Tänään tuli sitten vahvistus, että meidän perhe muuttaa Yhdysvaltoihin kesäkuun alussa.
Maaliskuun lopulla pitää lähteä katselemaan taloa ja tutustuttamiskoulutukseen, jossa käydään läpi asuminen, vakuutukset ja terveydenhuolto, lasten koulut, ajokortti- yms asiat.
Ihanaa, että asiat eteni näin nopeasti ja päästään lähtemään! Käytännössä siis mies ja minä mennään sinne jo maaliskuun viimeisellä viikolla, työt alkaa sitten kesäkuussa ja minä haen lapset ja järjestelen muuton täällä Suomen päässä. Varmaan laitamme Suomen kodin myyntiin jo nyt keväällä.
Olen superiloinen!
Kommentit (260)
Miksi kerrot asiasta vauvapalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa.
Koettu on.
Heh heh joo niin mäkin olen kokenut. Viisi vuotta NYC ja asuin siellä mm Bronxissa. Rakastan New Yorkia ja Yhdysvaltoja. Nutta nyt kiva päästä ihan uudenlaiseen ympäristöön ja kuvioihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pysykää kans siellä. Vai tuutteko maitojunalla parin vuoden päästä takaisin?
Oletko katkera?
Ap
Onko ilonaihe ? Kaikissa ketjuissa kirjoitettu kuinka hirveät koulumaksut ja terveydenhuoltomaksut USA:ssa on, suomalaiset kun tietävät muiden maiden asiat lähes paremmin kuin omansa. Kuinka ollenkaan uskallatte sinne mennä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea, minnepäin lähette?
Baltimore, Maryland. Voi olla, että asetutaan asumaan johonkin Baltimoren ja Washington DC:n välille.
Ap
Baltimoressa on tarkasti rajatut no-go alueet. Liikenne jumalattoman hidasta. Lapseni opiskeli siella 4 vuotta yliopistossa joten paikka on tuttu.
Jääkö Suomeen sitten joku sisarus huolehtimaan vanhemmistanne sitten, kun ovat hyvin vanhoja.
Olen huomannut, että jonkun on perään katsottava.
´Valtio ihan sekaisin ja sisällissodan partaalla. Ja ei, en ole katkera :)
-eri
https://www.marketwatch.com/story/civil-war-in-the-united-states-is-far…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hei, tervemenoa!
Loppuelämäksi vai vaan expatiksi muutamaksi vuodeksi?Ei ole mikään määräaikainen pesti. Mies siis sai vakiduunin sieltä. Minun on tarkoitus tehdä jatko-opinnot yliopistossa.
ApEikös siellä ole kauheat lukukausimaksut?
Joo, mutta saa sieltä myös rahoitusta. Ja jatko-opintoihin kuuluu usein palkallinen työ tms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ilonaihe ? Kaikissa ketjuissa kirjoitettu kuinka hirveät koulumaksut ja terveydenhuoltomaksut USA:ssa on, suomalaiset kun tietävät muiden maiden asiat lähes paremmin kuin omansa. Kuinka ollenkaan uskallatte sinne mennä?
Ei ole mikaan pakko laittaa lapsiaan maksulliseen yksityiskouluun ( joka useimmiten on viela uskonnollisuutta korostava). Hyvalla asuinalueella on hyvat koulut ja viela ilmaiset lukion loppuun asti.
Marylandissa kylla verotetaan ihmiset henkihieveriin.
Maryland on outo osavaltio, kun ei ole ollenkaan luontaisia järviä. Kaikki järvet ovat syntyneet ihmisten tekemien patorakennelmien seurauksina.
Vierailija kirjoitti:
´Valtio ihan sekaisin ja sisällissodan partaalla. Ja ei, en ole katkera :)
-eri
https://www.marketwatch.com/story/civil-war-in-the-united-states-is-far…
Just, Walter on tyontanyt mielipiteensa vahan joka mediaan kun on julkaisemassa ( ja myymassa) uuta kirjaansa. Ihan rauhallista taalla on.
Vierailija kirjoitti:
Jääkö Suomeen sitten joku sisarus huolehtimaan vanhemmistanne sitten, kun ovat hyvin vanhoja.
Olen huomannut, että jonkun on perään katsottava.
Mun vanhemmat on 62 ja 59. Eli outo kysymys.
Ap
Onneksi olkoon! 🤗
Saanko udella millä alalla miehesi työskentelee? Tai mitä itse opiskelet? Itse en ole koskaan edes käynyt Yhdysvalloissa, kaikki on vain tyyliin Netflix-sarjoista tai muista sos.median lähteistä nähtyä 😄Toivottavasti nautitte olostanne
Awesome! I´m happy for you! Miten sinne pääsee? Neuvoja yms?
rarehanu kirjoitti:
Maryland on outo osavaltio, kun ei ole ollenkaan luontaisia järviä. Kaikki järvet ovat syntyneet ihmisten tekemien patorakennelmien seurauksina.
Ja tama vaikuttaa asumiseen ja elamiseen miten?
Vierailija kirjoitti:
Hölmö! Ulkomailla asuminen avartaa, aina! Jos lapset käyvät siellä englanninkielistä koulua, sitä parempi. Keskustelun aloittajana ottaisin Suomesta au-pairin jottei suomi jäisi paitsioon. Tsemppiä! Hieno suunta elämällenne!
Vierailija kirjoitti:
En ole katkera mutta kuitenkin…
Voititteko green card lotteryssa? Vai millä saatte pysyvät oleskeluluvat muuten?
Varokaa ettette liho.