Kylläpä kaupassa huomasi hintojen nousun
Suosikki kahvini oli melkein eurolla noussut.
https://www.paulig.fi/kahvit/juhla-mokka/juhla-mokka-tosi-tumma
Olin hinta 5 euroa ennen noussut 5,80 yhtä äkkiä. Ja järkyttävä hinnan nousu.
Samat perustuotteet kun yleensä ostetaan niin 20 euroa on kauppalasku suurempi näin yht äkkiä kun se yleensä hitaammin suurenee. Terveellinen ruoka aina vain kalliimpaa.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Paikallisessa Prismassa Myllyn Paras perusmakaroonit 33snt/400g. Vielä ennen koronaa olivat 25snt/pussi, ja hieman aiemmin 23snt/pussi. Xtra spagetti oli vielä viime kesänä 39snt/kg, loppusyksystä hinta nousu 59snt/kg ja tänään katsoin hyllynreunasta, että maksavat 89snt/kg. Hitsit, enhän mä edes osaa laskea tuota hinnannousuprosenttia! mitä siitä tulee, 100% olisi, jos hinta olisi noussut 78 senttiin, olisiko toi joku 115%? Eikun 128% Kiesus.
Nyt harmittaa etten ostanut spagettia varastoon :(.
Oon huomannut saman, vähän kaikki hinnat nousee vaivihkaa. Tai kerralla paljon 🙄 Ruoka, lääkkeet, bensa, sähkö...
Mutta saatiinpa 2 prossan palkankorotus, jee!!! Naurettavaa!!! 😠
olet oikeassa ; kun energia ja polttoaineet nousee niin taatusti kaikki kulutustarvikkeet ,ruoka mukaanlukien.Vihreää utopiaa ja sitä on lisää tulossa.Täällä oli hyvin kaikki ennen nykyistä hallitusta ,kunnes alkoivat säätää viherhumppaan uutta tahtia.Turve ,joka on esim. ruotsissa hitaasti uusiutuva niin suomessa asia ratkaistiin arvalla.0,6 % suomen soista on turvetuotannosssa, mutta pässinpäät lopetti koko alan...halpaa korvaavaa energiaa on vaikea löytää. Myllyt ei paljo pakkasella pyörähtele eikä aurinko lämmitä. Jos järjellä aattelee, niin tässä maassa,jossa on vuotuinen keskilämpötila 2,2 astetta, pitäisi olla varma energiahuolto ja omasta takaa tietty määrä.
Omassa ruokakaupassani tuore korianteri oli noussut 1,18 eur -> 1,48. Hummus 1,39 -> 1,49. Dolce Gusto -kapselit 3,99 -> 4,49. Kananmunat 1,89 -> 2,69 tai jotain. Korotukset näyttää pieniltä yksittäisten tuotteiden kohdalla, mutta ruokalaskut ainakin omalla kohdallani on kasvanut ihan tuntuvasti. Ärsyttää ja pelottaa tulevan puolesta.
t. Keski-Eurooppamamma
Olen lukenut että lihan hintakin tulee nousemaan.
Olis kiva jos olisi jokin sivusto mikä näyttäisi miten eri tuotteiden hinnat ovat nousseet.
Kohta ole tuoreita vihanneksiakaan jo näillä sähkön hinnoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ole tuoreita vihanneksiakaan jo näillä sähkön hinnoilla.
Totta. Tai hinnat ovat tähtitieteelliset.
S. Suomi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasin saman että kahvien hintoja oli nostettu melkein eurolla. Niin se laskurii päässä päätteli äkkiä. Katselin niin kaikki merkit kalliimpia. Johtuuko tämä siitä paahtimen palosta vai mitä hel?
Ei johdu, johtuu äänestäjistä. Tämän kommunistihallituksen valtaan äänestettyänne saitte mitä tilasittekin. Sitäpaitsi tämä on vasta alkua, ennen kuin hallituskausi vaihtuu saatte ja me asiaan syyttömätkin saamme nauttia hintojen korotuksista KAIKILLA rintamilla varmaan reilut 10% vuoteen 2023 vaaleihin mennessä. Hintatason nousu on kiveen hakattu tämän hallituksen maailmanpelastus operaation johdosta. Tehtyjä hintatasoa korottavia päätöksiä on jälkeenpäin vaikea perua kun menoautomaatit ovat myös kiveen hakattuja.
On ihan globaali ilmiö tämä hintojen nousu. Ei Suomen hallituksen juonia.
Amerikassa varautuvat jo hyperinflaatioon ja siellä on jo tyhjiä hyllyjä kaupoissa, kun kauppoihin ei saada tavaraa. Raaka-aineista ja rekkakuskeista pulaa.
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva jos olisi jokin sivusto mikä näyttäisi miten eri tuotteiden hinnat ovat nousseet.
Mitä jos ihan itse laittaisit kuitit talteen ja katsoisit niistä hintakehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvissa kyllä huomasi varsinkin, esim. Rainbow maksoi ennen alle 3e, sitten yhtäkkiä nousi 4.5 euroon.
Kerran ostin Rainbow kahvia ja loput sai heittää bio bönttöön sillä niin pahaa se oli. Juhla mokka tumma tai tosi tumma on ainoa hyvä kahvi ja maustettujakin olen kokeillut enkä ole tykästynyt.
Rainbow kahvilla lannoitetaan kukka- ja kasvimaata. Kasvit tykkää kaffeesta. Kokeilkaa. Teen jo monta vuotta niin ja kukat kukkii julmetusti joka kesä. Nii, ei sitä ihminen juoda voi.
Kahvi pitää myös jotkut tuhohyönteiset poissa, hyvä tuote puutarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Oon huomannut saman, vähän kaikki hinnat nousee vaivihkaa. Tai kerralla paljon 🙄 Ruoka, lääkkeet, bensa, sähkö...
Nyt ei ole kyllä ollut edes vaivihkaa. Meidän lähi k-kaupassa juhla mokka oli 7e ja costarica yli 5e. Ja mulla palkan korotus 0%. Taas. Sen vuosittaisen korotuksen saan toki.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut että lihan hintakin tulee nousemaan.
Voi kun se näkyiskin tuottajankin tilillä. Tuotantopanosten hinnat nousee, mutta ei tuottajahinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvissa kyllä huomasi varsinkin, esim. Rainbow maksoi ennen alle 3e, sitten yhtäkkiä nousi 4.5 euroon.
Kerran ostin Rainbow kahvia ja loput sai heittää bio bönttöön sillä niin pahaa se oli. Juhla mokka tumma tai tosi tumma on ainoa hyvä kahvi ja maustettujakin olen kokeillut enkä ole tykästynyt.
Rainbow kahvilla lannoitetaan kukka- ja kasvimaata. Kasvit tykkää kaffeesta. Kokeilkaa. Teen jo monta vuotta niin ja kukat kukkii julmetusti joka kesä. Nii, ei sitä ihminen juoda voi.
Kahvi pitää myös jotkut tuhohyönteiset poissa, hyvä tuote puutarhassa.
Ja käy ihon kuorintaan ja siivoukseen. Melkein yhtä monikäyttöinen kuin sitruuna.
Äänestäkää vasemmistoa hyvät ihmiset niin teistä köyhistäkin pidetäön huoli, jotka hintoja valitatte. Se on kokoomus ja muut rikkaat, jopa keskiluokkaiset, jotka muitten kustannuksella ahnehtii ja mitäpä kaupanhinnoista kunhan omistava luokka tekee sillä rahaa.
Lähikauppani nosti hiljattain tomaattimurskan hintaa 20 sentillä. Käytän aina halvinta merkkiä, joten hinnannousu on prosentuaalisesti suuri. Ärsyttää, koska käytän kokauksissani paljon tomaattimurskaa ja opiskelijabudjetilla minäkin elän.
Vierailija kirjoitti:
Pahassa tapauksessa palkankorotus nostaa myös veroprossaa, jolloin käteen saattaa jäädä vähemmän kuin ennen palkankorotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä luin kolme kertaa ja silti en saanut oikein selkoa.
Kyllä siitä selvän saa. Yritä uudelleen, ehkä kehityt.
Jos ei ymmärrä, sitä ei tarvitse kommentoida, vaan voi aina siirtyä johonkin toiseen ketjuun.
Pitää varmaan aloittaa hamstraamaan joitakin tuotteita mitkä ei mene vanhaksi?
Se on ihan sama kuka hallituksessa on kun lopputulos on aina sama: ostovoima pienenee kansalta, paitsi kaikkein rikkaimpia ei koske.
Kokkareet nostaa tasaveroja, bensa hintaa ja leikkaa palkkoja.
SE ON IHAN SAMA KETÄ ÄÄNESTÄÄ