Miksi ihmiset syövät lounaan ja päivällisen sillä yksi lämmin ateria päivässä riittää?
Aamupala, joko lounas/päivällinen, välipalat ja iltapala riittää.
Kommentit (69)
Älkää mussuttako niitä karkkeja, sipsejä ja leivoksia niin voi syödä oikeaa ruokaakin.
Mitä väliä sillä ruuan lämpötilalla on? Söin äsken kaksi kinkkujuustopaahtoleipää. Jos olisin lämmittänyt ne mikrossa, niin olisiko välipala muuttunutkin lounaaksi? Eikä sillä ole painonkaan kannalta väliä. Kaloreilla on.
No minä syön vain aamupalan, lämpimän ruuan ja iltapalan. Ilmeisesti se 16/8 malli, tulee vaan ihan luonnostaan minulla.
Ihan samalla tavalla voisin kysyä, että miksi joku muka tarvitsee monta välipalaa ja iltapalan, kun minä en tarvitse kuin yhden välipalan enkä iltapalaa ollenkaan(, koska syön sen päivällisen).
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku syö päivällisen jälkeen vielä iltapalan? Sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Meillä päivällinen on n.18.30
Itse syön päivällisen klo 14-15 ja iltapalaksi kevyempää. sillä näin on terveellisempää ja kroppa hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina syönyt kolme kunnon ateriaa, aamiaisen, lounaan ja päivällisen. En syö välipaloja, enkä iltapaloja. Tänään oli lounaalla lohikeittoa ja sämpylöitä, jälkkäriksi viimeinen pala joulun hedelmäkakkua ja mandariini. Päivällisellä syödään kanaa ja varsiparsakaalia, jälkkäriksi marjarahkaa.
Venytät päivällisen myöhäiseksi iltaan? Ei tee hyvää terveydelle se syödä illalla isoa annosta.
En ole tuo kelle vastasit, mutta minulla ei ainakaan tule enää nälkä enää päivällisen jälkeen, vaikka se olisi syöty 5-6 aikaan illalla.
Mä todellakin tartteen lämpimän lounaan ja päivällisen. Sekä aamupalan, välipalan ja iltapalan. En tiiä mihin mahaan syön, oon 154cm 50kg enkä liiku hirveesti mutta pakko syödä viidesti päivässä, muuten ei ajatus kulje ja heikottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat, että lounas ja päivällinen ovat aina lämpimiä aterioita? Meillä syödään usein salaattia päivälliseksi.
Ja syön aivan niin monta kertaa päivässä kuin haluan, en tarvitse siihen sinun mielipidettäsi,
Siksi koska ihminen pärjää aamapalalla, päivällisellä ja iltapalalla, välissä voi juoda kahvia ja syödä pullan tai hedelmiä.
Ihminen pärjää aamupalalla ja päivälliselläkin, eli ilta- ja välipalat pois!
Miksi joku syö, kun vois vaan juoda?
Välipalan ei tarvitse olla kun verensokeria tasaisena pitävä omena, banaani tai porkkana. Ei varmaan kaikille kaikkina aikoina välttämätön, mutta osalle ihmisistä kyllä ettei tule huono olo/päänsärky/nälkä ennen aikojaan.
Sanoisin kyllä, että lautasellinen kasviskeittoa on kevyempi kuin leivos, riippuen tietysti sisällöstä, mutta noin keskimäärin, jopa silloinkin, jos sen keiton kanssa ottaa pienen palan täysjyväleipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku syö päivällisen jälkeen vielä iltapalan? Sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Meillä päivällinen on n.18.30
Itse syön päivällisen klo 14-15 ja iltapalaksi kevyempää. sillä näin on terveellisempää ja kroppa hyvässä kunnossa.
Sinä syöt päivällisen lounasaikaan. Meillä päivällinen syödään, kun kaikki ovat kotona. Itse tulen n.klo 18, mies vähän aiemmin ja lasten harrastukset päättyvät myös kuuden jälkeen. Syödään siis tuossa puoli seitsemän ja seitsemän maissa.
Loppujen lopuksi annoskoot ja se, mitä ruuat sisältää on ratkaisevampaa kuin se, onko se ruoka lämmintä vai kylmää ja miten usein syö. Yhdelläkin aterialla voi saada kaloreita yli tarpeen, jos vetelee perhepizzan tuplajuustolla, salamilla, kinkulla ja kebabilla täytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina syönyt kolme kunnon ateriaa, aamiaisen, lounaan ja päivällisen. En syö välipaloja, enkä iltapaloja. Tänään oli lounaalla lohikeittoa ja sämpylöitä, jälkkäriksi viimeinen pala joulun hedelmäkakkua ja mandariini. Päivällisellä syödään kanaa ja varsiparsakaalia, jälkkäriksi marjarahkaa.
Venytät päivällisen myöhäiseksi iltaan? Ei tee hyvää terveydelle se syödä illalla isoa annosta.
En ole tuo kelle vastasit, mutta minulla ei ainakaan tule enää nälkä enää päivällisen jälkeen, vaikka se olisi syöty 5-6 aikaan illalla.
Riippuu moneltako menee nukkumaan mutta kello 18 jälkeen syöty päivällinen on turhan raskas jos menee esim klo 22 nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain perusteluja tälle?
Vierailija kirjoitti:
Välipalan ei tarvitse olla kun verensokeria tasaisena pitävä omena, banaani tai porkkana. Ei varmaan kaikille kaikkina aikoina välttämätön, mutta osalle ihmisistä kyllä ettei tule huono olo/päänsärky/nälkä ennen aikojaan.
Hedelmä pelkästään on huono välipala. Se ei suinkaan pidä verensokeria tasaisena, päinvastoin.
Ennen aikojaan tuleva huono olo kertoo edellisen aterian olleen huonosti koostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla jotain perusteluja tälle?
Mitä rasvaisempaa ja isomman annoksen syöt ennen nukkumaan menoa sitä epäterveellisempää se on. Siksi illalla pitää syödä kevyitä välipaloja.
Lähes kaikkialla muualla kuin Suomessa päivällinen syödään myöhään. Espanjassa ja Italiassa ei kukaan syö päivällistä ennen klo 20. Ja aina on alku-, pää- ja jälkiruoka.
Meillä syödään aamiainen, ateria iltapäivällä ja iltapala. Pitää olla todella fyysinen työ, että tarvitsee lounasta.