Koira USA:han lentokoneessa
Onko kellään kokemusta? Nyt olisi tilanne, että olen muuttamassa USA:han ja koira 8 kg tulee mukaan. Säälittää koiran puolesta, mutta Suomeen sitä ei ole mahdollista jättää.
Mikä lentoyhtiö tai kuljetustapa olisi paras, kun pitää lentää HKI-USA länsirannikko?
Edullisin ja nopein (vain yksi välilasku Islannissa) olisi Icelandair, mutta silloin koiran pitäisi matkustaa ruumassa eikä se pääsisi poistumaan kuljetuslaatikosta kuin vasta USA:ssa määränpäässä :( En siis saisi edes nähdä sitä Reykjavikissa ja viedä ulos tarpeilleen. Kyselin lentoyhtiöstä ja ainut, mitä he tekevät on juomapullon täyttäminen Reykjavikissa.
Ongelmia tuottaa myös tuo paino, joka on 8 kg, kun matkustamossa paino saisi olla max 8 kg KANTOKOPAN kanssa. Kevyimmät kantokopat lienevät jotain kilon luokkaa. Mieluummin ottaisin koiran matkustamoon, jotta voisin rauhoitella sitä, mutta toisaalta hyvä puoli ruumassa matkustettaessa on, että koiran ei tarvitse olla hirveän pitkää aikaa syömättä ja juomatta ennen lentoa, kun itse lentomatkakin on kamalan pitkä, eikä se lentokoneessa voi kuin juoda. Ruumassa sillä olisi kyllä myös enemmän tilaa häkissä.
Olen kuullut, että joillain lentoyhtiöillä saattaisi olla suurempi painoraja kuin tuo 8 kg, esim. 9-10 kg matkustamoon. Millä lentoyhtiöillä? Onko esim. amerikkalaisilla lentoyhtiöillä istuimen alla suurempi tila kuin eurooppalaisilla, joissa tuo 8 kg raja on tyypillinen?
Kiitollisena kokemuksista!
[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 09:36"]
AP vaikuttaa aika avuttomalta ylipäänsä muuttamaan ulkomaille. Et ilmeisesti ole Yhdysvalloissa koskaan aiemmin käynyt? Oletko menossa au pairit LA:ssa jatkokaudelle?
[/quote]
Mun mielestä asiatonta ilkuntaa. Itse olen lentänyt ja kuljettanut lemmikkejä Atlantin yli itärannikolle ja takaisin ja se on ihan siedettävää, mutta jos joutuu vaihtamaan konetta kerran tai jopa kaksi, se tekee hommasta vaikean ihan kaikille.