Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset syövät lounaan ja päivällisen sillä yksi lämmin ateria päivässä riittää?

Vierailija
07.01.2022 |

Aamupala, joko lounas/päivällinen, välipalat ja iltapala riittää.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina syönyt kolme kunnon ateriaa, aamiaisen, lounaan ja päivällisen. En syö välipaloja, enkä iltapaloja. Tänään oli lounaalla lohikeittoa ja sämpylöitä, jälkkäriksi viimeinen pala joulun hedelmäkakkua ja mandariini. Päivällisellä syödään kanaa ja varsiparsakaalia, jälkkäriksi marjarahkaa.

Venytät päivällisen myöhäiseksi iltaan? Ei tee hyvää terveydelle se syödä illalla isoa annosta.

Vierailija
22/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää mussuttako niitä karkkeja, sipsejä ja leivoksia niin voi syödä oikeaa ruokaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä ruuan lämpötilalla on? Söin äsken kaksi kinkkujuustopaahtoleipää. Jos olisin lämmittänyt ne mikrossa, niin olisiko välipala muuttunutkin lounaaksi? Eikä sillä ole painonkaan kannalta väliä. Kaloreilla on.

Vierailija
24/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä syön vain aamupalan, lämpimän ruuan ja iltapalan. Ilmeisesti se 16/8 malli, tulee vaan ihan luonnostaan minulla.

Vierailija
25/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla voisin kysyä, että miksi joku muka tarvitsee monta välipalaa ja iltapalan, kun minä en tarvitse kuin yhden välipalan enkä iltapalaa ollenkaan(, koska syön sen päivällisen).

Vierailija
26/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku syö päivällisen jälkeen vielä iltapalan? Sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Meillä päivällinen on n.18.30

Itse syön päivällisen klo 14-15 ja iltapalaksi kevyempää. sillä näin on terveellisempää ja kroppa hyvässä kunnossa.

Vierailija
27/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina syönyt kolme kunnon ateriaa, aamiaisen, lounaan ja päivällisen. En syö välipaloja, enkä iltapaloja. Tänään oli lounaalla lohikeittoa ja sämpylöitä, jälkkäriksi viimeinen pala joulun hedelmäkakkua ja mandariini. Päivällisellä syödään kanaa ja varsiparsakaalia, jälkkäriksi marjarahkaa.

Venytät päivällisen myöhäiseksi iltaan? Ei tee hyvää terveydelle se syödä illalla isoa annosta.

En ole tuo kelle vastasit, mutta minulla ei ainakaan tule enää nälkä enää päivällisen jälkeen, vaikka se olisi syöty 5-6 aikaan illalla.

Vierailija
28/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todellakin tartteen lämpimän lounaan ja päivällisen. Sekä aamupalan, välipalan ja iltapalan. En tiiä mihin mahaan syön, oon 154cm 50kg enkä liiku hirveesti mutta pakko syödä viidesti päivässä, muuten ei ajatus kulje ja heikottaa.

Vierailija
29/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat, että lounas ja päivällinen ovat aina lämpimiä aterioita? Meillä syödään usein salaattia päivälliseksi.

Ja syön aivan niin monta kertaa päivässä kuin haluan, en tarvitse siihen sinun mielipidettäsi,

Siksi koska ihminen pärjää aamapalalla, päivällisellä ja iltapalalla, välissä voi juoda kahvia ja syödä pullan tai hedelmiä.

Ihminen pärjää aamupalalla ja päivälliselläkin, eli ilta- ja välipalat pois!

Vierailija
30/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku syö, kun vois vaan juoda?

Vierailija
31/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipalan ei tarvitse olla kun verensokeria tasaisena pitävä omena, banaani tai porkkana. Ei varmaan kaikille kaikkina aikoina välttämätön, mutta osalle ihmisistä kyllä ettei tule huono olo/päänsärky/nälkä ennen aikojaan. 

Vierailija
32/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin kyllä, että lautasellinen kasviskeittoa on kevyempi kuin leivos, riippuen tietysti sisällöstä, mutta noin keskimäärin, jopa silloinkin, jos sen keiton kanssa ottaa pienen palan täysjyväleipää.  

Vierailija
33/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku syö päivällisen jälkeen vielä iltapalan? Sitä en ole ikinä ymmärtänyt. Meillä päivällinen on n.18.30

Itse syön päivällisen klo 14-15 ja iltapalaksi kevyempää. sillä näin on terveellisempää ja kroppa hyvässä kunnossa.

Sinä syöt päivällisen lounasaikaan. Meillä päivällinen syödään, kun kaikki ovat kotona. Itse tulen n.klo 18, mies vähän aiemmin ja lasten harrastukset päättyvät myös kuuden jälkeen. Syödään siis tuossa puoli seitsemän ja seitsemän maissa.

Vierailija
34/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi annoskoot ja se, mitä ruuat sisältää on ratkaisevampaa kuin se, onko se ruoka lämmintä vai kylmää ja miten usein syö.  Yhdelläkin aterialla voi saada kaloreita yli tarpeen, jos vetelee perhepizzan tuplajuustolla, salamilla, kinkulla ja kebabilla täytettynä. 

Vierailija
35/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kelle vastasit, mutta minulla ei ainakaan tule enää nälkä enää päivällisen jälkeen, vaikka se olisi syöty 5-6 aikaan illalla.

Riippuu moneltako menee nukkumaan mutta kello 18 jälkeen syöty päivällinen on turhan raskas jos menee esim klo 22 nukkumaan.

Vierailija
36/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain perusteluja tälle?

Vierailija
37/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välipalan ei tarvitse olla kun verensokeria tasaisena pitävä omena, banaani tai porkkana. Ei varmaan kaikille kaikkina aikoina välttämätön, mutta osalle ihmisistä kyllä ettei tule huono olo/päänsärky/nälkä ennen aikojaan. 

Hedelmä pelkästään on huono välipala. Se ei suinkaan pidä verensokeria tasaisena, päinvastoin.

Ennen aikojaan tuleva huono olo kertoo edellisen aterian olleen huonosti koostettu.

Vierailija
38/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jotain perusteluja tälle?

Mitä rasvaisempaa ja isomman annoksen syöt ennen nukkumaan menoa sitä epäterveellisempää se on. Siksi illalla pitää syödä kevyitä välipaloja.

Vierailija
39/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkialla muualla kuin Suomessa päivällinen syödään myöhään. Espanjassa ja Italiassa ei kukaan syö päivällistä ennen klo 20. Ja aina on alku-, pää- ja jälkiruoka.

Vierailija
40/69 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään aamiainen, ateria iltapäivällä ja iltapala. Pitää olla todella fyysinen työ, että tarvitsee lounasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän