Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja ei päästä yliopiston pääsykokeisiin!

Vierailija
28.04.2015 |

Olen ollut myyjänä tässä työpaikassa pian puoli vuotta. Olen avoimesti kertonut hakevani yliopistoon opiskelemaan englantia. Nyt kun kokeet alkavat häämöttää kuukauden päästä, pomoni ilmoitti ehdot. Jos en saa toista tuuraamaan itseäni koepäiväksi, en pääse kokeeseen. Ihan tosissaanko minun pitää itse hankkia tuuraaja? Minun lisäkseni täällä on toki pomo ja sitten kaksi muuta. Nämä kaksi muuta vaihtelevat vuoroja keskenään ja ovat ylimmät ystävät, mutta minun kanssani eivät vaihtele. Jos olen sairaana, he pitävät mykkäkoulua minulle.
Olen nuori, eikä tällaista tilannetta ole vielä tullut vastaan. Mitä teen?

Kommentit (281)

Vierailija
1/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä varmaan irtisanoutuisin tossa tilanteessa sitten. Onpas kyrpä pomo.

Vierailija
2/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tuo laillista edes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoutumista minäkin harkitsen, mutta sitte saan työkkäristä kovat karenssit niskaan :( ap

Vierailija
4/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäis tollasta simputusta kuuntelemaan päiväksikään

Vierailija
5/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Har saikkua...vaikka unettomuus.

Vierailija
6/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi vain ilmoittaa olevasi sairaana ko. päivänä?

Vierailija
7/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kyseisen yrityksen nimi, jotta tiedämme välttää sen palveluita/tuotteita.

Vierailija
8/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue teidän tes. Jos siellä on jotain mainintoja vapaasta (vaikka palkattomasta) henkilökohtaisten syiden takia, niin se pätee tässä. Onko työpaikkasi ketju? Jos on, teillä on varmasti jokin ylempi taho, jonka puoleen voit kääntyä ja kysyä neuvoa.

Vierailija
9/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 14:57"]

onko tuo laillista edes?

[/quote]

Miksi ei olisi laillista?

Vierailija
10/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa yhteyttä liittoon ja kysy neuvoa.

Vierailija
11/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo koeajalla.Jos vaan jätät menemättä töihin,niin siitä seuraa vain varoitus,ei potkuja.Jos irtisanoudut,niin jäät tyhjän päälle ja tulee karenssia!

Vierailija
12/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo tietää koepäivän, kun siitä ilmoitin. Olisi läpinäkyvää ottaa samalle päivälle saikkua. Voinko saada potkut? Ap

Vierailija
13/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sun pitää päästä. Jos ei muuten niin saikutat. Tossahan on vastakkain sun tulevaisuus vs. 4-6 tunnin poissaolo työpaikalta yhtenä päivänä. Kyllä tuollainen asia pitää saada järjestymään, varsinkin jos asiasta on ollut hyvissä ajoin jo puhetta. Kuulostaa ihan vaan ilkeilyltä ja kyykyttämiseltä.

Vierailija
14/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,sanot sit pomolle,että just ko. asiasta aiheutui niin iso stressi,että sait esim.unihäiriön

Vierailija
15/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet pääsykokeisiin. Saat ehkä varoituksen, mutta et potkuja. Miksi pomosi ei voinut huomioida tätä vuorolistassa, kun päivä kerran oli tiedossa?

Vierailija
16/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos hommaat vaikka jonkun sun kaverin tuuraamaan muutamaksi tunniksi? Varmaan tuollaisissa pienissä liikkeissä on aamupäivällä ja päivällä aika hiljaista, niin eiköhän siellä pärjää kunhan näytät miten kassa toimii.

Vierailija
17/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun työsi hankkia tuuraajaa! Jos olet kertonut koepäivästä jo hyvissä ajoin, niin pomosi on vain idiootti!

Vierailija
18/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pääsykokeisiin pitää päästä, työnantaja ei voi sanella ehtoja. Pitäisi kai kaivella vähän lakitekstiä, mitkä rajoitteet siinä on. Mutta ainakin ammattiopintojen pääsykokeeseen on päästettävä, ilman ehtoja.

Vierailija
19/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet aikoinasi ottanut asian esille pomosi kanssa? Oletko ilmoittanut olevasi poissa vai pyytänyt vapaapäivää vai kysynyt, onko sinun mahdollista saada koepäivänä vapaata?

Kelpaisiko pomollesi kuka tahansa tuuraaja, vaikka joku ystäväsi tai tuttavasi? Vai pitääkö tuuraajan löytyä talon sisältä (eli jompikumpi noista kahdesta työkaveristasi)?

Vierailija
20/281 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmoittanut hyvissä ajoin. Sanoin jo haastattelussa mielenkiintoni päästä opiskelemaan englantia yliopistoon. Töissä olen puhunut asiasta ja yhteishaun aikaan ilmoitin, että kokeet ovat toukokuun lopussa. Eilen otin asian taas esille ja kysyin, saanko tuolta päivältä palkkaa vai en. "Katsotaan saatko jonkun tuuraamaan. Jos et niin et mene kokeeseen." Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi