Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tuli sitten vahvistus, että meidän perhe muuttaa Yhdysvaltoihin kesäkuun alussa.

Vierailija
07.01.2022 |

Maaliskuun lopulla pitää lähteä katselemaan taloa ja tutustuttamiskoulutukseen, jossa käydään läpi asuminen, vakuutukset ja terveydenhuolto, lasten koulut, ajokortti- yms asiat.
Ihanaa, että asiat eteni näin nopeasti ja päästään lähtemään! Käytännössä siis mies ja minä mennään sinne jo maaliskuun viimeisellä viikolla, työt alkaa sitten kesäkuussa ja minä haen lapset ja järjestelen muuton täällä Suomen päässä. Varmaan laitamme Suomen kodin myyntiin jo nyt keväällä.
Olen superiloinen!

Kommentit (260)

Vierailija
101/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö Suomeen sitten joku sisarus huolehtimaan vanhemmistanne sitten, kun ovat hyvin vanhoja.

Olen huomannut, että jonkun on perään katsottava.

Mun vanhemmat on 62 ja 59. Eli outo kysymys.

Ap

Eli 10 vuoden kuluttua he ovat 72 ja 69, 20 vuoden kuluttua (jos elävät) 82 ja 79. Voin sanoa kokemuksesta, että etenkin tuossa jälkimmäisessä iässä alkavat jo aika vahvasti perään katsottavia useimmat olemaan. Toki poikkeuksiakin löytyy. Ja se 20 vuotta menee yllättävän nopeasti.

Mieheni on 85v. ja skarpimpi ja tietavampi kuin yksikaan av-mamma.

Vierailija
102/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, aina nämä samat maitojunajutut. Ja käsitys siitä, että ainoastaan Suomessa asuvilla on mahdollisuus koulutukseen ja terveydenhoitoon.

Ulkomailla voi elää hyvää, onnellista elämää. Kannattaa kokeilla, jos yhtään kiinnostaa. Sosialitukiin turvautuvien ja vanhemmista/sisaruksista/ystävistä riippuvaisten ei ehkä kannata, mutta muuten kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

No en kyllä itse lähtisi. Toivottavasti vakuutukset on kunnossa koska kun joku teistä sairastuu vakavasti olette maitojunalla tulossa hyvin nopsaan takas.

Jos mina sairastun vakavasti niin Suomi tai Albania ovat viimeiset paikat mihin tulisin jonottamaan Buranahoitoa.

Suomen lomatkin ovat tuskallisia kun koko ajan pelkaa sairastuvansa ja joutuvansa rukoilemaan hoitoa terveyskeskuksessa.

Tuo maitojuna se kummittelee ihmisten mielissa. :D

Olet hyvätuloinen. Kaikki ei ole.

Kaikki ei myoskaan viitsi opskella tai tehda tyota, turha sitten itkea etta ei ole rahaa lennella edestakaisin Atlantin yli.

Vierailija
104/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jääkö Suomeen sitten joku sisarus huolehtimaan vanhemmistanne sitten, kun ovat hyvin vanhoja.

Ap

Eli 10 vuoden kuluttua he ovat 72 ja 69, 20 vuoden kuluttua (jos elävät) 82 ja 79. Voin sanoa kokemuksesta, että etenkin tuossa jälkimmäisessä iässä alkavat jo aika vahvasti perään katsottavia useimmat olemaan. Toki poikkeuksiakin löytyy. Ja se 20 vuotta menee yllättävän nopeasti.

Minä en kyllä ole suunnitellut elämääni vanhempieni vanhenemisen ympärille. Ihan normaalia, että lapset asuu niin kaukana, ettei heistä ole "katsomaan perään". Ei tarvi edes asua ulkomailla.

105/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa! Tässä asutaan melkein vieressä Pohjois-Carolinassa jo viidettä vuotta. Valitkaa huolella asuinalue,kuten varmaan tiedät netistä löytyy koulujen luokitukset ja rikostilastot, niiden mukaan sitten.

Meillä koti pienessä yliopistokaupungissa,demokraattialueella-rauhallista ja mukavaa, yhtä pitkä (lyhyt,n.250km) Atlantin rantaan kuin Appalakeillekin.

Suomalaisyhteisöä löytyy mukavasti, tytär juuri tutustui opiskellessaan mukavaan nuoreen mieheen-Tampereelta 😅

Moi! Ihana saada terkkuja sieltä. Kyllä kodin löytäminen ja koulut on meillä ihan ykköspriority. Siksi ihanaa, että TA järjestää tutustuttamisjakson myös puolisoille.

Nyt vielä niin uusi asia, ettei olla ehditty miettiä edes countya saati school district! Olen asunut pitkään New Yorkissa, mutta tiedän et ne opit ei päde muualla USA:ssa.

DC olisi mulla ihana ja sopii myös miehen työhön, mutta asuminen hyvillä alueilla superkallista….

Ap

Ykköspriority, county saati school district. Oooh wow, miten hienoa ja kansainvälistä, heti huononi suomen kieli, ettekä ole vielä edes muuttaneet 😂. Miksi ihmeessä oikeastaan öyhäät sitä muuttoanne täällä? Tulee ihan mieleen ne aupairit, jotka eivät enää osaa suomea 2 kk ulkomailla olon jälkeen.

Vierailija
106/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kröhm....ap. ja mies ovat akateemisesti koulutettuja ja ilm. varakkaita. On eri asia lähteä sinne, kun on työ- ja opiskelupaikka jo tiedossa, kuin että kouluttamaton, varaton ihminen lähtisi sinne.

Toki siellä voi pärjätä varatonkin ihminen, jos on lahjakas ja valmis tekemään kovasti töitä.

Monet tällä palstalla tuntuvat ajattelevan lähtöä omista lähtökohdistaan ja ne ei nyt vaan ole kaikilla samat.

Onnea ap: lle tulevaan!

Vierailija
107/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

No en kyllä itse lähtisi. Toivottavasti vakuutukset on kunnossa koska kun joku teistä sairastuu vakavasti olette maitojunalla tulossa hyvin nopsaan takas.

Jos mina sairastun vakavasti niin Suomi tai Albania ovat viimeiset paikat mihin tulisin jonottamaan Buranahoitoa.

Suomen lomatkin ovat tuskallisia kun koko ajan pelkaa sairastuvansa ja joutuvansa rukoilemaan hoitoa terveyskeskuksessa.

Sama, lomalla Suomessa pelätään sairastumista koska hoito ei ole verrattavissa totuttuun.

-saksalainen

Vierailija
108/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kukaan USa:n muuttaja kirjoittaisikin oikeasti jotain kokemuksiaan tänne on se uskomatonta minkä määrän mukamas asiantuntijoita pukkaa perään.

Vierailija
109/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ilonaihe ? Kaikissa ketjuissa kirjoitettu kuinka hirveät koulumaksut ja terveydenhuoltomaksut USA:ssa on, suomalaiset kun tietävät muiden maiden asiat lähes paremmin kuin omansa. Kuinka ollenkaan uskallatte sinne mennä? 

Ollaan asuttu siellä ennenkin. Paljon parempi elintaso kuin Suomessa. Palkat hyvät, verot matalat. Asuminenkin ym paljon halvempaa.

Kokemusta on!

Ap

Ootteko jotenkin köyhiä Suomessa?

Suomalaiset on lähtökohtaisesti köyhiä, verrattuna länsimaiden ihmisiin.

Vierailija
110/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan tosissasiko tällaista kirjoitat. En kyllä haluaisi, että lapseni valitsisivat asuinmaansa minun kuntoni mukaan. Hyvänen aika sentään. Itsekin asunut yli 20 v poissa Suomesta.

Vierailija
111/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Ei tule varmasti ikävä vihervasemmistofeministien ja Sannukan johtamaa sosialisti Suomea jossa työpaikat ajetaan ulkomaille ja bensakin maksaa yli 2e jolloin ei ole varaa käydä töissä. Onnea vielä!

Vierailija
112/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

Sama, lomalla Suomessa pelätään sairastumista koska hoito ei ole verrattavissa totuttuun.

-saksalainen

Pakkoko se on sinne kunnanlääkärille on mennä jonottamaan. Kyllä täällä pääsee yksityisellekin.

Vierailija
113/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Olen samaa mieltä, paitsi että USAssa 150k ei ole iso palkka.

Toi 150 000 on vaan ylimmän ansiotulokategorian alaraja liittovaltion verotuksessa. Sen yli menevästä tulosta veroprosentti on korkein eli 24 %. Ei Ap puhunut miehensä palkasta muuta, kuin että kuuluu ylimpään tuliverokategoriaan.

Tunne muuten USA:ta aika hyvin, mulla on toinen koti Floridassa ja olen kaksoiskansalainen.

Vierailija
114/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysykää kans siellä. Vai tuutteko maitojunalla parin vuoden päästä takaisin?

650 tuhannella sikäläisellä maitojunajenkillä on nykyään Suomi-juuria. Yleensä suomalaiset ovat matkustaneet ulos Suomesta muualle jäädäkseen joten mikä tämä maitojunajuttu edes on? Tiedätkö itsekään mikä on maitojuna????

Vierailija
115/260 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kröhm....ap. ja mies ovat akateemisesti koulutettuja ja ilm. varakkaita. On eri asia lähteä sinne, kun on työ- ja opiskelupaikka jo tiedossa, kuin että kouluttamaton, varaton ihminen lähtisi sinne.

Toki siellä voi pärjätä varatonkin ihminen, jos on lahjakas ja valmis tekemään kovasti töitä.

Monet tällä palstalla tuntuvat ajattelevan lähtöä omista lähtökohdistaan ja ne ei nyt vaan ole kaikilla samat.

Onnea ap: lle tulevaan!

Ei varaton paase muuttamaan USAaan. Tanne ei haluta mitaan elatteja.

Vierailija
116/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun/jos sairastutaan USAssa saa heti parempaa hoitoa kuin Suomessa koskaan."

Jännästi silti moni tulee sieltä takaisin Suomeen saamaan hoitoa.

Vierailija
117/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap elelee kotiäitinä ja opinnot valmiiks sit joskus, Johan ne on odottanutkin ainakin jo 10v

Mulla on VM Suomesta ja MA USA:sta. Kotona olen ollut, koska lapset ollut pieniä.

Ap

Mikä on VM, en tunne lyhenteelle muuta merkitystä kuin Valtiovarainministeriö. Joku maisteri? Eka ajattelin valtiotieteen maisteria, mutta sehän on VTM.

Tässä kosahti ap:n juttu provoksi. Ei tuollaista tutkintoa olekaan kuin VM. Ei ainakaan yliopistossa. VTM ei ikinä sanoisi edes vahingossa VM, koska sellaista ei todellakaan ole. Miksi muutenkaan kukaan selostaisi juurtajaksaen muuttoaan Jenkkeihin vauva-palstalla? Joku nyt vähän hubailee kustannuksellanne.

Vierailija
118/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittista filosofiaa opiskellut rakennusalan johtotehtäviin 150000 euron palkalla..? Jep…

Jep, jep itsellesi. Kai se kuulostaa kummalliselle suomalaisen korviin etta voi saada kunnon palkan tekemastaan tyosta.

Mina olen asunut USAssa vuosikymmenet ja kun tulimme tanne, suomalaisella tutkinnollani sai pyyhkia ihan sita. Aloitin uudella alalla ilman koulutusta mutta ei ollut kovin vaikea paasta karryille. Lopetin tyourani samassa firmassa ja minulla oli silloin n. 100 alaista.

USAssa tulos palkitaan, ei "paperiosaamista".

Tuo maitojunan hokeminen on kovin lapsellista.

Olen samaa mieltä, paitsi että USAssa 150k ei ole iso palkka.

Riippuu paljon missä päin Yhdysvaltoja asuu. Piilaaksossa ei noilla tuloilla todellakaan eletä leveästi tai edes pysty ostamaan omaa asuntoa. Jossain muualla se voi olla ihan ok palkka. Baltimoren hintatasosta mulla ei ole kokemusta.

Vierailija
119/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kirjoitti:

Tälle amerikkalaistuneelle kiihkoilijalle sanoisin vain, että tulepa tänne Tokioon. Muun muassa Japanin sosiaaliturva ja terveydenhuolto on paljon parempaa kuin Suomessa ja USA:ssa. Monet tänne muuttaneet amerikkalaiset hyvin koulutetut tuttavani ovat sanoneet, etteivät missään nimessä halua palata takaisin kotimaahansa, jossa kaikki asiat ovat aivan retuperällä.

Vierailija
120/260 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap elelee kotiäitinä ja opinnot valmiiks sit joskus, Johan ne on odottanutkin ainakin jo 10v

Mulla on VM Suomesta ja MA USA:sta. Kotona olen ollut, koska lapset ollut pieniä.

Ap

Mikä on VM, en tunne lyhenteelle muuta merkitystä kuin Valtiovarainministeriö. Joku maisteri? Eka ajattelin valtiotieteen maisteria, mutta sehän on VTM.

Tässä kosahti ap:n juttu provoksi. Ei tuollaista tutkintoa olekaan kuin VM. Ei ainakaan yliopistossa. VTM ei ikinä sanoisi edes vahingossa VM, koska sellaista ei todellakaan ole. Miksi muutenkaan kukaan selostaisi juurtajaksaen muuttoaan Jenkkeihin vauva-palstalla? Joku nyt vähän hubailee kustannuksellanne.

Oisko äitihullu röllimässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä