Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun en ottanut aamukahvilla pullaa, sanoi työkaveri..

Vierailija
29.04.2015 |

että säälii minua. On kuulemma ennemmin "muodokas ja onnellinen, kuin laiha ja surullinen". Alkoi kismittämään tuo. Se ei minua surulliseksi tee, että yritän kiinnittää huomiota ruokavaliooni ja syödä terveellisesti. Päinvastoin, kunnon ruoka antaa energiaa, auttaa pysymään terveenä ja hyvän fiiliksen.

Sama työkaveri totesi minun jäävän paljosta paitsi, sillä katson tv:tä noin 1-2 tuntia viikossa. Kaikki hyvät sarjat menee ohi. No mä vietän iltani harrastuksissa, lasten kanssa, kahviloissa, kotitöitä tehden.. Valintoja nämäkin. Ihmetyttää vaan miksi hoikkia ja aktiivisia voi arvostella päin naamaa.. Auta armias kun olisin taivastellut tämän emännän pullan puputusta ja tv:n tölläämistä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan lihavat ovat arvostelemassa laihojen ulkonäköä ja ruokavaliota. Olin töissä paikassa missä oli valehtelematta 120 kiloinen nainen joka lihoi koko ajan. Aina valitti miten vähän muut syövät ja piti itseään todella hyväkuntoisena jolla vain on isot tissit. Lihoi vielä siellä töissä ollessani jatkuvasti ja sai lopulta jo varmaan 150kg rikki painollaan, nämä kuittasi raskauskiloina, vauva tosin oli kasvanut jo kolmevuotiaaksi.

Vierailija
22/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:28"]Ainahan lihavat ovat arvostelemassa laihojen ulkonäköä ja ruokavaliota. Olin töissä paikassa missä oli valehtelematta 120 kiloinen nainen joka lihoi koko ajan. Aina valitti miten vähän muut syövät ja piti itseään todella hyväkuntoisena jolla vain on isot tissit. Lihoi vielä siellä töissä ollessani jatkuvasti ja sai lopulta jo varmaan 150kg rikki painollaan, nämä kuittasi raskauskiloina, vauva tosin oli kasvanut jo kolmevuotiaaksi.
[/quote]

No ei aina :( mä oon ylipainoinen (166cm ja 87kg), enkä arvostele kenenkään elämää. Oon niitä kuuluisia lepposia lihavia :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää että kaikki ruokavalinnat nähdään dieettailuna yms. Kaikille se pulla ei nyt satu olemaan mikään nautinto!

Vierailija
24/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:24"]

En tajua. Miksi puolustaudut noin kovasti yhden lauseen takia. Jos olisit itse onnellinen et piitaisi sanomisista vaan hymyilisit vain leveästi. T. hoikka joka aina ottaa pullaa kun työkaveri tarjoaa, se on kohteliaisuutta

[/quote]

Otat varmaan viinaa, tupakkaa ja huumeitakin aina, kun työkaveri tarjoaa? Harvinaisen typerä kommentti tuo, että kohteliaisuuden vuoksi on pakko aina mussuttaa ruokaa. Eikö yhtä kohteliasta ole se, että osaa ottaa kiitos ein vastaan ja kunnioittaa sitä? Minä en ainakaan mitään pullaa pelkästä kohteliaisuudesta ala syömään, vaan kieltäydyn kauniisti, jos mieli ei tee.

Lisäksi varmaan olet myös niitä, jotka ottaa aina kahvilassa pullaa, vaikkei mieli tekisi, kun kaikkien on pakko ottaa jotain tai muuten kukaan ei kehtaa ottaa mitään ja sitten istutaan naama mutkalla pelkän kahvin ääressä ;) Tätä naisten tapaa en ole koskaan ymmärtänyt, vaikka nainen olen itsekin. Jos tekee mieli pullaa, niin miksi sitä ei voi syödä yksin?

Vierailija
25/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:24"]En tajua. Miksi puolustaudut noin kovasti yhden lauseen takia. Jos olisit itse onnellinen et piitaisi sanomisista vaan hymyilisit vain leveästi. T. hoikka joka aina ottaa pullaa kun työkaveri tarjoaa, se on kohteliaisuutta
[/quote]
Höpö höpö. Tuo aloittajan kertoma vain yksinkertaisesti on tosi ärsyttävää. Itse olen koko aikuisikäni ollut hoikka ja sekös kismittää monia. Töissä aika tyrkytetään pullaa ym että ota ota kyllä sinun kestää syödä. Niinkuin en itse saisi päättää mitä syön.
Tulisikohan jollekin mieleen sanoa lihavalle työkaverille joka välissä että älä sinä ota kun olet niin lihava. Älä nyt niin paljon niitä eväitäsi syö. Vähän rahaa jo syömiseen.
Niinpä. Hoikka on rikollinen ja lihavan mieltä ei saa pahoittaa kun se lihavuus on vain hänen oma asia.

Vierailija
26/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenti "olen mileluummin muodokas ja onnellinen, kuin laiha ja surullinen" kertoo vain kommentoijasta hän kokoisi olevansa ehkä laihana surullinen. Mä olisin varmasti kysynyt miksi hän ajattelee että syöminen toisi lohtua.

Vierailija
27/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua. Miksi puolustaudut noin kovasti yhden lauseen takia. Jos olisit itse onnellinen et piitaisi sanomisista vaan hymyilisit vain leveästi. T. hoikka joka aina ottaa pullaa kun työkaveri tarjoaa, se on kohteliaisuutta

[/quote]

Kohteliaissuuden takia en söisi, jos ei maistu. Kohteliasta on myös olla tyrkyttämättä ja hyväksyä toisen valinta.

Vierailija
28/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:24"]En tajua. Miksi puolustaudut noin kovasti yhden lauseen takia. Jos olisit itse onnellinen et piitaisi sanomisista vaan hymyilisit vain leveästi. T. hoikka joka aina ottaa pullaa kun työkaveri tarjoaa, se on kohteliaisuutta
[/quote]
No minä oon hoikka ja saan viljoista oireita. Että oma terveys pitäisi kohteliaisuudesta uhrata vai? Pomokin ilahtuu, jos joku käy tuommoisen takia muutaman ylimääräistä kertaa vessatauolla...

Vierailija
29/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:34"]

[/quote]

Otat varmaan viinaa, tupakkaa ja huumeitakin aina, kun työkaveri tarjoaa? Harvinaisen typerä kommentti tuo, että kohteliaisuuden vuoksi on pakko aina mussuttaa ruokaa. Eikö yhtä kohteliasta ole se, että osaa ottaa kiitos ein vastaan ja kunnioittaa sitä? Minä en ainakaan mitään pullaa pelkästä kohteliaisuudesta ala syömään, vaan kieltäydyn kauniisti, jos mieli ei tee.

Lisäksi varmaan olet myös niitä, jotka ottaa aina kahvilassa pullaa, vaikkei mieli tekisi, kun kaikkien on pakko ottaa jotain tai muuten kukaan ei kehtaa ottaa mitään ja sitten istutaan naama mutkalla pelkän kahvin ääressä ;) Tätä naisten tapaa en ole koskaan ymmärtänyt, vaikka nainen olen itsekin. Jos tekee mieli pullaa, niin miksi sitä ei voi syödä yksin?

[/quote]Ei, otan pullaa tai muuta jos minulla on nälkä tai tekee mieli. Työpaikallani ei tarjota huumeita tai muita päihteitä, se on korkeasti koulutettujen ihmisten työympäristä. Pointtina ei sitäpaitsi nyt ollut pulla eikä sen ottamattomuus vaan reaktio työkaverin lauseeseen. Märehdit mitätöntä ja pahansuopaista lausetta päiväkausia. Onnea vaan.

Vierailija
30/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:lle - kyllä, olen töissä av:lla. Eikä ole edes kovin hiljainen päivä, joten siitäkään ei tekosyytä. Piti päästä avautuun, että jaksaa aspana hymyillä.

14:lle - mun voimakas reaktio johtui siitä, että mun mielestä on väärin että "yleisesti hyväksi tiedettyjä" valintoja saa arvostella. Fakta on, että ruisleipäni sisälsi paremmat ravintoarvot kun vehnäpulla. Sen ääneen sanominen on vain tabu. Itse en myöskään koe velvollisuudekseni ottaa kohteliaisuuspullaa, jota on tällä osastolla 17 muutakin syömässä. Herkkujakin syön. Niitä joista todella pidän.

-ap

Vierailija
31/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:24"]

[/quote]

[/quote]

Koska ollaan niin epävarmoja että tulee huono omatunto jos muut ei syö. RAIVOSTUTTAVA tapa. Itsekin harrastin tätä TEININÄ, nyt aikuisena syön jos huvittaa, vaikka yksin, en syö jos ei huvita. Ja olen todella hoikka. En olisi hoikka jos söisin aina sitä mitä muut syö ja milloin muut syö. Tyhmäähän se olisi lihottaa itseään kohteliaisuudesta.

Vierailija
32/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No täällä toinen hoikka joka ei ota pullaa jos sitä tarjotaan, koska en pidä siitä! Mä en ole koskaan tykännyt pullasta, mitä sitä hyvää kahvia pilaamaan semmosilla. 

Vierailija
33/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Here we go again!

Vierailija
34/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää pullasta. Jos joskus paistan munkkeja voin muutaman syödä.

Vierailija
35/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:14"]"muodokas ja onnellinen, kuin laiha ja surullinen".
[/quote]

Saa niitä muotoja muutenkin, kuin pullaa ahtamalla pärstään :)

Vierailija
36/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin ärsyttävää. Ystäväni joka on aina jollain dieetillä oli laittanut pöydän koreaksi vaikka sanoin ettei tarvitse nähdä vaivaa kun käymme vain pikaisesti ja itsekin laihdutan. Tuputti ja tuputti ja pääsin vähemmällä kun otin pienen palasen sitä saamarin kakkua minkä oli vaivalla väsännyt. Itse istui pelkkä kahvi edessään ja kuolasi.

Toinen ylipainoinen ystäväni suuttui kun kieltäydyin tarjoiluista. "Minä kyllä syön herkkuja silloin kun tykkään!"

Vierailija
37/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään ymmärrä tota, että jos kieltäytyy herkusta, se liitetään automaattisesti johonkin painontarkkailuun. Itse syön paljon herkkuja, vaikka hoikka olenkin, mutta kaikesta en vaan välitä. Esim. marmelaadi, kookosleivonnaiset ja marsipaani eivät uppoa.

Vierailija
38/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulla päivässä pitää luut piilossa.

Vierailija
39/39 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin nuori ja silloin terveellä tavalla hyvin hoikka, tuli vastaavanlaista kommenttia osakseni aina silloin tällöin elämäänsä tyytymättömiltä katiskoilta. Olin kyllä ihan onnellinen elämässäni, mutten kuulemma voinut olla ja muuta sellaista, jolloin kieltämättä onneani nakersi sellainen asiaton yksipuolisen huono käytös ja hyökkäily muutaman läskipallon taholta. Toivottavasti ovat tänä päivänä jo tukehtuneet pullaan ja poistuneet manan majoille. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan