Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli sitten vahvistus, että meidän perhe muuttaa Yhdysvaltoihin kesäkuun alussa.

Vierailija
07.01.2022 |

Maaliskuun lopulla pitää lähteä katselemaan taloa ja tutustuttamiskoulutukseen, jossa käydään läpi asuminen, vakuutukset ja terveydenhuolto, lasten koulut, ajokortti- yms asiat.
Ihanaa, että asiat eteni näin nopeasti ja päästään lähtemään! Käytännössä siis mies ja minä mennään sinne jo maaliskuun viimeisellä viikolla, työt alkaa sitten kesäkuussa ja minä haen lapset ja järjestelen muuton täällä Suomen päässä. Varmaan laitamme Suomen kodin myyntiin jo nyt keväällä.
Olen superiloinen!

Kommentit (260)

Vierailija
61/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Hel-Nyc?

Vierailija
62/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa. Me olemme myös muuttamassa. Ainut lapsemme lähtee armeijaan. En jaksa enää näitä suomen pitkiä ja pimeitä talvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa! Tässä asutaan melkein vieressä Pohjois-Carolinassa jo viidettä vuotta. Valitkaa huolella asuinalue,kuten varmaan tiedät netistä löytyy koulujen luokitukset ja rikostilastot, niiden mukaan sitten.

Meillä koti pienessä yliopistokaupungissa,demokraattialueella-rauhallista ja mukavaa, yhtä pitkä (lyhyt,n.250km) Atlantin rantaan kuin Appalakeillekin.

Suomalaisyhteisöä löytyy mukavasti, tytär juuri tutustui opiskellessaan mukavaan nuoreen mieheen-Tampereelta 😅

Moi! Ihana saada terkkuja sieltä. Kyllä kodin löytäminen ja koulut on meillä ihan ykköspriority. Siksi ihanaa, että TA järjestää tutustuttamisjakson myös puolisoille.

Nyt vielä niin uusi asia, ettei olla ehditty miettiä edes countya saati school district! Olen asunut pitkään New Yorkissa, mutta tiedän et ne opit ei päde muualla USA:ssa.

DC olisi mulla ihana ja sopii myös miehen työhön, mutta asuminen hyvillä alueilla superkallista….

Ap

Vierailija
64/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap! Hienoa! Olen onnellinen puolestasi, sillä itsekin tavoitteena sama.

Vierailija
65/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ilonaihe ? Kaikissa ketjuissa kirjoitettu kuinka hirveät koulumaksut ja terveydenhuoltomaksut USA:ssa on, suomalaiset kun tietävät muiden maiden asiat lähes paremmin kuin omansa. Kuinka ollenkaan uskallatte sinne mennä? 

Ollaan asuttu siellä ennenkin. Paljon parempi elintaso kuin Suomessa. Palkat hyvät, verot matalat. Asuminenkin ym paljon halvempaa.

Kokemusta on!

Ap

Ootteko jotenkin köyhiä Suomessa?

Vierailija
66/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon! 🤗

Saanko udella millä alalla miehesi työskentelee? Tai mitä itse opiskelet? Itse en ole koskaan edes käynyt Yhdysvalloissa, kaikki on vain tyyliin Netflix-sarjoista tai muista sos.median lähteistä nähtyä 😄Toivottavasti nautitte olostanne

Miehen työ liittyy rakentamiseen, en voi kertoa lähemmin. Liikkeenjohdollinen tehtävä kyseessä. Mulla on tutkinto valtio-opista ja poliittisesta filosofiasta Suomesta ja kansainvälisistä suhteista jenkeistä.

Yhdysvallat on upea paikka, paljon upeampi kuin Netflix antaa ymmärtää : )

Ap

Kerro lisää. En ole ikinä kuullut että kukaan olisi käynyt ulkomailla tai edes asunut siellä.

Vierailija
67/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysykää kans siellä. Vai tuutteko maitojunalla parin vuoden päästä takaisin?

"Heti jos jollain on vähän massii päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu" -Pentti Köyri, Kummeli.

Vierailija
68/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, minnepäin lähette?

Baltimore, Maryland. Voi olla, että asetutaan asumaan johonkin Baltimoren ja Washington DC:n välille.

Ap

Kannattaa varoa. Baltimore on yksi Yhdysvaltojen vaarallisimmista kaupungeista.

Vierailija
69/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa.Ihanaa.OnneaOnnea!!!vapaa elämä..hyvin erilaista kuin täällä junttifinnelimaassa.Voi kun itsekkin pääsisi...mulla on pikkuserkkuja siellä, täysin amerikkalaisia jo kolmas sukupolvi ja jo heidän lapsensa..viides kuudes.(nuo eka,,-3mun sukuu..)

Vierailija
70/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille!

Vierailija
71/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitti:

No en kyllä itse lähtisi. Toivottavasti vakuutukset on kunnossa koska kun joku teistä sairastuu vakavasti olette maitojunalla tulossa hyvin nopsaan takas.

Että tuo maitojunavertaus on typerä, ihan sama minkä takia sitä palaisi, on ainakin yrittänyt ja kokeillut uutta. Sanojana onkin yleensä omaan. elämäänsä katkeroitunut persoona.

Vierailija
72/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Vierailija
73/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa hoidattaa hampaat täällä ennen lähtöä.

Vierailija
74/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Hel-Nyc?

Just meinasin kysyä tätä.. 😁

Vierailija
75/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁😁😁

Vierailija
76/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Luetun ymmärtäminen?

Vierailija
77/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ilonaihe ? Kaikissa ketjuissa kirjoitettu kuinka hirveät koulumaksut ja terveydenhuoltomaksut USA:ssa on, suomalaiset kun tietävät muiden maiden asiat lähes paremmin kuin omansa. Kuinka ollenkaan uskallatte sinne mennä? 

Ollaan asuttu siellä ennenkin. Paljon parempi elintaso kuin Suomessa. Palkat hyvät, verot matalat. Asuminenkin ym paljon halvempaa.

Kokemusta on!

Ap

Taitaa olla ihan paratiisi !

Vierailija
78/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta jenkkikulttuuri on jotenkin olematonta ja pinnallista. Ikään kuin heillä ei olisi kulttuuria ollenkaan! Ihmiset ovat ihme papupatoja.

Enemman taalla kulttuuria loytyy kuin Suomessa. On kirjallisuutta, taidetta, teatteria ja vaikka mita ihan yllin kyllin. Kertoo aika paljon sinusta kun noin kirjoitat.

Vierailija
79/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Vierailija
80/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on!

Ap

Taitaa olla ihan paratiisi !

On.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi