Olen psykiatrisessa osastohoidossa, kysyttävää
Olen akuutissa psykiatrisessa osastohoidossa, kysyttävää 😊
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sun kannattaisi olla feministi. Sun masennus saattaa johtua siitö, että elät epätasa-arvoisessa maailmassa, mutta et tiedosta sitä. Ehkä masennus onkin sisään kääntynyttä vihaa? Oletko vihannut ex-miestäsi tarpeeksi? Tai ympäröivää yhteiskuntaa? Osaatko pitää puolia, vaatia oikeuksia?
Mieti vielä feminismiä, toveri
En osaa vihata,säälin mun exää vaikka pitäisi vihata. En osaa puolustaa itseäni, rajojani ja oikeuksiani. Minulle on saanut tehdä mitä vain ja kohdella miten vain... Terapiassa näitäkin opetellaan..
Näin sudenkorentojen lentävän ( jatka )
Kuukkeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sun kannattaisi olla feministi. Sun masennus saattaa johtua siitö, että elät epätasa-arvoisessa maailmassa, mutta et tiedosta sitä. Ehkä masennus onkin sisään kääntynyttä vihaa? Oletko vihannut ex-miestäsi tarpeeksi? Tai ympäröivää yhteiskuntaa? Osaatko pitää puolia, vaatia oikeuksia?
Mieti vielä feminismiä, toveri
En osaa vihata,säälin mun exää vaikka pitäisi vihata. En osaa puolustaa itseäni, rajojani ja oikeuksiani. Minulle on saanut tehdä mitä vain ja kohdella miten vain... Terapiassa näitäkin opetellaan..
Päästä irti jo. Sinua tarvitaan. Ritari kutsuu joukkoihinsa.
Kuukkeli kirjoitti:
Olen ollut teini-iässä suljetulla hetken ja käynyt terapian sen perään.
Nyt 15-vuoden jälkeen olen käynyt kelan kuntoutuspsykoterapiaa 1.5-vuotta. Elämään on mahtunut kaikenlaista ja nyt vaan kävi niin, että kuppi meni lopullisesti nurin. Itsemurha-ajatukset ovat vahvoja, koska tuntuu ettei elämässä ole mitään väliä ja on vaan riesaksi muille.
En usko, että olen sympaattinen lintu. Tällä hetkellä tuntuu, että olen lähinnä joku vihattu haaskalintu
Miksi sinusta tuntuu siltä? Vaikutat selväjärkisemmältä kuin suurin osa palstalle kirjoittavista.
Minäkin olin, itsariyrityksen jälkeen. Osastolla aloitettiin ssri lääkitys, mutta minulle se ei masennukseen auttanut. Mutta voxra auttoi. Ssri pökkelöitti, voxrasta sain virtaa. Tämä ei ehkä sinua auta, ap, tilanteesi on ehkä erilainen? Mutta ehkä joku muu ssri:t huonoksi kokenut voisi saada apua. Bentsojen auttaessa jotenkin ajattelen että ssrit voisikin olla hyviä, turruttaa.
Tsemppiä ja voimia ap ♥️ Älä vaan luovuta! Mullakin on näin vuosi osaston jälkeen ihan ok olo, vaikka vielä on matkaa entiseen minuun.
Näin sudenkorentojen lentävän ja hämmästelin niiden koreaa lentoa järven pinnalla. Kevyesti ne tanssahtelivat lumpeenlehdeltä toiselle samalla tervehtien kumppaneitaan.
Niin ja ota yhteyttä ystäviin ja muihin läheisiin.
Hoitajat luulee osastolla, että ihmiset saa helposti nukuttua. Mutta kun ei saa energiaa tuhlattua mihinkään ja kun ei ole tekemistä, niin ei se unikaan niin helposti tule.
Unettomuuteen tarjoavat mielellään lääkkeitä, niinkuin kaikkeen muuhunkin, kun ovat lääke uskovaisia. Mikäs siinä, lääkeyhtiöt tienaa ja osakkaat...
Sinäkin tarvitsisit eniten terapiaa, etkä vain lääkkeitä, mutta minkäs näille voi..
Minä oon ihan ok-selväjärkinen, käynyt paljon kouluja, verkostoitunut, tehnyt töitä hulluna, ollut luottamustoimissa, harrastanut jne. Oikeastaan polttanut kynttilää molemmista päistä ja nyt vaan tuli tämä lopullinen romahdus.
Huono lapsuus, huonot parisuhteet, seksuaalinen hyväksikäyttö, alkoholismiin taipuminen, riittämättömyys, itseviha jne saa itsensä tuntemaan aika pskaksi.
Henkinen ja fyysinen väkivalta jättää jälkensä.
Ap, hanki parempaa lukemista. Tää palsta ei todennäköisesti edistä paranemistasi.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajat luulee osastolla, että ihmiset saa helposti nukuttua. Mutta kun ei saa energiaa tuhlattua mihinkään ja kun ei ole tekemistä, niin ei se unikaan niin helposti tule.
Unettomuuteen tarjoavat mielellään lääkkeitä, niinkuin kaikkeen muuhunkin, kun ovat lääke uskovaisia. Mikäs siinä, lääkeyhtiöt tienaa ja osakkaat...
Sinäkin tarvitsisit eniten terapiaa, etkä vain lääkkeitä, mutta minkäs näille voi..
Tosiaan mulla on kelan kuntoutuspsykoterapia menossa ollut jo 1.5-vuotta,tänään viimeksi puhuin terapeutin kanssa. Ja kertoi sellaisen ongelman tästä suomen maasta, että KELA ei korvaa psykoterapiakäyntejä jos asiakas on osastolla.. Ihan hurjaa, jos asiakas on vaikka kuukauden osastolla ja oma tärkeä Terapia katkeaa sen takia. On aina hankala aloittaa suhde jonkun muun hoitavan henkilön kanssa ja avata ne kaikki paskt taas mielestä uudestaan
Valhetta, valhetta on kaikki laulut maan. Silti ne lauletaan. Tai jotain sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Ap, hanki parempaa lukemista. Tää palsta ei todennäköisesti edistä paranemistasi.
Kotiin jäi Platon "valtio" kesken ja täältä löysin "okalinnut" Ei vaan jaksa lukea koko ajan. 🤔😁
Vierailija kirjoitti:
missäpäin suomea?
Etelä-Suomi
Suosittelen Raamatusta Uutta Testamenttia, alkaen Johanneksen evankeliumista, yksi luku päivässä.
Kuukkeli kirjoitti:
Näin sudenkorentojen lentävän ja hämmästelin niiden koreaa lentoa järven pinnalla. Kevyesti ne tanssahtelivat lumpeenlehdeltä toiselle samalla tervehtien kumppaneitaan.
Ritaria koskaan nähnyt et, koska itseesi katsoit vain.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Raamatusta Uutta Testamenttia, alkaen Johanneksen evankeliumista, yksi luku päivässä.
Vanhan testamentin Jahve on paha. Sinua ei kiinnosta ihmiset. Vain oman seurakuntasi opetukset.
Iltalääke annetaan klo 21, ite nukuin eilen jo tähän aikaan. Yöllä hoitaja käy kurkkimassa nukkuuko potilaat. Uskon, että kannustavat nukkumaan yöllä ja pitämään normaalia päivärytmiä yllä. Ei ainakaan kukaan enää telkkua kato tuossa oleskelutilassa.