Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan tekee isot ruokaostokset Siwassa tai Valintatalossa?

Vierailija
29.04.2015 |

Poikkesin Valintatalossa hakemassa postista paketin ja katselin vuoroani odottaessa kuinka parin lapsen kanssa liikkeellä ollut äiti osti ison kärryllisen ruokaa, varmaan koko loppuviikon ruuat. Sadan metrin päässä on iso K-kauppa ja pari sataa metriä siitä S-market. Mitä järkeä kantaa rahansa paljon kalliimpaan ja valikoimaltaan pienempään?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ainakin on sen verran rahaa, että ei kiinnosta vitosen säästöt ruokaostoksilla.. :)

Vierailija
2/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan käydä siellä rauhassa, koska yleensä ei ole kauppa täynnä asiakkaita, siellÄ ei soi musiikki ja kassalle ei yleensä tarvitse jonottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:26"]

No mulla ainakin on sen verran rahaa, että ei kiinnosta vitosen säästöt ruokaostoksilla.. :)

[/quote]

Eikö kiinnosta edes laajempi valikoima? Käyn välillä tuolla Valintatalossa ja tuntuu ettei siellä ole oikein mitään.

Vierailija
4/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä selviää vähemmällä kävelyllä. Ajansäästö.

Vierailija
5/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kadun toisella puolen SIWA eikä ole autoa. Siksi.

Vierailija
6/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä käyn cittarissa, mutta nyt on auto ollut huollossa, niin olen käynyt tuossa sadan metrin päässä olevassa pikkukaupassa.

Vierailija
7/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairas yksineläjä, jolle ruokien (ja muidenkin tavaroiden) kantaminen on kynnyskysymys. Tärkein ja ainoa kriteeri mulle on siksi etäisyys. Käyn vain ja ainoastaan lähimmässä kaupassa. Jos se sattuisi olemaan Siwa tai Valintatalo, kävisin siis siellä. Hinnalla ei ole mulle merkitystä eikä valikoimallakaan, samantekevää, onko tarjolla 10 vai 50 erimerkkistä juustoa.

Vierailija
8/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla ostoksilla meiltä loppuisi pelimerkit hyvin äkkiä. Loppukuusta ei meidän perheessä tarvitsisi tehdä ruokaa ollenkaan. Siwa ja Valtu on aivan liian kalliita meidän kukkarolle.

Vierailija
9/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö jossain on valintatalo? Eikö ne muutettu Siwoiksi? 

Vierailija
10/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:38"]Vieläkö jossain on valintatalo? Eikö ne muutettu Siwoiksi? 
[/quote]

No ei ne vielä ole muuttuneet :D

Vierailija
11/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:37"]

Mä olen sairas yksineläjä, jolle ruokien (ja muidenkin tavaroiden) kantaminen on kynnyskysymys. Tärkein ja ainoa kriteeri mulle on siksi etäisyys. Käyn vain ja ainoastaan lähimmässä kaupassa. Jos se sattuisi olemaan Siwa tai Valintatalo, kävisin siis siellä. Hinnalla ei ole mulle merkitystä eikä valikoimallakaan, samantekevää, onko tarjolla 10 vai 50 erimerkkistä juustoa.

[/quote]

Sama, ja mä en fyysisesti edes jaksa jossain Prismassa kävellä ja tehdä koko kierrosta, että saisin siis kaiken tarvitsemani kerralla. Loppulasku voi hyvin olla pikkukaupassa muutaman euron enemmän, mut saan kaiken tarvitsemani.

Vierailija
12/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laskee auton kulut/bussi maksun niin jääkö oikeasti montaa euroa voitolle verrattuna kävelemällä/pyörällä lähimpään pikku kauppaan?

Vierailija
13/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriö. Maksan mielelläni enemmän ostoksista, kunhan ei tarvitse mennä metelin ja ihmispaljouden keskelle ahdistumaan. Siwassa on tuttua ja turvallista. Ja valikoima on ihan riittävä.

Vierailija
14/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Salen 50€ lahjakortin tänään. Mitäköhän mun kannattais sillä ostaa sieltä? En haluais ostaa ruokaa, vaan tavaraa. Ikinä en käy salessa. Myydäänkö siellä jotain tavaraa?

Vierailija
15/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:38"]Vieläkö jossain on valintatalo? Eikö ne muutettu Siwoiksi?  [/quote] No ei ne vielä ole muuttuneet :D

[/quote]

Mut paikoitellen on muuttunut jo, mielestäni Hervannassa oli talvella valintatalo ja nyt oli samalla paikalla Siwa. Hervantalaiset, onko näin?

Vierailija
16/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:53"]Paniikkihäiriö. Maksan mielelläni enemmän ostoksista, kunhan ei tarvitse mennä metelin ja ihmispaljouden keskelle ahdistumaan. Siwassa on tuttua ja turvallista. Ja valikoima on ihan riittävä.
[/quote]

Minullakin on vakkari-Siwa, sinne voin mennä suoraan sängystä nousseena viime minuuteilla ja lähes aina on tutut vanhemmat naiskassat ja mukava tunnelma :) Pyrin shoppailemaan sapuskani edullisemmin, mutta joskus on siwa-kausia. Olen opiskelija mutta en jaksa aina venyttää penniä, se riippuu tilanteesta. Olen minä käynyt muutaman kerran keskellä yötä huoltsikallakin hakemassa kamalan hintaisen sämpylän vaikka olen köyhä paska :-)

Vierailija
17/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein lähi-Siwas on tutus myyjät joiden kanssa on mukava aina asioida ja sinne menee ihan mielellään. Toki jos satun isomman kaupan lähellä olemaan niin voin siellä käydä, mut mieluiten Siwas käyn joka tossa lähes nurkalla on. :)

Vierailija
18/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 20:56"]

Sain Salen 50€ lahjakortin tänään. Mitäköhän mun kannattais sillä ostaa sieltä? En haluais ostaa ruokaa, vaan tavaraa. Ikinä en käy salessa. Myydäänkö siellä jotain tavaraa?

[/quote]

Ainakin meidän salesta saa pyyhkeitä, sukkia, muumimukeja, keittiötavaraa ja varisnkin kesää kohden tulee lisää kaikkea kivaa käyttötavaraa. Mutta jos olet saanut lahjakortin saleen on se varmaan s-ryhmän lahjakortti joka käy ihan kaikissa s-ryhmän liikkeissä?

Vierailija
19/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienessä kaupassa on nopeaa asioida, koska se on lähellä, ei tarvitse haahuilla pitkin käytäviä etsimässä jotain tuotetta ja vaihtoehdot hahmottaa yhdellä silmäyksellä. Kierros, kamat kärryyn, kassalle ja ulos. Joskus menen isompaan kauppaan, kun tarvitsen jotain erityisempää, ja silloin menee ostosreissuun tuhottomasti aikaa.

Vierailija
20/25 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintatalo ei edes ole enää kallis. Eri ketjuissa on eri asiat edullisia. Valtsussa on monesti tosi edullisia hedelmiä ja myös jauhelihaa, kanaa... Ihan samanlaisia tarjouksia kuin muuallakin. Me ostetaan melkein kaikki Valintatalosta, koska kaikki muut on bussimatkan päässä. Bussiin menee rahaa ja ärsyttää matkustaa jos on monta kassia mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän