Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kylläpä kaupassa huomasi hintojen nousun

Vierailija
07.01.2022 |

Suosikki kahvini oli melkein eurolla noussut.

https://www.paulig.fi/kahvit/juhla-mokka/juhla-mokka-tosi-tumma

Olin hinta 5 euroa ennen noussut 5,80 yhtä äkkiä. Ja järkyttävä hinnan nousu.

Samat perustuotteet kun yleensä ostetaan niin 20 euroa on kauppalasku suurempi näin yht äkkiä kun se yleensä hitaammin suurenee. Terveellinen ruoka aina vain kalliimpaa.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S. Suomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman että kahvien hintoja oli nostettu melkein eurolla. Niin se laskurii päässä päätteli äkkiä. Katselin niin kaikki merkit kalliimpia. Johtuuko tämä siitä paahtimen palosta vai mitä hel?

Ei johdu, johtuu äänestäjistä. Tämän kommunistihallituksen valtaan äänestettyänne saitte mitä tilasittekin. Sitäpaitsi tämä on vasta alkua, ennen kuin hallituskausi vaihtuu saatte ja me asiaan syyttömätkin saamme nauttia hintojen korotuksista KAIKILLA rintamilla varmaan reilut 10% vuoteen 2023 vaaleihin mennessä. Hintatason nousu on kiveen hakattu tämän hallituksen maailmanpelastus operaation johdosta. Tehtyjä hintatasoa korottavia päätöksiä on jälkeenpäin vaikea perua kun menoautomaatit ovat myös kiveen hakattuja.

On ihan globaali ilmiö tämä hintojen nousu. Ei Suomen hallituksen juonia.

Amerikassa varautuvat jo hyperinflaatioon ja siellä on jo tyhjiä hyllyjä kaupoissa, kun kauppoihin ei saada tavaraa. Raaka-aineista ja rekkakuskeista pulaa.

Älä pelottele hyperinflaatiolla :(((.

Vierailija
42/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä aurinkokuivatut tomaatit purkki maksoi edellisellä kerralla kun ostin 89 cnt ja nyt jotain 1.59 € ! Ihme hinnankorotuksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, nuo rahat on poissa partureilta, kahviloilta jne. Miten heidän asuntolainojen käy?

Vierailija
44/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi voi, nuo rahat on poissa partureilta, kahviloilta jne. Miten heidän asuntolainojen käy?

Ostettiin kotiin Fiskarsin parturisakset, noin 20 euroa. Leikataan itse hiukset.

Vierailija
45/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon Lidlin edullista teetä, 50 kpl pakkauksen hinta oli vielä joku aika sitten 0,44e, nyt hinta 0,99e. Pikkasen kun nostetaan jokaisen tuotteen hintaa niin kyllä näkyy kauppaan menevässä rahassa. Pastan hinta pitääkin tarkistaa Lidlistä ja hamstrata jos ei ole vielä noussut.

Vierailija
46/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikallisessa Prismassa Myllyn Paras perusmakaroonit 33snt/400g. Vielä ennen koronaa olivat 25snt/pussi, ja hieman aiemmin 23snt/pussi. Xtra spagetti oli vielä viime kesänä 39snt/kg, loppusyksystä hinta nousu 59snt/kg ja tänään katsoin hyllynreunasta, että maksavat 89snt/kg. Hitsit, enhän mä edes osaa laskea tuota hinnannousuprosenttia! mitä siitä tulee, 100% olisi, jos hinta olisi noussut 78 senttiin, olisiko toi joku 115%? Eikun 128% Kiesus.

Nyt harmittaa etten ostanut spagettia varastoon :(.

Meillä varauduttiin heti kun tajusin, että viljassa oli huono satovuosi. Hommasin varastokuoppaan muovilaatikoihin makaronia, spagettia ja muuta pastaa. Tokmannilla oli syksyllä vielä makaronia 0,20e pussi, nyt tänään katsoin että 0,30e pussi, smarketista ostin just tota xtra spagettia 0,39e/kg. Supermarketissa oli koko syksyn myllyn paras pastoja tarjouksessa 0,50e pkt, nyt kun tarjous loppui se on jotain euron luokkaa. Meillä on nyt pastaa ainakin vuoteen 2024 asti (päiväykset sinne asti).

Ostin myös kahvia, teetä, suolaa, sokeria, riisiä, säilykkeitä. Vain tarjouksesta ja vain sellaista mitä käytetään. Ananaksenkin hinta on muuten noussut hurjasti. Eilen oli halpahallissa Snellmanin sika-nautajauhelihaa 1,79e/400g, oli pakastimessa tilaa niin mikä ettei... sorruin hamstraamaan, mitä en kyllä yleensä ikinä tee.

Vierailija
47/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin kotiin Fiskarsin parturisakset, noin 20 euroa. Leikataan itse hiukset.

Itsekin olen lopettanut parturissa käynnin (leikkaan itse), ravintoloissa käynnin & takeawayn hakemisen (kokkaan itse), vaatteiden oston (käytän loppuun ja loput kirpparilta), kodintavaroiden oston (myyn pois entisiä) ja kilpailutin kaikki vakuutukset ja jäsenyydet. Toivon myös että kaikki tavarani kestävät mahdollisiman pitkään, esim. kännykkäni on nyt jo 8 vuotta vanha iPhone, mutta en heitä pois ennen kuin se ei lähde enää päälle.

Kaikki kallistuu mutta palkka ei nouse, niin jostain päin on nipistettävä.

Vierailija
48/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin kolme kertaa ja silti en saanut oikein selkoa.

Lue neljäs, viides, kuudes kerta.

Vierailija
49/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S. Suomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin saman että kahvien hintoja oli nostettu melkein eurolla. Niin se laskurii päässä päätteli äkkiä. Katselin niin kaikki merkit kalliimpia. Johtuuko tämä siitä paahtimen palosta vai mitä hel?

Ei johdu, johtuu äänestäjistä. Tämän kommunistihallituksen valtaan äänestettyänne saitte mitä tilasittekin. Sitäpaitsi tämä on vasta alkua, ennen kuin hallituskausi vaihtuu saatte ja me asiaan syyttömätkin saamme nauttia hintojen korotuksista KAIKILLA rintamilla varmaan reilut 10% vuoteen 2023 vaaleihin mennessä. Hintatason nousu on kiveen hakattu tämän hallituksen maailmanpelastus operaation johdosta. Tehtyjä hintatasoa korottavia päätöksiä on jälkeenpäin vaikea perua kun menoautomaatit ovat myös kiveen hakattuja.

Amerikassa varautuvat jo hyperinflaatioon ja siellä on jo tyhjiä hyllyjä kaupoissa, kun kauppoihin ei saada tavaraa. Raaka-aineista ja rekkakuskeista pulaa.

Onneksi itse olen velaton. Huollettavana vain lapsenpuolikas. Työssä melko varmassa työpaikassa. Me pärjätään kyllä vaikka tulis mikä inflaatio.

Vierailija
50/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S. Suomi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi itse olen velaton. Huollettavana vain lapsenpuolikas. Työssä melko varmassa työpaikassa. Me pärjätään kyllä vaikka tulis mikä inflaatio.

Monet eivät pärjäisi. eri

Vierailija
51/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl on edullisin.

Vierailija
52/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa valittajat Suomessa tuotettua kahvia niin ette ymmärrä että kahvintuotanto on joissakin maissa (missä sitä viljellään) aika lailla jumissa. Kotimaista kahvia tästä edelle päin niin saadaan tuotanto kasvuun. Eikö niin? Markkinat sanovat hinnat ja jos hinta on se mikä on, niin kotimaiseen kahviin sitten.

Vierailija
53/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin kolme kertaa ja silti en saanut oikein selkoa.

Joo, voi vttu mitä kirjoitusta. Miten voi olla noin sekasin ja silti pystyy kirjoittamaan?

Vierailija
54/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipäjonosta makaronit ja mitä sieltä nyt irtoaakin = )

Vierailija
55/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhla mokka oli kyllä ennen alle neljä euroa.

Vierailija
56/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan aloittaa hamstraamaan joitakin tuotteita mitkä ei mene vanhaksi?

Kahvi, sokeri, suola, pasta, pussiruokia kaurahiutaleita jne. Itse ostin jo syksyllä pesuainevarastot täyteen pariksi vuodeksi eteenpäin.

Vierailija
57/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo sitä kahvia sitten vähän kotona vähemmän ja loput työpaikan automaatista. Tai voi sitä kahvin juontia kyllä vähentääkin.

Vierailija
58/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Olipa tämä nyt harvinaisen tärkeä aloitus

Vierailija
59/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen lopettanut parturissa käynnin (leikkaan itse), ravintoloissa käynnin & takeawayn hakemisen (kokkaan itse), vaatteiden oston (käytän loppuun ja loput kirpparilta), kodintavaroiden oston (myyn pois entisiä) ja kilpailutin kaikki vakuutukset ja jäsenyydet. Toivon myös että kaikki tavarani kestävät mahdollisiman pitkään, esim. kännykkäni on nyt jo 8 vuotta vanha iPhone, mutta en heitä pois ennen kuin se ei lähde enää päälle.

Kaikki kallistuu mutta palkka ei nouse, niin jostain päin on nipistettävä.

Minäkään en ole käynyt kampaajalla pariin vuoteen mitä nyt syksyllä kävin pitkästä aikaa leikkauttamassa ja taas pärjää jatkossa miehen leikkaustyylillä pari vuotta :). Vaatteet loppuun kulutan myös ja puhelin vuodelta 2017 ja yhä pelittää :).

Vierailija
60/77 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Olipa tämä nyt harvinaisen tärkeä aloitus

Mielenkiintoinen.