Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa rehellisesti tämän päivän syömisenne:)

Vierailija
28.04.2015 |

Aamupala: ruisleipä, levite, leikkele, kurkku
Lounas: makaronilaatikko
Päivällinen: makaronilaatikko, raejuusto, kurkku
Iltapala:2 lämppäriä, päällä juusto, leikkele, paprika
Välipalat: jogurtti, proteiinipatukka, kahvi, karkkia 500g, sipsiä pari kourallista
Niimpä. Taas herkkuja.

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: litra-pari ananasmehua + kahvi
Päivä: kuivattua mangoa arviolta 200g + iso soijajäälatte
Ilta: jättikulhollinen (+5dl) keitettyä villiriisi-quinoa sekoitusta ja runsaasti kasviksia

Vierailija
102/107 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo kirjoitellut tuonne aiemmin, mitä söin eilisen päivän, mutta listahan vaihtelee päivittäin, en tietenkään syö joka päivä samoja ruoka-aineita, enkä juo aina samaa mehua tms., eikä kahvikaan ole aina saman merkkistä.

Mutta eniten mua risoo, kun töissä käyvä mieheni saa joka arkipäivä kunnollisen lounaan ravintolassa salaatteineen päivineen ja jälkkäreineen. Itselläni on sitten "kotoilijan" osassani mitä milloinkin. Lapset ovat jo aikuisia, ja asuneet muualla vuosia, niin ei enää tarvitse heille laitella ruokaa kuin käydessään vierailemassa täällä lapsuudenkodissaan puolisoidensa kanssa.  Olen itse tullut äärettömän laiskaksi valmistella ruokaa, ja kun ei yhdelle viitsisi mitään oikein monimutkaisia aterioita edes alkaa tekemään. Siksipä käyn itsekin joskus mieheni kanssa ravintoloissa syömässä päivän ateriani, ja etenkin viikonloppuisin. Yleensä arkiviikolla iltaisin sitten mieheni kanssa syömme yhdessä kotona, tai sitten minä yksin, ja se on sitten vasta niin myöhään, että ei ihme, ettei vatsan toiminta suolistoineen enää ole ollut kovin hyvässä kondiksessa vuosikausiin. En vaan jaksa ajatella ruoanlaittamista kuin harvoin, ja sitten kun valmistan jotain lämminateriaa, teen jonkin niin helppotekoisen, etten rasitu.  Olen kokeillut silloin tällöin kaupasta saatavia valmisannoksia, mutta en tykkää niistä, sillä niihin on tökkäilty niin paljon suolaa ja mausteitakin jne., enkä pidä kaupan pahvilaatikko-pitsoistakaan. Niissäkin on liikaa suolaa jne. yäks.

Minusta on tullut ajan myötä laiskuri ruoanlaiton suhteen, myönnän sen, ja pitäisi saada otettua itseään niskasta kiinni, että tekisin joka ikinen päivä itselleni sen sapuskan, enkä odottelisi miestäni kotiin, joka tekee sen ruoan mulle, kun en itse vaan viitsi tehdä sitä.  Ehkä tää on jonkinlaista masennustakin, mutta kun en pitänyt erityisesti ruokaa valmistella silloinkaan kuin aivan pakosta kun lapsemme olivat vielä pieniä, ja silloinkin mieheni valmisti melko usein työpäivän jälkeen ruoat. Hänellä on se taito vaan niin hyvä, ja hän jaksaa, minä en.  Toisaalta syön liikaa punaista lihaa, vaikka salaattejakin ja vihanneksia pupsin, mutta silti kalaakin syömme, mutta ehkä enemmänkin voisi kalaa syödä ja useimmin. 

Pääasia tietysti on, että joka päivä syön edes sen yhden lämminaterian. Olen jo pitkään harkinnut, että alan käymään itsekin ulkona syömässä säännöllisesti, mutta en sittemin ole saanut aikaiseksi sitäkään, koska onhan se tietysti kalliimpaa kuin kotiruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala klo 08:15:
kaksi siivua täysjyväleipää, levitettä, juustoa, salaattia, kurkkua, paprikaa, tomaattia ja rucolaa, omena ja kolme lasia vettä.
Lounas klo 12:
Kanakastiketta, nuudelia, herneitä, paprikaa, raejuustoa, pala ruisleipää, levitettä, juustoa, lasi kivennäisvettä ja kaksi lasia tavallista.
Välipala klo 14:30:
Supersnack-karpalopatukka, mehujätski ja kaksi lasia vettä.
Päivällinen klo 17: sama kuin lounas
Iltapala klo 21: Froosh-pinaattismoothie, banaani, kaksi riviä Fazerin sinistä :)

Vierailija
104/107 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 05:22"]

Heräsin aikaisin, muut nukkuu vielä pari tuntia. Tässä eilisen syömiset.

klo 7.30 maitokahvi, viipale leipää kinkulla, vaniljajugurtti banaanilla

Klo 10 mandariini

Klo 12.30 lounastavintolassa metsäsienikeittoa, kaksi kaalikäärylettä, uunijuureksia, päärynä, kahvi

Klo 14.30 kahvi

Klo 17.00 omena

Klo 19 alkusalaatti, jauhelihapihvi ja parsaa, jälkkäriksi juustoa ja viinirypäleitä

[/quote]

Siinäpä oikeaoppinen ruokapäivä. Kun luin tätä keskustelua, pisti silmään iltapalat. Kun syö päivällisen lisäksi vielä iltapalan, niin ei tarvitse ihmetellä liikakiloja.

Kunnolliset aamiainen, lounas ja päivällinen ja ehkä pari hedelmää välillä - se kyllä riittää. Itse kun siirryin tähän rytmiin noin 10 vuotta sitten, laihduin ihan huomaamattomasti. Välipalat ja iltapalat jäivät pois ja niin paino alkoi pudota. Viimeiset kahdeksan vuotta vuotta olen ollut ihannepainossani 165/58 ja syön kaikilla kolmella aterialla monipuolisesti ja runsaasti.

Vierailija
105/107 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinipurkkaa, kahvia ja pakuriteetä, d-vitamiinia.

Vierailija
106/107 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupala: kuppi kahvia ja reipas hei-huuto

lounas: leipäviipale, kinkkua, juustoa, tomaattia, kurkkua, salaattia

välipala: vähän viinirypäleitä, 3 palaa suklaalevystä

iltaruoka: pari desiä pastaa, 5 lihapullaa tomaattikastikkeessa

iltapala: pari desiä maustamatonta jogurttia

Vierailija
107/107 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla voileipä ja hedelmäsose, aamupv kanaa, riisiä, sipulia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme