Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**LOKAMASUT TIISTAINA**

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä huono aamu takana. Nukuin kyllä yllättävän hyvin, ei tarvinnu ku kerran käydä vessassa. Aamulla ku heräsin, olo oli aika karsea. Mietin, et uskallanko mennä ees suihkuun, ku niin pyörrytti. Äsken käytiin koiran kanssa lenkillä, alko sit vihloo tuonne alas. Vauhtia täytyi hidastaa, ja niin selvittiin kotiin asti.

Sairaalakassia en ole vielä pakannut enkä vauvan kassia. 56 senttisiä oon aatellu vauvalle kotiintulovaatteiksi. Täytyypä käydä joku päivä kattoo sitä Hennesin haalaria...

Mä en yhtään osaa veikata, koska mönni syntyis. Koko ajan vaan on tuntunut et yli menee. Toivottavasti ei kuitenkaan marraskuun puolelle.

Lauantaiksi oon varannu kampaajan. Voi olla, ettei sen jälkeen tuu itteensä kauheesti panostettua.

ONNEA kaikille jo vaavinsa saaneille!

Koitetaan me muut vielä jaksaa kaikista vaivoista huolimatta!

eriel rv 35+4

Vierailija
42/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNALLE kovasti voimia kutinan kans ja toivon, että saat vauvan mahdollisimman pian syliisi!

CAMELOT: Mulla on myös aiemmista raskauksista kokemusta siitä, että samassa asiassa kahden eri lääkärin mielipide voi olla todella kaukana toisesta. JA itsekin kovasti ihmettelen, että heti alettiin puhua käynnistyksestä. Mutta, nyt tässä asiaa mietin ja juttelin parin ihmisen kans niin ekaksiki täällä on ensviikon ajan eri lääkäri (täällä on kaks eri lääkäriä ja ovat vuoroviikoin töissä) ja se toinen ei ihankaan varmasti ala käynnistelemään tai mitään muutakaan, todennäköisesti vaan makuuttaa osastolla. Ja sitten taas tämä tänään vuorossa ollut on kuulemma tosi tarkka just raskausmyrkytys-tapausten kans ja käynnistää / sektioi herkästi, jos tilanne pahenee. Joten, todennäköisimpänä nyt pidän sitä, että jos toksemiaoireet jatkuu ja/tai pahenee niin makaan ensviikon osastolla/kotona ja sitten seuraavana maanantaina kun lääkäri taas vaihtuu, alkavat käynnistämään. Silloin mulla on viikkoja 37+2 ja mun puolesta voivat sitten jo käynnistääkin, jos tämä olo menee huonommaksi.

Me käytiin tyttöjen kans tunti ulkona ja teki kyllä hyvää seisoskella raikkaassa ilmassa. Nyt välipalaa laittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens,

piti tulla kommentoimaan Levilalle, että raskaana ollessa on todellakin julkista riistaa... kävin aamulla uimassa ja siellä parikin rouvaa kommentoi mahaa, tosin ei mitään negatiivista tällä kertaa;" ihana maha" . Niin ja laskettu aika pitää tietenki udella :)

Uiminen oli muuten tosi hyvän tuntuista, vaikka en olekaan heinäkuun jälkeen uinut ollenkaan. Syke meinaa vaan nousta vähän liian ylhäälle, mutta pidin aina taukoja altaan päässä ja odottelin, että syke laskee tarpeeksi alas. Oon sitä tyyppiä, että mitään liikuntaa ei voi harrastaa rauhallisesti, vaan pitää aina revittää... Kun nousin altaasta, oli kyllä raskas askel, kun piti taas kannatella tätä älytöntä painoa :D Mutta olo oli aivan maino uinnin ja saunan jälkeen.

Niin ja koirista joku mainitsi, meillä ei itsellä ole koiraa, mutta eilen kävelylenkillä joku tyttö oli ulkoiluttamassa kahta koiraa ja toinen alko tuijottamaan mua jo pitkän matkan päästä. Mietin, että aavistikohan se koira, että vauva ois tulossa. Kävelin koirien ohi ja se koira vaan tuijotti mua... mystistä :) Toinen koira vaan kaiveli pusikoita.

Mianni, toivottavasti toksemia ei nyt iske kunnolla päälle. Minäkin luin aamun lehdestä, että Kuusamolaiset saavat synnyttää jatkossakin Kuusamossa, eiköhän se ole kaikkien kannalta parempi ratkaisu. Lehdessä oli muutama päivä sitten juttua matkalla synnyttäneistä äideistä, se on varmasti pelottava tunne, varsinkin jos vauva on tulossa vähän etuajassa... tosin viikonloppuisin te vissiin joudutte tänne Ouluun kuitenkin.

-Motko- rv 35+5

Vierailija
44/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yhtä lokamasua " viedään" eli tsemppiä Hannalle tulevaan koitokseen! Tule sitten kertomaan kun pystyt että miten kävi;)

Olen siivonnut koko aamupäivän ja uunissa paistuu tiikerikakku - tein sen pakkaseen vierasvaraksi. Selkä on ihan jumissa, onneksi kipu ei tällä hetkellä ole sellaista että itku tulisi, pikemminkin sellaista totaalista jäykkyyttä ja kiristyskipua. Yhtään ainoata supistusta ei ole tullut vaikka kuurasin taas kodinhoitohuoneen lattian polvillani.

Pian lähden hakemaan tyttöä pois mummolasta ja tarkoitus olisi vielä lähteä katsomaan/etsimään meille uutta sohvaryhmää ja/tai lepotuolia aluksi imetystä varten ja sitten jatkossa sille olisi käyttöä monessakin eri huoneessa.

Todella raskaan viime viikon jälkeen on ollut suorastaan mahtavaa olla tämän päivä ihan yksin täällä kotona ja touhuta omaan tahtiin. Matkalla tyttöä hakemaan pitäisi vielä viedä kirjastoon palauttamattomia kirjoja ja voisinpa ottaa iltalukemiseksi vielä vaikkapa jotain vauvalehtiä tms.

Miannille piti vielä sanoa, että toiv. toksemiaoireet eivät pahene vaan saat levätä esim. kotona. Sairaalassa lepääminen on kyllä kauheaa, mutta toisaalta useamman lapsen kanssa kotona lepäily ei varmaan ole mitenkään helppoa..;)

nazu

Vierailija
45/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkaa toksemiaseurantaan tulla kavereita. Sinällänsä kivaa etten tarte olla yksin, mutta ei tämä muutoin kyllä kivaa ole...

Jännä muuten huomata miten monta eri mielipidettä lääkäreillä voi olla toksemian hoidosta ja siitä miten toimitaan. Tosin tietysti raskausviikot jne vaikuttanee kyllä siihenkin. Mullahan ei käsitykseni mukaan enää voida lisätä lääkitystä, kun on jo ihan maksimissaan kaikki ne mitä voi turvallisesti nyt raskaana käyttää. Silti sitä lepoa ainakin täällä sitten kokeiltaisiin siellä sairaalassa ensin. Silloin kun minä olin nyt siellä osastolla makoilemassa, niin siellä oli kohtalotoveri ollut jo viikon vaan seurannassa. Verikokeita otettiin häneltäkin päivittäin ja paineita mitattiin 3-4 kertaa vuorokaudessa. Sitten pissiä tietysti seurattiin päivittäin. Jos meni plussalle, niin sitten joutui keräämään mittakannuun pissit, jotta voipi tarkkailla labrantätit tarkan kokonaisvirtsamäärän ja suhteuttaa siihen sitten sen kokonaismäärän valkuaista joka pississä oli. Niin ja tämä toveri joutui myös kirjaamaan kaikki juomisensa ylös ja niitäkin sitten suhteutettiin niihin pissin määriin ja valkuaisiin... Onneksi minä siis vielä silloin pääsin sieltä pois. Aika olisi ollut kyllä aika pitkä ja varmaan helvetillinen odotella sitä rv 37 siellä. Meillähän siis sitä yrittävät pitää rajana, jos vaan on turvallista äidille ja lapselle. Tehohoitoon eivät kuulema mielellään lasta laita. Näin sanoi siis viime viikolla maanantaina lääkäri. No mulla perjantaina on käynti taasen ja katsotaan mitä mulle sanotaan. Turvotuksia mullakin kyllä on vaikka muille jakaa jo nyt.

Positiivisessa hengessä kävin varaamassa tänään itselleni silmälääkäriin ajan. Sain jo ihan torstaille aamuksi. Tosin lapsi pitänee ottaa sinne mukaan, mutta eipä kai se haittaa. Haluan saada ton silmälääkärin nyt alta pois, että saan uudet lasit sitten kun vauva on syntyny. Viimeksihän olin siis siellä sairaalassa makaamassa ja näin ollen en harmittavasti päässyt sinne silmälääkäriin. Mutta josko nyt onnistuisi... Niin ja mulla on kampaaja varattuna 7.10. ja toivoisin olevani silloin kotona ja pääseväni sinne. On nimittäin jo niin kauhea juurikasvu, ollut itse asiassa jo koko kevään ja kesän... Ja huomaa, että kesä ja aurinko on kuivattanu kyllä ihan kivasti tukkaa.

Aloin jo huolestua, kun vauva on ollut suhteellisen hiljaa liikkeittensä kanssa taas vaihteeksi, mutta äsken ei voinut kyllä erehtyä siitä että joku yrittää mennä kylkiluitten alle jonnekin. On taasen vaan tainnut kääntyä aamupäivän aikana niin, että hosuu jonnekin selkään päin. Tekee tätä hyvin usein... Kääntelee edelleen itseään isosti ympäri ja sekös tuntuu kivalta...

Mutta nyt taidan lähteä etsimään pölyrättiä. Telkkari ainakin täytyy pyyhkäistä. Olen jo niin pitkään himoinnut sen tekemistä, että nyt sen teen. Ja sitten mittaan kiltisti iltapäivän paineet...

tikru ja Agentti 34+3

Vierailija
46/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin vähän taas shoppailemassa =) Ostin ammeen ja siihen jalat myös! Nyt on sitten sekin pois päiväjärjestyksestä! Amme on herkullisen kirkkaan keltainen, jossa on myös räikeetä vihreetä reunoissa, just mun värinen=D Niin ja tulpallinen amme, muuta en ois huolinutkaan.

Vauvalle löysin kotiintulovaatteisiin sopivat sukat (itse asiassa ihan samaa sarjaakin, kun koko kotiintulovaatetus, jee). Ja niiden vaatteiden koosta on ollut puhetta. Mulla on pakattuna 50 cm body ja siihen päälle 50 cm potkari (plyyshia), sitten nuo pikkuruiset sukat, pienen pieni " pipo" ja puuvillatöppöset. Niin ja se ulkopuku on 56 cm:nen..sellanen Lindexin Hello Baby tummanruskea pehmoinen =)

Ostin itselleni sairaalaan mukaan sellaset ohuet lökäpöksyt, jotka aattelin sitten sen flanellipaitulin kanssa siellä pitää..ja sitten on vaaleenpunaset snoopy-aamutohvelit.

Niin ja sitten kävin Sotkasta ostamassa pussillisen säkkituolin täytettä imetystyynyyn....AIVAN, ihan oikein luettu =D Kun mä ostin sen puhallettavan version imetystyynystä niin se on niin kummallisen mallinen, että otan sen sisäosan pois ja täytän sen noilla " palluroilla" . Katotaan tuleeko parempi, uskoisin näin ainakin =)

Mä jynssäsin eilen saunan puhtaaksi. Eikä minkäänlaisia tuntemuksia tuonut sekään!!! Höh =/ En tiiä mitä sitä oikein rupeis tekemään....Pitääkö ottaa " kolmen Ässän" konstit käyttöön =D=D Kahta niistä olen kyllä kokeillut ihan päivittäin, mutta se yks on kyllä jäänyt vähemmälle, jos se meinaa " sitä itteensä" . Eilenkin kyllä oli vipinää, mutta " se" ei siihen kuulunut eli kaippa sitä ei sitten lasketa!??!

Juu ja nyt mun pitää lähtee treffeille isännän kanssa=) Olen porukoilla kuluttamassa aikaani, kun en viittinyt lähtee hetkeks kotio (matkaa kuitenkin yli 10km). Lähetään kattomaan jotain pakettiautoa...

Ja Hanna lähti sitten todennäkösesti hakemaan nyyttiään....ihanaa<3 Mä äsken vauvalle veskissä istuessani puhelin, että josko hän haluaisi tulla sieltä masusta vaikka ensi yönä ulos??!!! On ollut aikasen hissukseen tänään, että josko se olis hyvä merkki =D Noooo, katotaan!!

Päivänjatkot kaikille tasapuolisesti!!!

Toivoopi: Je_Ni 38+2 edelleen....

Vierailija
47/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tällä iso pino jo...

Kävin aamupäivällä neuvolalääkärissä. Käsikopelolla lääkäri arvioi vauvan olevan nyt hieman alle 3 kg ja että h-hetkellä olis jotain 3,6 kg kasassa. Kohdunsuu on vielä kiinni, mutta kanava hieman pehmentynyt ja kutistunut 2,5 cm:iin. Vauvan pää on hyvin alhaalla, mutta ei vielä kiinnittynyt. Pissa puhdas ja paineet ok. Painoa tullut mulle pari sataa grammaa parissa viikossa eli ihan kiva ettei niin paljon enää. Sf-mitta oli 34 cm - se on heitellut aika lailla ja nyt mennään taas yläkäyrillä... Tää kaveri möngertää niin paljon , että toi mitta varmasti muuttuu jo sen takia joka kerta eri suuntaan! En siis huolestu:) Kävin samalla verikokeessa kun olen Rh negatiivinen ja se vatii tarkempaa seurantaa.

Tulin just kaupungilta ja nyt väsyttää!! Ostin H&M:ltä vielä pari pitkää mammapaitaa kun kaikki paidat on kertakaikkiaan niin lyhyitä etten kestä! Yhtään ei saa napa vilkkua ja ostin myös yhden villamekon, jota voi käyttää housujen kanssa. Ei tarvii olla koko ajan repimässä paidanhelmaa mahan alle...

COE: Mulla kesti äitiyspakkauksen saaminen 6-7 viikkoa... jätin hakemuksen Käpylän Kelaan 28.6. ja pakkauksen sain joskus elokuun puolivälissä. Jos sulla on jonkun pankin verkkotunnukset, voit käydä kelan sivuilla (kela.fi) katsomassa hakemuksesi etenemistä. Siellä etusivulla ylhäällä valitset palkin " Asiointi" - " Siirry tunnistamispalveluun" jne.

Nyt päikkäreille... Illalla leffaan:)

Bluewish 35+6

Vierailija
48/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli puhetta siitä H&M:n söpöstä nallehaalarista. Piti tietenkin heti käydä sellainen hankkimassa. Onneks menin tänään, koska viimeisen kappaleen ainakin Tampereelta sain napattua ;)

Ja kiitos eilisistä limatulppa ym. vastauksista. Helpotti kuulla, että muillakin on ollut paha olo ja vatsa sekaisin, eikä silti ole vielä synnytykset alkaneet...

Joskus kyseltiin Babyshowereista. Mulle järjestetään huomenna sellaiset. Ihan innolla odotan, että saa viettää tyttöjen kanssa viimeisen yhteisen illan vähään aikaan ;) Toivottavasti eivät ole kamalasti tuhlailleet lahjoihin tms.

Tsemppiä kaikille masujen ja asukkien kanssa!

Susuliini 34+3

Vierailija
49/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaas uusiks...viimeks tuli vaan otsikko. en oo " vakkari" vaan tuurikirjottelija mut aattelin jakaa ajatuksia näin viimeviikoilla. Mulla LA 19.10 ja rv 35+4. Heitän veikkauksen että syntyy aikasemmin mut tiedä tuota sitten..

TURVOTUKSESTA: tosi pahat turvotukset jalkaterissä ja sormissa. Sormien niveliä särkee ja voimat on kadonnu sormista. Hyvä että aamusella pystyy mehutölkkiä nostamaan jääkaapista. Ja kävely öisin joskus tekee kipeetä jalkapohjissa.

NESTETTÄ uppoo arviolta 2-3- litraa päivässä, mutta yks yö heräsin kolme kertaa ja joka kerta join 4dl tuopillisen vettä/mehua. HYvä idea olis tosissaan varmaan mielummin juoda vichyä että sais suoloja..

NÄRÄSTYKSEStä: nyt alkanu vaivaamaan aikalailla. Ja tänään oksensin tosi rajusti, ei mitään hajua mistä mahtoi johtua. Vatsatauti tuskin on koska se meni sitten ohi.

Kättärille soitin ja sanoivat että vatsatautia kyllä nyt liikkeellä. Pitää huolehtia että saa tarpeeksi nestettä ja että vauva liikkuu. No taitaa se liikkua kun taaskin sillä on hikka. (pikkuinen hikottelee päivittäin, hassun tuntuista).

VAUVAHAALARISTA: hei ootteko käyny KAPPAHLissa. Siellä on ihana vaalea toppapuku, jossa edessä muistaakseni joku pörrökuviointi. Itsellä on mielessä että jos kävi sieltä ostamassa sellaisen, oli se niin söötti. Kahdella vetoketjulla varustettu.Mutta koko mietityttää, haluis että se menee sitten sydäntalvellakin..

MENKKA/LIITOSKIVUISTA: tänään alkoi kovan luokan menkkakipujen tyyppiset tuolla alhaalla. Taitaa pikkuinen porata itteeensä aina vain alemmas. Lisäks ollu sellasia vihlovia tuskaisia kipuja navan korkeudella aina toispuolisesti..liekö niitä kudoksen venymiskipuja, tuntuu ihan siltä kun pikkuveijari viiltelis sisäpuolella haavoja mun vatsanahkaan¿auts. ne pistää ihan kaksinkerroin eikä kävelystä tule mitään. ja just noitten kipujen takia oon aatellu nyt että AUTOLLA AJAMINEN saa jäädä miehelle. ainakaan pitkiä matkoja en viitsisi enää ajella..Noh sitten pitää vain vetää sivuun ja odottaa että kouristus menee ohi, jos niin käy. Paniikkiin ei pidä mennä ettei aja ojaan.

Nyt pitää taas nostaa jalat ylös¿taitaa tulla ilta telkkarin ääressä kun mieskin on iltavuorossa töissä..

Iltoja kaikille!

Vierailija
50/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen Hyvinkäälle synnyttämään :)

Ja siitä syntymäpäiväveikkauksesta, mä en ollu optimistinen ainaskaan, la on 10.10. ja mä veikkasin 22.10... Saas nährä.

Tsemppejä Miannille ja Wadesille joilla toksemiaa pukkaa päälle :( Ikävä homma. Mullakin paineet parissa raskaudessa lopussa olleet kohollaan ja sairas turvotus (kuten nyttekin, hyvä että nilkat taipuu) muttei koskaan oo ollu valkuaista pissassa. Onneks on jo hyvin teillä viikkoja.

Mulla tullu närästys taas kuvaan mukaan:( jo oliskin ollu liian helppoa. Muutenki väsyttää varsinkin kun on saanu poitsun vietyy ja haettua kerhosta.. No, jospa kuukauden (pahimmassa tapauksessa) vielä jaksais.. Syntyis vaan jo aiemmin. Jotenki niin raihnanen olo.

Vielä on jotain vauvan pyykkejä pesemättä mutta kaikkee tarpeellista on kyllä pestynä. Tutti pitäis vielä keittää valmiiks sairaalaan vietäväksi.

Taidan mennä pihalle vielä...

Sanna ja baby rv 37(jotenki paljon mutta kuitenki viel aikaa...)

Vierailija
51/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitipolilla kävin ja lääkäri päästi mut yöksi kotiin. huomenna aamusta viä labraan ja sit osastolle. ALETAAN KÄYNNISTELEEN (kypsytteleen) tabuilla. mun tapauksessa voi lähteä nopeastikin käyntiin. kohdunsuu viä aikas epäkypsä, mut alkaapahan sit kypsyyn kun saan aamusin, päivällä ja illalla tabletin.

toivottavasti ei mene montaa päivää !

tulen sit heti kertomaan kun olen kotiutunut nyytin kanssa ;)

JAKSUJA KAIKILLE !!!!

NYT SE ON SIT MENOO....APUAA ! JÄNSKÄTTÄÄ JA VÄHÄ PELOTTAAKIN!

Hanna+masuasukki 37+3

Vierailija
52/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempityksiä koitokseen! Mullakin tabuilla käynnistetty ja kyllä se siitä lähtee :) Koitahan saada nukutuksi, mulla aina ennen käynnistystä ollu uni hukassa. Tulehan sitte kertomaan kuulumisia kun on valmista.

Halein, Sanna

Vierailija
53/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menikö sulla monta päivää?

hepatoosi-potilailla kuulemma lähtee nopeemmin käyntiin, mut tiä sit. onhan se yksilöllistä!

kiitos haleista ;)

Vierailija
54/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla viimesin siis tabuilla, puolenpäivän aikaan(ko?) laitettiin eka murunen.. En muista pitikö uusia, toden näköisesti piti ja viiden jälkeen alkoi supistelemaan, poitsu synty seiskan jälkeen. Mulla paikat olleet aina suht epäkypsät mutta hyvin lähteny aina käyntiin (kaks ekaa siis geelillä käynnistetty, kypsytelty). Ikinä ei oo onneks tarttenu oksitosiinia tipalla, omat supparit riittäny mainiosti. Eka synnytys käynnistettiin kans puoliltapäivin ja synty yöllä ennen neljää ja toka kans puolilta päivin ja synnytys alkoi kahden jälkeen ja tyttö synty seiskan jälkeen. Kokemusta siis on :)

Sanna

Vierailija
55/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt alko pelottaan oikein kunnolla....vauva voi siis syntyä jo HUOMENNA !!!! ???

Vierailija
56/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnistetty esikoinen, viikkoja oli muistaakseni 36+6 kun alotettiin ja syntyi 37+5... Että kauan meni! Mutta sitten, ku se lähti vauhtiin, se ei kestäny ku 4h25min :) Että ei siinä kauaa kärsittykään. Käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Tsemiä!

Ei sitä sais ajatella että " tällä viikolla se syntyy" ... Ma tuntu aivan siltä neuvolan jälkeen että tällä viikolla se vois hyvinki syntyä. Nyt jo olen sit aivan masis ku ei vieläkään mitään järisyttävää tapahtunu! Olenpa hömelö. Niin malttamaton! Supistelee kyllä joka päivä ja väliin vähän aikaa säännöllisestikin ja kipuakin on hiukka mukana. Mutta monta päivää tämmöstä!... Huom on neuvolalääkäri. Toivottavasti tekee oikeen kovakourasen sisätutkimuksen, että seki laittas lisää suppareita... Vaikka eihän mulla oo viikkoja ku 37 tasan vasta, mutta kaks aikasempaa syntyny 37+ niin tuntuu, ettei tätäkään jaksa kauempaa oottaa :) Ja vielä niin alhaallaki tuo vauva, ettei jaksa oikeen istuakaan enää. Puolessa tunnissa jo alkaa painaa niin paljon, että ei enää hyvää asentoa tunnu löytyvän. Lenkillä olen käyny eilen ja tänään. Kävellessä supistelee lähes koko ajan, mutta ku pysähtyy, ei enää mitään... Sit heti ku jatkaa niin jo reagoi maha jälleen...

Toksemiaa epäiltiin täälläkin. Viikonhan olin jo levossakin (kotona) sen takia ja lepäilin, mutta ma sain neuvolas helpottavan luvan liikkua jälleen. Saa nähä miten käy huomenna. Täällä neuvolasta ainakin käsketään herkästi levätä kotona, jos paineet koholla (mulla ollu nyt pahimmillaan 140/96) ja pitää seurata mittarilla ite. Ja käynnistetäänki herkästi raskausmyrkytyksen takia. Mulla käynnistetty(/syntyny) kummatkin aikaisemmat tuosta syystä viikoilla 37+. Mutta se lepo on sit semmosta, ettei sais muuta tehä ku maata! Edes itelle et sais ruokaa laittaa, saati sitten perheelle tai lapsia hoitaa... (supistaa jälleen) Päätä on kyllä särkeny (kai) paineitten takia jo toista viikkoa, valkuainen käyny heikolla plussalla ja turvotusta vähän, mutta ei ollenkaan niin pahana ollu mikään oire kuin kahelta aikasemmalta.

Tsemiä meille kaikille vaivojen valittelijoille!!...

Nyt mies taitaa tuoda pitsaa, nam! :) Joka nostaa turvotusta ja verenpainetta...:( syön silti! en jaksa välittää noista vamuista koko ajan! Mittaampa kuitenki paineet sitä ennen...

t.mimosa rv37 tasan, joka alkaa olla saanut tarpeekseen taas tästä raskaudesta...

Vierailija
57/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! En ole jotenkin jaksanut kirjoitella kovin usein vaikka välillä luenkin pinoja, äitiyslomalla on joka tapauksessa ihana olla. Vatsa alkaa olla aika mahtava mutta muuten ei ole merkkejä että vauva olisi syntymässä nopeasti. Meidän ' veikkaus' vauvan syntymäajasta on 10.10. (la 8.10.)

mutta se on lähinnä toiveajattelua, olisi hauska päivämäärä!! :-)

Olo on ollut kohtuullinen, mutta yöt tukalia ja tosi katkonaisia. Sokeriarvojen vuoksi olen dieetillä mutta viime aikoina on alkanut

tehdä mieli kaikenlaista nannaa, yritän sitten ottaa vain vähän tai

jotain vähäsokerista, jos en viitsi pelkästään sahajauhojen makuisia voileipäkeksejä aina jyystää..

Odotan kovasti jo vauvan syntymää, ja hankinnatkin alkaa olla tehty. On saatu tosi paljon kaikenlaista ystäviltä ja serkun lapselta, että vaatteita en tällä hetkellä viitsi ostaa ollenkaan. Tänäänkin sain sitterin ja ties mitä muuta tosi edullisesti käytettynä. Turvakaukalo vielä puuttuu mutta sekin on vapautumassa tutulta!

Ihan hyvä ja rauhallinen mieli oikeastaan kaikesta, mutta mietityttää tietysti että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Vauva möyrii kovasti välillä, mutta on ilmeisesti jo kiinnittynyt oikeaan asentoon, mikä on helpotus! :-)

Oikein hyvä loppuodotusta itse kullekin!

Vierailija
58/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vaan kaikille! Tosiaan päivä päivältä pinot vaan kasvaa, mutta kiva niin! =)

Ekaks Coelle synnytyspäivä arvaus, mä taisin veikata 16.10 syntyväksi tätä. Saisin ihanan synttärilahjan.

Miannille tsemppiä!! Olen lueskellut mielenkiinnolla sun oireita, kun itsellä aivan samanlaista oloa ollut. Karmea pahoinvoinnin tunne kokoajan ja tää väsymys on hirveetä, päätäkin on taas alkanut särkeä. Tänään en uskaltanut lähteä vanhempainiltaankaan, kun supistelee niin pirun kipeesti, koko päivä mennytkin taas juostessa lasten harrastuksisssa. No, huomenna on se lääkäri niin ehkä tilanne valottuu. Ja mieskin tulee reissuiltaan kotiin! =)

Hannalle onnea matkaan, vauvan hakuun! Hui!!! Kyllä on tosiaan jännä yö edessä, itse en kyllä saisi nukuttua silmällistäkään!!!

Vauvalle olen ottanut 50cm kotiintulovaatteet, body, sukkikset, mekko/haalarihousut, pipo ja sellainen Lindeksin newborn kevyttoppahaalari.

Amme, vaippoja, liivisuojia, siteitä, tutteja, pulloja... Ostettavaakin vielä olisi!

Mut nyt lähden lukemaan sänkyyn, niin saa selkäkin levätä!

Hyviä vointeja!

neljäs 35+3

Vierailija
59/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santsu-75: täällä kans yksi " pessimisti" la:n suhteen. Eli itselläni laskettuaika 8.10 ja oma veikkaus 20. tai 22.10. Tällä kertaa pysytään varmasti lokakuussa. Kaksi vuotta sitten esikoisesta la oli 22.10 ja hän käynnistettynä 3.11 - 12pv yliaikaisena.

Vierailija
60/60 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa tapahtuu taas... kun esikoista odotin, siellä oli tsunami, nyt sota.

PESSIMISMISTÄ: Joo pessimistisestihän minäkin veikkasin että rv 40+3 tulisi :) Esikoinen kyllä syntyi rv 39+3, mutta mukavampi yllättyä iloisesti jos niin on tapahtuakseen kuin venyttää sitten monta viikkoa yli omien odotusten. Niin ajattelin esikoisesta myös, että syntyy varmaan rv 41+ ja oikeasti oli kyllä kiva sitten kun tuli etuajassa. Tämä vaan vinkiksi sinne esim. JE_NI:lle, joka aina iltaisin toivoo että joko lähtö tulisi... :) :) :)

KOIRISTA: Tosiaan varmasti voi mennä pidempäänkin kuin tuo pari päivää reagoinnista, onhan koiratkin yksilöitä. Mutta meidän alkoi muistaakseni joku 2-3 pv ennen synnytystä tosiaan vikistä ja kannella sukkaa. Koirista ja vauvan tulosta löytyykin ihan hauskoja juttuja... Joskus niitä on täällä Odotus-puolella pinoiltu. Muistan ainakin yhden, jossa koira oli odotusaikana hankkinut oman vauvan eli ottanut vauvakseen jonkun täytetyn pehmolelun tms, ja oli vienyt tämän " pennun" jopa syömään ruokakupille. Nätisti oli odottanut vieressä että pentu söisi :) Sitten kun oli tuumannut että nyt sillä on varmaan maha täynnä, niin oli siirtänyt pennun pois ja itse ruvennut syömään :) :)

HANNALLE tsemppiä synnytykseen! Toivottavasti lähtee hyvin käyntiin eikä tarvi enää kotiin tulla ilman vauvaa välipäiviksi.

Ja MIANNILLE jaksuja nyt tän uuden käänteen kanssa. Toivottavasti arvot pysyvät kohdillaan ja saatte vielä vähän odotteluaikaa. Tosi nopeastihan sulla lähti tuo tilanne sitten päälle, oliko se eilisilta vai toissapäivä kun huonoa oloa puhuit?

BLUEWISH: Olinkin tuota äitiyspakkausta sieltä Kelan sivuilta tiirannut, viimeksi siellä seisoi että " pakkaus tilataan" kun kävin katsomassa. Nyt tänään sitten tulikin postissa tieto, että pakkaus on tilattu ja tulee kahden viikon sisällä. Eiköhän tuo siis ennen vauvaa ehdi, kunhan vielä ehtis postista hakemaan :)

Olikohan jotain muuta... ei varmaan. Karmeeta kuinka mua jotenkin odotuttaa se huomisaamun lääkäri. Vaikka kiireiden puolesta toivon, että vauva menisikin yliajalle niin jotenkin kuitenkin kutkuttaa että olisi tapahtunut edistystä tuolla alapäässä! Kertoilen sitten aamusta. Painon puolesta ei yhtään kyllä kutkuta, varmaan kolme kiloa taas edellisestä punnituksesta tullut. No, kohta se lähtee toiseen suuntaan.

Nyt taidan ruveta valumaan kohti sänkyä. Hyviä öitä :)

Coe