Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset syövät lounaan ja päivällisen sillä yksi lämmin ateria päivässä riittää?

Vierailija
07.01.2022 |

Aamupala, joko lounas/päivällinen, välipalat ja iltapala riittää.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina syönyt kolme kunnon ateriaa, aamiaisen, lounaan ja päivällisen. En syö välipaloja, enkä iltapaloja. Tänään oli lounaalla lohikeittoa ja sämpylöitä, jälkkäriksi viimeinen pala joulun hedelmäkakkua ja mandariini. Päivällisellä syödään kanaa ja varsiparsakaalia, jälkkäriksi marjarahkaa.

Venytät päivällisen myöhäiseksi iltaan? Ei tee hyvää terveydelle se syödä illalla isoa annosta.

Onko sulla jotain perusteluja tälle?

Mitä rasvaisempaa ja isomman annoksen syöt ennen nukkumaan menoa sitä epäterveellisempää se on. Siksi illalla pitää syödä kevyitä välipaloja.

Niin, onko sulla niitä perusteluja?  Ja miksi päivällisen pitäisi olla mahdollisimman iso ja rasvainen?  Kertooko se sinun ruokailusta?

Vierailija
42/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina syönyt kolme kunnon ateriaa, aamiaisen, lounaan ja päivällisen. En syö välipaloja, enkä iltapaloja. Tänään oli lounaalla lohikeittoa ja sämpylöitä, jälkkäriksi viimeinen pala joulun hedelmäkakkua ja mandariini. Päivällisellä syödään kanaa ja varsiparsakaalia, jälkkäriksi marjarahkaa.

Venytät päivällisen myöhäiseksi iltaan? Ei tee hyvää terveydelle se syödä illalla isoa annosta.

Välimeren maissa syödään aina vasta kello 20 tai jopa myöhemmin ja sieltä löytyvät terveemmät ja pitkäikäisemmät ihmiset kuin pohjoisista maista.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä ruuan lämpötilalla on? Söin äsken kaksi kinkkujuustopaahtoleipää. Jos olisin lämmittänyt ne mikrossa, niin olisiko välipala muuttunutkin lounaaksi? Eikä sillä ole painonkaan kannalta väliä. Kaloreilla on.

Kun syöt ruokasi kylmänä, kehosi pitää käyttää kaloreita sen lämmittämiseen.

Vierailija
44/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rasvaisempaa ja isomman annoksen syöt ennen nukkumaan menoa sitä epäterveellisempää se on. Siksi illalla pitää syödä kevyitä välipaloja.[/quote

Että illalla ihan useampia välipaloja? Ei ihme jos lihoo. Miksi kuvittelet kaikkien ihmisten syövän isoja annoksia rasvaisia ruokia?  

Vierailija
45/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska urheilen ja minulle laaditussa ruokavaliossa sattuu olemaan lounas ja päivällinen, jotka 99 %:sti ovat lämpimiä ruokia? Kokonaiskalorit vaihtelevat sen mukaan, mikä on päivän harjoituskuorma ja vuorokauden kalorimäärän jakautuminen makrot huomioiden riippuu siitä, onko minkälainen treeniohjelma tai palautus sille päivälle.

Saattaisi moni ylipainoinen istumatyöläinenkin hyötyä kunnollisista aterioista. Silloin ei tarvitse mussutella mitään välipaloja koko aikaa, yleensä se liikaenergia tulee niistä "otan vaan nää pari leipää/jogurtin/suklaapatukan/smoothien" naposteluista pitkin päivää.

Vierailija
46/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rasvaisempaa ja isomman annoksen syöt ennen nukkumaan menoa sitä epäterveellisempää se on. Siksi illalla pitää syödä kevyitä välipaloja.

Miksi illalla syöminen on epäterveellistä?

Syön usein vain kerran päivässä ja juuri iltaa vasten.

Vierailija
47/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit vaikka kutsua niitä välipaloiksi, jos noin kaivelee. Mä en harrasta sellaisten napostelua.

Vierailija
48/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti riitä. Tv. italialainen

Vierailija
49/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella yllättävää, että tällä palstalla randomit tyypit taas vihaa toistensa tapoja :D Facebookissa on sellainen ryhmä kuin Kotiruokaryhmä, siellä on tällaista samanlaista porukkaa. Jos teet karjalanpaistia eri tavalla kuin Pirkko Takahikiältä, niin saat valtavan kasan raivoviestejä  :::DDD

Pimeetä.

Vierailija
50/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää syödä aamupalaa, välipaloja ja iltapalaa vaan mieluummin lounaan ja päivällisen. 

Vierailija
51/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön etätöissä lounaalla vain kaksi jälkiuunileipää. Se on minun ”lounaani”.

Ja olen sitä mieltä, että ihminen ei tarvitse yhtään lämmintä ateriaa päivässä.

Vierailija
52/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välimeren maissa syödään aina vasta kello 20 tai jopa myöhemmin ja sieltä löytyvät terveemmät ja pitkäikäisemmät ihmiset kuin pohjoisista maista.  

Kannattaisi ottaa huomioon myös heidän muu kulttuuri ja tavat mm siestat, erilaiset työajat, samassa talossa asuu useampi sukupolvi, ne kaikki vaikuttavat terveyteen, ruokailujen aikataulutukseen, yleiseen jaksamiseen ja onnellisempaan elämään. Lisäksi heidän ilmastossaan pystyy viljelemään/kasvattamaan monipuolisesti kasviksia/vihanneksia ympäri vuoden ja suuri määrä aurinkoa =dvitamiinia ja ehkäisee masennusta.

Kaikki ei ole todellakaan kiinni siitä että syödäänkö pasta bolognese kello 17 vai 20.

Vierailija
53/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just päätin kokeilla pelkkää aamiaista ja päivällistä, koska pelkkä ajatus lounaasta saa aikaan ähkyn.

Vierailija
54/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan minä juuri syön. Tänään söin välipalaksi makaronilaatikkoa ja iltapalaksi ehkä pizzaa tai siipiä.

Vierailija
55/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä ruuan lämpötilalla on? Söin äsken kaksi kinkkujuustopaahtoleipää. Jos olisin lämmittänyt ne mikrossa, niin olisiko välipala muuttunutkin lounaaksi? Eikä sillä ole painonkaan kannalta väliä. Kaloreilla on.

Kun syöt ruokasi kylmänä, kehosi pitää käyttää kaloreita sen lämmittämiseen.

Siksi ei kannatakaan syödä ruokaa kylmänä. Kuluu enemmän ruokaa ja menee enemmän rahaa, ei järjen häivääkään.

Vierailija
56/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60-luku soitti ja haluaa ravitsemusoppinsa takaisin.

Vierailija
57/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä syödä välipaloja vielä monikossa, kun voi sen sijaan syödä lounaan ja päivällisen?

Banaani, jugurtti, kahvi/leivos välipalana ei lihota samalla lailla kun päivällinen tai lounas. Itse en syö lounasta ollenkaan ja kroppakin on hyvässä kunnossa.

Mutta kun ei syö mitään, paitti kerran viikos yhen välipalan, niin sitte ei ainaskaan liho.

Vierailija
58/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla kautta viisi.

Vierailija
59/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät mikä riittää kenellekkin? Oikein täytyy ihmetellä tällaista kaikentietäjää.

Ravintosuositusten mukaan tulee syödä lounas ja päivällinen. 

Vierailija
60/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, riittää SINULLE. Me kaikki ollaan erilaisia.

Olen isohko, tarvitsen noin 2700 kcal päivässä.

Jos lounas on se normaali 600 kcal, niin aika hiton moiset määrät saa mässätä välipaloja.

Jopa nyt laihduttaessa todellakin ihan vaan energian puolesta tartten sen 2 ateriaa.

Miten sinä ahdat yhdelle aterialla + palat 25 gramma kuitua? 800 gr kasviksia?

Mun pitää syödä protskuakin joku 100 grammaa päivässä, jos haluan perussuosituksen ja kropan tarpeen mennä (0,8 gr per painokilo).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan