Sähköauto ja mökkeily
Mistä hitosta mökkeilijä saa virtaa tulevaisuudessa autoonsa jos sähköautoihin mennään kaikkialla?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pohtinut että kohta alkaa olla sähköautojen akkutekniikka siinä pisteessä että mökkireissun käyttösähköt voi ottaa auton akusta ja unohtaa naurettavan kalliista sähköliittymästä haaveilun.
En lähde auton akkua saareen raahaamaan ja kohta takaisin. Saaressa on aurinkopaneelit ja omat akut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain upporikkailla on mökit ja kesäasunnot
+okt+sähköauto(t)
Niitä taloja ja sähköautoja ja mökkejä saa myös ottamalla lainaa ja jos ostaa lainalla ei tarvitse olla rikas.
Rikas on sellainen joka ei osta lainalla vaan maksaa heti Koko summan. Itseäni ei sähköautot voisi vähempää kiinnostaa. Niissä ei ole mitään miksi haluaisin ostaa.
Yks tuttu on rikas. Ajaa 100 000€ diesel mersulla mikä on ostettu siten että maksettu kerralla. Ei hänkään aio sähköautoa ostaa koska ei kiinnosta. On hän kokeillut toisen tuttunsa teslaa mutta ei pitänyt siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas pohtinut että kohta alkaa olla sähköautojen akkutekniikka siinä pisteessä että mökkireissun käyttösähköt voi ottaa auton akusta ja unohtaa naurettavan kalliista sähköliittymästä haaveilun.
En lähde auton akkua saareen raahaamaan ja kohta takaisin. Saaressa on aurinkopaneelit ja omat akut.
Kukaan kai ei ehdottanutkaan että kuskaisit auton akun saareen ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökillämme voimavirtapistorasiasta. Seuraava kysymys.
Entäs jos sinun voimavirtapistorasia on saaressa?
Näytä mulle sähköistetty saari jonne ei kulje siltaa tai lossia.
Hyvänen aika, näitähän on Suomessa tuhansia.
Päinvastoin tuo asia pitää ajatella. Eli mökille mentäessä tuo sähköauto toimii energianlähteenä itse mökille, jolla ei haluta pitää kiinteätä sähköliittymää.
Piuhat kiinni autoon ja mökissä on sen jälkeen toimiva sähkölämmitys, sähkövalot sun muut toimivat sähkölaitteet, edellyttäen tietty että ovat ehjiä muuten.
No sähkökiuasta en lähtisi ehkä lämmittämään vaikka auton ajoakussa kyllä siihenkin riittäisi kapasiteettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mökillämme voimavirtapistorasiasta. Seuraava kysymys.
Entäs jos sinun voimavirtapistorasia on saaressa?
Näytä mulle sähköistetty saari jonne ei kulje siltaa tai lossia.
Hyvänen aika, näitähän on Suomessa tuhansia.
On. Pelkästään Pieleisessä on yli tuhat saarta. Suuri osa ilman sähköä.
Meidän mökki on saaressa. Auto jätetään mantereen puolelle rantaan. Ei ole sähköjä.