Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Revähtäneet hermot jalassa

Vierailija
29.04.2015 |

Löytyykö kokemuksia? Löysin netistä vain keskusteluja leikkauksessa vaurioituneista hermoista. Minulla tapaturmassa hermot itsessään revähtäneet ja koko jalan mitalta hermosärkyä. Lääkärissä käyty, kipulääkkeet kädessä kotiin ja tehtävänä lepuutella ja odotella. Kovat säryt ja jalan kanssa ei voi toimia. Miten voisi edistää parantumista? Ja parantuvathan ne?!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan hermot revähtäneet? En ole ennen kuullutkaan. Mulla välilevy painaa hermoja selässä ja molempien jalkojen hermot ovat vaurioituneet eikä ne mihinkään ainakaan vielä puolessa vuodessa ole parantuneet.

Vierailija
2/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:07"]Siis ihan hermot revähtäneet? En ole ennen kuullutkaan. Mulla välilevy painaa hermoja selässä ja molempien jalkojen hermot ovat vaurioituneet eikä ne mihinkään ainakaan vielä puolessa vuodessa ole parantuneet.
[/quote]

:( Voi harmi. Joo, onnistuin liukastumaan niin tehokkaasti. Lääkäri väläyttelikin, että nämä hermosäryt voi olla aika pitkäikäisiä. Oletko yrittänyt jotain kikkoja? Vai oletko toiminut jalan kanssa "ihan normaalisti"?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran liikun mitä kivuilta pystyy. Jos jokin tietty tekeminen kipeyttää niin sitä kannattaa välttää :) ja toipumisesta ei oikein kukaan voi tietää kun on hankala määrittää miten pahasti ne hermot ovat vaurioituneet. Sulla ne todennäköisesti paranee hyvin kun ei ole mitään rakneteellista vammaa joka puristaisi hermoja :) minulla ei ole yhtä hyvää ennustetta kun ei se pullistuma sieltä selästä mihinkään häviä, mutta jos vuoden päästä kuulemma vielä vaivaa niin senkin voi leikata pois :)

Vierailija
4/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revähtikö vain jalka? Miten se tapahtui? Oletko varma ettei kipu säteile jostain ylempää? Jalkaan säteilevä selkäkipu on aina tutkittava!

Vierailija
5/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:28"]Revähtikö vain jalka? Miten se tapahtui? Oletko varma ettei kipu säteile jostain ylempää? Jalkaan säteilevä selkäkipu on aina tutkittava!
[/quote]

No ortopedin lausuma tämä jalan hermojen revähdys. Liukastumisesta oli siis kysymys, alamäkeen niin, että jalka kääntyi yliasentoon ja tulin mäkeä alaspäin niin että nilkka kiertyi vielä sisäänpäin. Lopulta tömähdin takapuolelleni. Lekuri tosiaan paineli juuri ne kohdat mitkä olivat tolkuttoman kipeitä ja kuvaili kuinka juuri kyseinen hermo kulkee koko jalan mitalta mm. kiertää polven ja nilkan. Eli luottaisin lääkäriin, että kyse on vain jalan hermosta, eikä muusta vauriosta..?
Ap

Vierailija
6/6 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 11:26"]Sen verran liikun mitä kivuilta pystyy. Jos jokin tietty tekeminen kipeyttää niin sitä kannattaa välttää :) ja toipumisesta ei oikein kukaan voi tietää kun on hankala määrittää miten pahasti ne hermot ovat vaurioituneet. Sulla ne todennäköisesti paranee hyvin kun ei ole mitään rakneteellista vammaa joka puristaisi hermoja :) minulla ei ole yhtä hyvää ennustetta kun ei se pullistuma sieltä selästä mihinkään häviä, mutta jos vuoden päästä kuulemma vielä vaivaa niin senkin voi leikata pois :)
[/quote]

Huh. Lueskelin niin paljon niistä leikkauksen jälkeisistä hermovaurioista, että minua ei kyllä hevillä saisi mihinkään leikkauksiin. Mutta toisaalta minulla kivut ovatkin nyt jo paljon pienemmät kuin ensimmäiset kolme viikkoa.
Ap