Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli sitten vahvistus, että meidän perhe muuttaa Yhdysvaltoihin kesäkuun alussa.

Vierailija
07.01.2022 |

Maaliskuun lopulla pitää lähteä katselemaan taloa ja tutustuttamiskoulutukseen, jossa käydään läpi asuminen, vakuutukset ja terveydenhuolto, lasten koulut, ajokortti- yms asiat.
Ihanaa, että asiat eteni näin nopeasti ja päästään lähtemään! Käytännössä siis mies ja minä mennään sinne jo maaliskuun viimeisellä viikolla, työt alkaa sitten kesäkuussa ja minä haen lapset ja järjestelen muuton täällä Suomen päässä. Varmaan laitamme Suomen kodin myyntiin jo nyt keväällä.
Olen superiloinen!

Kommentit (260)

Vierailija
81/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea, minnepäin lähette?

Baltimore, Maryland. Voi olla, että asetutaan asumaan johonkin Baltimoren ja Washington DC:n välille.

Ap

Baltimore on yksi pahimmista läävistä.

Vierailija
82/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Jos poliisi tienaa siellä 100000 onko 150000 paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä haluaisi lähteä mistään hinnasta jenkkeihin pidemmäksi aikaa. Monella tapaa luotaantyöntävä paikka.  Ihmiset ovat toki "ystävällisiä" (ihan samanlaisia kuin muuallakin mutta kohteliaampia), avoimempia ja heihin on helppo tutustua. Muuten en keksi juuri syitä elää siellä. Eurooppalaisilla on tietysti helppo lähteä sinne poimimaan rusinat pullasta (matalahko verotus ja korkeakoulutetuille isot palkat) jos saa hyvän työn. Sitten kun sairastutaan, lapset pitäisi laittaa kouluun tai vaikka kaivataan elintilaa, puhdasta luontoa ja turvallisuutta niin palataan maitojunalla takaisin. 

Bullshit to the Nth degree.

Kun/jos sairastutaan USAssa saa heti parempaa hoitoa kuin Suomessa koskaan.

AP on muuttamassa Baltimoren seuduille ja siina kaupungissa on Johns Hopkins yliopisto josta valmistuu maan parhaat laakarit. Kehittivat covid-19 sivuston jota nyt koko maailma kayttaa.

Kun lapset laitetaan kouluun niin paljon parempi tehda se USAssa kuin Suomessa. Olen kokenut molemmat systeemit ja USA voittaa hands down.

Elintilaahan taalla on paljon valjemmin kuin Suomessa. Isot talot jne.

Puhdasta luontoa loytyy vaikka milla mitalla. Voi vaikka viettaa kesansa keskella metsaa jarven rannalla Wisconsinissa.

Vierailija
84/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö Suomeen sitten joku sisarus huolehtimaan vanhemmistanne sitten, kun ovat hyvin vanhoja.

Olen huomannut, että jonkun on perään katsottava.

Mun vanhemmat on 62 ja 59. Eli outo kysymys.

Ap

Eli 10 vuoden kuluttua he ovat 72 ja 69, 20 vuoden kuluttua (jos elävät) 82 ja 79. Voin sanoa kokemuksesta, että etenkin tuossa jälkimmäisessä iässä alkavat jo aika vahvasti perään katsottavia useimmat olemaan. Toki poikkeuksiakin löytyy. Ja se 20 vuotta menee yllättävän nopeasti.

Vierailija
85/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä haluaisi lähteä mistään hinnasta jenkkeihin pidemmäksi aikaa. Monella tapaa luotaantyöntävä paikka.  Ihmiset ovat toki "ystävällisiä" (ihan samanlaisia kuin muuallakin mutta kohteliaampia), avoimempia ja heihin on helppo tutustua. Muuten en keksi juuri syitä elää siellä. Eurooppalaisilla on tietysti helppo lähteä sinne poimimaan rusinat pullasta (matalahko verotus ja korkeakoulutetuille isot palkat) jos saa hyvän työn. Sitten kun sairastutaan, lapset pitäisi laittaa kouluun tai vaikka kaivataan elintilaa, puhdasta luontoa ja turvallisuutta niin palataan maitojunalla takaisin. 

Puhdasta ja todella upeaa luontoa on koko maa täynnä. Metsiä, vuoria ja autiomaata ym.

🙂

Tämä on totta, mutta Suomessa vähemmän tunnettu juttu, kun mielikuvat syntyvät elokuvien ja tv-sarjojen pohjalta. Kyllä niissäkin perhe aina tekee retken Great Canyoniin, mutta muuta luontoa esitellään ohuelti. Tältä pohjalta tulee melkein se mielikuva, että vain Alaskassa on hienoa luontoa. 

Ja en siis itsekään ole noissa luontokohteissa käynyt, kaupungeissa vain. Mutta olin todella yllättynyt kun netissä törmäsin johonkin sivuun, missä esiteltiin 10 must see kansallispuistoa tai jotain sen tyylistä. Aivan käsittämättömän hienoja ja erilaisia luontokohteita! 

Haikailin itsekin nuorena kovasti USA:han asumaan ja harmitti kun ei koskaan menty. Nyt elämä on asettunut jo sellaisiin uomiin, ettei tässä kaipaa muuta kuin että pääsee mökille. Mutta hienoa, että ap perheineen pääsee, kun vielä menohaluja piisaa!

Yksi sukulainen asui perheineen USA:ssa melko pitkään, taisivat molemmat ehtiä saada kansalaisuudenkin. Hänelle Trump oli liian kova pala, ei kestänyt sitä ja pakeni maasta :-D Se voi olla aika pienestä kiinni, että hyvä maa menee niin pilalle, ettei siellä voi enää elää. Tämänkin puolesta nyt on paljon parempi aika muutolle, kuin muutama vuosi sitten.

Vierailija
86/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän on tosi kalliit koulut ja sairaalamaksut

Vierailija
87/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitti:

No en kyllä itse lähtisi. Toivottavasti vakuutukset on kunnossa koska kun joku teistä sairastuu vakavasti olette maitojunalla tulossa hyvin nopsaan takas.

Jos mina sairastun vakavasti niin Suomi tai Albania ovat viimeiset paikat mihin tulisin jonottamaan Buranahoitoa.

Suomen lomatkin ovat tuskallisia kun koko ajan pelkaa sairastuvansa ja joutuvansa rukoilemaan hoitoa terveyskeskuksessa.

Tuo maitojuna se kummittelee ihmisten mielissa. :D

Vierailija
88/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kivaa kun pääsette!

Ottakaa mukaan raesokeria, sieltä ei saa kaupasta sellaista jota korvapuustien päälle kuuluu panna.

Vierailija
89/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden päästä muuton jälkeen arki on ihan samaan kuin muuallakin. Vähän eri juttu asua jossain nykissä kuin jossain peräreijässä siellä.

Vierailija
90/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän on tosi kalliit koulut ja sairaalamaksut

USAn koulut ovat ilmaisia kirjoineen lukion loppuun asti. Eiko tama ala jo upota kalloihin? Pienella rahalla saa myos suoritettua ajokortin kouluaikanaan.

Vakuutus maksaa sairaalat.

Vierailija
91/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitti:

No en kyllä itse lähtisi. Toivottavasti vakuutukset on kunnossa koska kun joku teistä sairastuu vakavasti olette maitojunalla tulossa hyvin nopsaan takas.

Et lähtisi, koska et uskaltaisi.

Vierailija
92/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa! Itse oon asunut USAssa myös ja paljon tuttuja siellä. Meneekö miehesi töihin paikalliseen vai suomalaiseen firmaan?

Vierailija
93/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

Jos poliisi tienaa siellä 100000 onko 150000 paljon?

Se on tasan $50,000 enemman.

Vierailija
94/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valitus täällä! Ei teidän ole mikään pakko sinne USAan lähteä vaikka ap sinne muuttaakin

Vierailija
95/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on runsaasti katellisia panettelemassa.

Aivan mahtava juttu koko perheellenne muutto uuteen maahan. Itsekin olisin aina halunnut mutta en koskaan uskaltanut ja nyt se kaduttaa.

Onnea matkaan ja kaikkea hyvää perheellenne ap!

Vierailija
96/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

Jos mina sairastun vakavasti niin Suomi tai Albania ovat viimeiset paikat mihin tulisin jonottamaan Buranahoitoa.

Suomen lomatkin ovat tuskallisia kun koko ajan pelkaa sairastuvansa ja joutuvansa rukoilemaan hoitoa terveyskeskuksessa.

Tuo maitojuna se kummittelee ihmisten mielissa. :D

Olet hyvätuloinen. Kaikki ei ole.

Vierailija
97/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

Et lähtisi, koska et uskaltaisi.

Ei uskaltaisi eika paasisikaan kun ei rahkeet riita. Ei tanne niin vain tulla.

Vierailija
98/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, paitsi että USAssa 150k ei ole iso palkka.

Vierailija
99/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat romahtavat ensi vuonna yhdysvalloissa, kun keskuspankin koronnosto alkaa puremaan, niin kannattaa asua vuokralla jonkin aikaa, niin sitten saa ostettua talon halvemmalla.

Vierailija
100/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat itsestäsi ja puolisostasi noin tunnistettavasti? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi