Olen psykiatrisessa osastohoidossa, kysyttävää
Olen akuutissa psykiatrisessa osastohoidossa, kysyttävää 😊
Kommentit (92)
Syön ketipinoria nukahtamiseen, lisäksi rauhoittavia (bentsoja). Huomenna alkaa masennuslääke.
Ketipinoria ja bentsot oli määrätty jo ennen tätä osastoa. Diagnoosina vakava masennus aiemmin. Täällä tehdään sitten psykiatrinen arvio vielä..
Kuukkeli kirjoitti:
En tiedä miten minua voi auttaa. On paljon asioita voille ei voi mitään, esim korona vei yritykseni konkurssiin.
Olen skeptinen masennuslääkkeiden suhteen, syönyt niitä joskus kuukauden ja lopettanut. Mutta kai niitä pitää nyt alkaa syömään. Bentsot auttavat hetkellisesti, mutten halua koukkuun.
Tämä. Mun ex-mieheni tuhosi luottotietoni ja teki mulle isot velat. Teen kovasti töitä, niin paljon yövuoroja ja ylitöitä kuin saan ja jaksan. Silti elän lasteni kanssa kädestä suuhun. Itsemurha-ajatuksia on usein mutta en halua lääkkeitä ja psykiatrista apua, sillä enhän minä ole sairas, minulle on vain tehty väärin. Lääkkeiden syöminen ei auttaisi mitään.
Mitä ajattelet, auttavatko lääkkeet ja terapia niin ettei enää välitä ongelmista, vai miten?
En ole feministi 😊
Enkä avaa perhesuhteita tähän oikeastaan enempää...
Mitä ajattelet, auttavatko lääkkeet ja terapia niin ettei enää välitä ongelmista, vai miten
Terapia, jota olen käynyt on auttanut minua ymmärtämään oman mieleni toimintaa. Ja vahvistamaan kokemuksiani, itsetuntoani jne. Ilman terapiaa en olisi saanut haettua apua itselleni tähän väliin.
Lääkärit yms väittää, että esim. Masennuslääke pikkuhiljaa tasoittaisi mielialan laskuja, joten ongelmat ja paha olo olisi helpompi kohdata.. 🤔
Kuukkeli kirjoitti:
Syön ketipinoria nukahtamiseen, lisäksi rauhoittavia (bentsoja). Huomenna alkaa masennuslääke.
Ketipinoria ja bentsot oli määrätty jo ennen tätä osastoa. Diagnoosina vakava masennus aiemmin. Täällä tehdään sitten psykiatrinen arvio vielä..
Mitä helvettiä annetaanko siellä bentsoja ei meillä ollu kenelläkään niitä?
Kyllä, reseptillä mulla on ollut rivatrill 0.5mg ja täällä annetaan opamox 15mg. Tänäänkin sain molemmilla kerroilla, kun pyysin..
Itse syönyt masennuslääkkeitä jo kohta kaksi vuotta. Minua ovat auttaneet paljon, ahdistus ei tule enää niin kovana. En tiedä uskaltaako koskaan lopettaa, jos mieli vielä palaa niin pohjalle niinkuin on varmaan sinulla. Oli itsetuhoisia ajatuksia, mutta jouduin monta viikkoa odottamaan takaisinsoittoa terveyskeskuksesta kun asia meni jonkun hoitokoordinaattorin kautta. Terveyskeskuksessa eivät päästä lääkäriin ennenkuin on käynyt juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa. Sain sitten sitten soitettua yksityiselle lääkäriasemalle ja heti sama päivänä aloitetttiin lääkitys. En tiedä missä olisin ellei minua olisi autettu silloin. Terveyskeskuksen toimintaa en voi mitenkään ymmärtää. Akuutissa hädässä pitäisi päästä heti lääkäriin eikä ehkä joskus tulevaisuudessa. Tätä ihmetteli myös lääkäri lääkäriasemalla.
Minä pelkäsin myös, etten saa apua ja päivystyksessä ajattelin jo, että olisi pitänyt vetää viinaa ja lääkkeitä niin pääsisin edes hoitoon...
Onneksi kuitenkin sain tämän paikan. Valitettavasti joudun sanomaan, että se johtuu myös siitä että olin selvinpäin hoitoa hakiessa (ei päihdeongelmaa) ja olen vastuullisessa vakityössä käyvä ihminen.
Masennuslääkkeitä ei kannata pelätä. Menee aikansa kun alkaa vaikuttaa. Hienoa, että olet lähtenyt apua hakemaan.
Kuukkeli kirjoitti:
Kyllä, reseptillä mulla on ollut rivatrill 0.5mg ja täällä annetaan opamox 15mg. Tänäänkin sain molemmilla kerroilla, kun pyysin..
En tiiä missä kidutus huoneella itse siten olin, ei herunu bentsoja vaikka respa oli.
Tsemppiä Kuukkeli, toivottavasti tulevaisuus on valoisampi. 👍🏻
Sen Oman perheen pystyy rakentamaan ja mies on valittava myös järjellä! Sokea rakkaus johtaa lieroihin lankeamisren
Tylsempi ja tavis on parempi
En usko ap että olet. Ei sinne varmastikaan anneta puhelimia joista pääsisi nettiin ja tänne kirjoittelemaan.
Kyllä kai osastolla saa olla omat puhelimet, ellei suljetulla ole.
Monen aikaan siellä täytyy alkaa nukkumaan? Vai saako valvoa niin myöhään kuin huvittaa?
Kuukkeli kirjoitti:
Haluaisin ainoastaan sen, mitä olen kaivannut koko ikäni. Että minua rakastettaisiin ja hyväksyttäisiin. Ja minulla olisi perhe 💖
Perheeni on sirpaleina avioeron myötä.
I looking for Milady.
Mun mielestä sun kannattaisi olla feministi. Sun masennus saattaa johtua siitö, että elät epätasa-arvoisessa maailmassa, mutta et tiedosta sitä. Ehkä masennus onkin sisään kääntynyttä vihaa? Oletko vihannut ex-miestäsi tarpeeksi? Tai ympäröivää yhteiskuntaa? Osaatko pitää puolia, vaatia oikeuksia?
Mieti vielä feminismiä, toveri
Saa täällä tietty puhelimet olla, eletään kuitenkin 2022-luvulla. Myös suljetuilla saa olla puhelin, ainakin yhdellä tutulla KYS:issä oli vuosi sitten.
Täällä on myös tietokone netillä käytössä ja wlan-verkko.
Ritari kutsuu sinua. Pidän sinusta huolta. Olen todellinen. Kutsu minua, pyydä minua. Ja olen sinun. Ei väliä että olet siellä laitoksessa juuri nyt. Haluat rakkautta? Ole sen arvoinen.
Mikä avioeron aiheutti?
Onko sinulla lapsia?
Jos on, onko isänsä nyt kokonaan heidän huoltajansa?