Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin mies kantoi autoon alastoman pikkutytön.

Vierailija
30.04.2015 |

No tais sillä pikkarit olla. Ja joo kyseessä siis ilmeisesti aamukiukku eikä suostunut pukemaan. Tyrkkäs huutavan lapsen autoon ja meni hakemaan tytön vaatteet vielä sisältä. Sitten heitti ne lapselle ja huusi muutaman kerran "pue!!". En tiedä miks tästä tuli niin paha mieli. Voisin kyllä kuvitella tohon omankin tytön. Mutta kyllä itse yritän pysyä rauhallisena ja AUTAN pukemisessa, tai puen väkisin. Minusta jotenkin julmaa vaan huudattaa hysteeristä lasta ja vaatia pukemaan kiireessä kylmässä autossa. Varmaan sitäkin vituttaa aamulla aikasin lähteä päiväkotiin (oli n.4-5v), eikö aikuinen voi osottaa empatiaa ja auttaa..siis varmaan tossa vaiheessa kun huutanu hysteerisesti vartin niin varmaan jo apu kelpais, tai syli vähintään.. :(

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:54"]

No miksei sitä lasta voi kahdeksi minuutiksi ottaa syliin ja rauhottaa tilanteen?

[/quote]

Osa lapsista saa kahta kauheamman raivarin jos ottaa väkisin syliin. Tuo toimii vain joidenkin lasten kohdalla.

Vierailija
22/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ilmeisesti ole ollut kovapäisiä lapsia? Poika meni talvella sukkasillaan ja sisävaatteilla tarhasta kotiin kun ei suostunut pukemaan. Koko ajan huutaen ja raivoten. Kotona vasta rauhoittui. Onneksi ei ollut pitkä kotimatka. Mutta sen jälkeen pukemisongelmia ei ollut. Jotkut vaan tarvitsee oppiakseen pidemmän kaavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä taas NIIN hyviä äitejä, sädekehän kiillottajia ja jeesustelijoita paikalla! Minä en ainakaan koskaan ja ei meillä ainakaan... Kunnes joku aamu se uhmaavan lapsen kiukku sattuu omalle kohdalle ja sulla alkaa palaveri töissä puolen tunnin päästä.

Vierailija
24/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:52"]Kukkahatut.. Siinä se lapsi oppii, tuskin tarvitsee toiste viedä alasti ulos. Eikä tuollasesta yhdestä kerrasta rikki mene, vaan oppii uskomaan mitä sanotaan.
[/quote]

Vai kukkahatut... Tuosta voi helposti tulla kierre, ja lapsi alkaa käyttäytyä aina vain huonommin, eihän häneltä muuta odotetakaan.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Järkyttävä ketju, julmia vanhempia.

Vierailija
25/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:33"]Mun tuttava joutui viemään lapsensa bussiin kun lapsella oli pelkät alusvaatteet. Kylmä syys aamu. Ei ollut saanut edes väkisin puettua aggressiivista 5vuotiasta. Ja töihin oli ehdittävä. [/quote] taisi olla aika tärkeä työ...

[/quote]

Juu eihän monella kuitenkaan ole niin tärkeä työ, aina voi pomolle soittaa että tulen tunnin päästä seuraavalla bussilla kun ei tuo Ilpojonne-Matti nyt halua pukea.

Vierailija
26/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1427434522244.html

Tämä sopii NIIN täydellisesti juuri tähän ketjuun. Toivottavasti luette ja katsotte peiliin !!!!

Vierailija
27/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua miksi ne rättiväsyneet kersat pitää aamulla pakottaa itse pukemaan. Mä heräsin aina aikaisemmin, hoidin itseni kuntoon ja sitten otin ja herätin, nostin aina unisen lapsen syliini ja puin sen siinä, sujui ne aamut paljon leppoisammin ja ilman riitoja ja pikku sylissäolo tuntui lapsestakin leppoisalta. Oli se sitten 1v tai 6 v. Ja mun esikoinen on vielä ADHD. Vein yhteen väliin kolmea lasta samaan tarhaan. Ei ollut ikinä riitaa.

Vierailija
28/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla pitää antaa tarpeeksi aikaa kaikissa siirtymätilanteessa .siis aamu ei saisi olla kiireinen koska lapsi on vielä pieni ja näitä tilanteet toistuu jokaisessa perheessä .mä aina herään tunti aikaisemmin ehtin valmistautua ja sittrn herätän lapseni hyvissä ajoin että meillä riittäisi aikaa puhumiseen aamupalaan vessaan käyntiin pukeutumiseen ja vaikka yllätyksiä tulee olen hyvin varautunut . Ja kun olen vielä pk:ssa töissä kyllä näitä tilanteet sattuu aina. Ei auta mikään muu kun olla rauhallinen kärsivällinen jämäkkä ja ymmärtäväinen .kyllä suuttun lapsille ja sanon että nyt mina harmittää että sinä käytäydyt näin ymmärrän että olet vihainen mutta aikuinen määrää ja sinä tottelet varoitan istun vieressä ja kun lapsi on rauhoittunut keskustelen hieman sitten yhdessä aletaan pukea .mutta alasti ulos ei

Vierailija
29/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii just! Miks lapsi pitää pakottaa itse pukemaan kun väsynyt ja kiukkuinen! Lisää vaan vettä myllyyn huutamalla ja raivoamalla lapselle ja käskyttämällä pukemaan. Ihan idioottien hommaa!

Vierailija
30/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun lapsettomat jakelee kasvatusohjeita :D "EN MINÄ AINAKAAN" (Kunnes saat oman lapsen ja huomaat ettei kaikki mene niinkuin luulit, itseasiassa mikään :D

En todellakaan lasta veisi alusvaatteissa julkiseen bussiin mutta olen joutunut antamaan vaihtoehdot että joko nyt puet päälle ja lähdetään tai sitten menet yöpuvussa. Siitähän se riemu vasta repeää kun rupeat pukemaan uhmista :D huomaa ettei ole omia lapsia tai sitten ovat vielä vauvoja :D

Mutta noin yleensä, en hyväksy sitä että lapsi viedään vähissä vaatteissa ulos, itse tosin kerran pyöräytin lapsen yökkärissä untuvapeittoon kun piti lähteä päivystykseen.

Vierailija
31/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt, kuinka moni palstalainen alapeukuttaa tätä vastausta!! Normaalisti en ota kantaa ihmisten mielenterveydentilaan, mutta tässä tapauksessa nyt on täysin selvää, että miehellä ON ongelmia vihansa hallinnassa ja että hän tarvitsee apua. Huom: Tilanteessa vastakkain olivat päiväkoti-ikäinen lapsi ja aikuinen mies.

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:33"]

Isä voisi hakea jotain apua vihanhallinta- ja muihin mielenterveysongelmiin. Voi lapsi parkaa.

[/quote]

Vierailija
32/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lapsen tarvitse pukea itse, mutta jos ei suostu puettavaksikaan, niin se on vähän vaikeaa lähteä liikkeelle. Myöskään liialllisen kiire ei ole, mutta kun vuorokaudessa vain on rajallinen määrä tunteja ja lapset eivät ole ilta-unisia, niin en halua enkä edes voi enää lyhentää omaa enkä lasten yöunta kovin paljoa sen vuoksi että olisi aamulla pidempi aika kiukuttelulle (varsinkin kun se ei kuitenkaan poista sitä ajoittain esiintyvää pukemisongelmaa)

Vierailija
33/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]Olen järkyttynyt, kuinka moni palstalainen alapeukuttaa tätä vastausta!! Normaalisti en ota kantaa ihmisten mielenterveydentilaan, mutta tässä tapauksessa nyt on täysin selvää, että miehellä ON ongelmia vihansa hallinnassa ja että hän tarvitsee apua. Huom: Tilanteessa vastakkain olivat päiväkoti-ikäinen lapsi ja aikuinen mies.

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:33"]

Isä voisi hakea jotain apua vihanhallinta- ja muihin mielenterveysongelmiin. Voi lapsi parkaa.

[/quote]
[/quote]

Samoin. Ehkä kyseessä on vain joku huonoa omaatuntoa vanhemmuudestaan poteva multipeukuttaja, jolla itsellään myös samoja ongelmia? Aika nopeasti tuli alussa noita peukkuja, monet pystyvät laittamaan niitä rajattomasti. Voin näyttää vaikka tähän viestiin.

Vierailija
34/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö soittaa sossut paikalle kun isä/äiti kantaa huutavan lapsen ulos marketista tai ihan mistä tahansa? Vanhemmalla on ihan selvästi mielenterveysongelmia. Olisi pitänyt sylissä pari minuuttia rauhoittavasti. Koska kaikkiin uhmaikäisiin toimii samat keinot.

Vierailija
35/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:20"]Pitäisikö soittaa sossut paikalle kun isä/äiti kantaa huutavan lapsen ulos marketista tai ihan mistä tahansa? Vanhemmalla on ihan selvästi mielenterveysongelmia. Olisi pitänyt sylissä pari minuuttia rauhoittavasti. Koska kaikkiin uhmaikäisiin toimii samat keinot.
[/quote]

Hieno vertayskuva, et parempaa esimerkkiä keksinyt?

Vierailija
36/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

#35 "Ihan oikeassa oot!"... NOT

Vierailija
37/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]Olen järkyttynyt, kuinka moni palstalainen alapeukuttaa tätä vastausta!! Normaalisti en ota kantaa ihmisten mielenterveydentilaan, mutta tässä tapauksessa nyt on täysin selvää, että miehellä ON ongelmia vihansa hallinnassa ja että hän tarvitsee apua. Huom: Tilanteessa vastakkain olivat päiväkoti-ikäinen lapsi ja aikuinen mies. [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 08:33"] Isä voisi hakea jotain apua vihanhallinta- ja muihin mielenterveysongelmiin. Voi lapsi parkaa. [/quote] [/quote] Samoin. Ehkä kyseessä on vain joku huonoa omaatuntoa vanhemmuudestaan poteva multipeukuttaja, jolla itsellään myös samoja ongelmia? Aika nopeasti tuli alussa noita peukkuja, monet pystyvät laittamaan niitä rajattomasti. Voin näyttää vaikka tähän viestiin.

[/quote] Tuohan oli juuri hyvin hoidettu tilanne, noin se kuuluu tehdäkin. Sitten voitaisiin puhua vihanhallinnasta, jos lapsi olisi saanut selkäänsä.

Vierailija
38/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:20"]Pitäisikö soittaa sossut paikalle kun isä/äiti kantaa huutavan lapsen ulos marketista tai ihan mistä tahansa? Vanhemmalla on ihan selvästi mielenterveysongelmia. Olisi pitänyt sylissä pari minuuttia rauhoittavasti. Koska kaikkiin uhmaikäisiin toimii samat keinot.
[/quote]

No eikai nyt kiukuttelevaa lasta tarvitse kantaa minnekkään. Kaikki uhmaikäiset tottelee heti kun niille kertoo ettei noin saa tehdä ja jos ei tottele niin vanhempi on huono kasvattaja :DD

Vierailija
39/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]Ihanaa kun lapsettomat jakelee kasvatusohjeita :D "EN MINÄ AINAKAAN" (Kunnes saat oman lapsen ja huomaat ettei kaikki mene niinkuin luulit, itseasiassa mikään :D

En todellakaan lasta veisi alusvaatteissa julkiseen bussiin mutta olen joutunut antamaan vaihtoehdot että joko nyt puet päälle ja lähdetään tai sitten menet yöpuvussa. Siitähän se riemu vasta repeää kun rupeat pukemaan uhmista :D huomaa ettei ole omia lapsia tai sitten ovat vielä vauvoja :D

Mutta noin yleensä, en hyväksy sitä että lapsi viedään vähissä vaatteissa ulos, itse tosin kerran pyöräytin lapsen yökkärissä untuvapeittoon kun piti lähteä päivystykseen.
[/quote]
en jakele kasvatusohjeita, vaan kerroin mielipiteeni paskasta toimintatavasta. Minulla myös on 6v poika, jota en ole koskaan alasti ulos vienyt. Muitakin keinoja on. Olisi kiva nähdä, kun joku näistä akoista raahataan autoon alusvaatteisillaan, kun miehet ovat tarpeeksi odottaneet että mitä viitsii pukea päälleen.

Vierailija
40/134 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 09:15"]

Ihanaa kun lapsettomat jakelee kasvatusohjeita :D "EN MINÄ AINAKAAN" (Kunnes saat oman lapsen ja huomaat ettei kaikki mene niinkuin luulit, itseasiassa mikään :D En todellakaan lasta veisi alusvaatteissa julkiseen bussiin mutta olen joutunut antamaan vaihtoehdot että joko nyt puet päälle ja lähdetään tai sitten menet yöpuvussa. Siitähän se riemu vasta repeää kun rupeat pukemaan uhmista :D huomaa ettei ole omia lapsia tai sitten ovat vielä vauvoja :D Mutta noin yleensä, en hyväksy sitä että lapsi viedään vähissä vaatteissa ulos, itse tosin kerran pyöräytin lapsen yökkärissä untuvapeittoon kun piti lähteä päivystykseen.

[/quote] Outo päätelmä että vain lapsettomat kommentoi. Ei tullut mieleen, että toiset osaavat ottaa homman myös niin, että siitä selvitään vähällä. Uhmiksista on usko pois kokemusta ja ADHD:sta varsinkin. Jälkimmäinen on viisainta pukea silloin kun se on uninen, ettei se ehdi liikaa virkistyä.  Vaatekasakin valmiina ja suoraan vessasta vaatteet päälle ja haalareihin. Siinä yksi torkkuu sohvalla kun pukee toista. Turha vaatiaa uniselta lapselta että se änkeää itsensä haalareihin suit sait. Olen itse niin aamu-uninen, että ymmärrän hyvin miltä pienestä tuntuu kun ei jaksaisi herätä ja olla heti tarkka-tikkana. Hyvää vappua. terv 28, iltatähteä odottava