mRNA-rokotteita pelkäävät HUOM! aiotteko ottaa perinteisemmän teknologian Novavax-rokotteen?
Kommentit (224)
Jaa-a. En ole tuohon ehtinyt vielä sen enempää perehtyä, mutta mitä olen keskustelua seurannut, ilmeisesti tuonkin testausvaiheessa on todettu narkolepsiaa. Aivohalvauksien ja sydänkohtausten lisäksi.
Suo siellä, vetelä täällä. Instassa seuraan suomalaisäitiä, jonka 15-vuotias tytär halvaantui mRNA-rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. En ole tuohon ehtinyt vielä sen enempää perehtyä, mutta mitä olen keskustelua seurannut, ilmeisesti tuonkin testausvaiheessa on todettu narkolepsiaa. Aivohalvauksien ja sydänkohtausten lisäksi.
Suo siellä, vetelä täällä. Instassa seuraan suomalaisäitiä, jonka 15-vuotias tytär halvaantui mRNA-rokotteesta.
Et taida olla selvillä, mikä sen narkolepsian aiheutti. Ei liity mitenkään mRNA-rokotteisiin saati piikkiproteiiniin. Aivohalvauksia ja sydänkohtauksia on rokotetuilla ollut vähemmän kuin rokottamattomilla eli ei sen tyttären halvauksellakaan voi olla mitään tekemistä rokotusten kanssa. Miten voitkin olla joka ainoassa asiassa noin kuutamolla. Seuraatko ainoastaan amerikkalaisia roskavideoita ja MV-lehteä?
Vierailija kirjoitti:
Juupa. Et tietenkään voinut kertoa mikä on tuo insta. Ja se on se kummaa. Luulisi että tuollainen olisi ollut edes m v lehdessä, nehän tekisivät mitä tahansa saadakseen tuollaisen jutun. (Jopa alentuisivat tekemään feikki instatilin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juupa. Et tietenkään voinut kertoa mikä on tuo insta. Ja se on se kummaa. Luulisi että tuollainen olisi ollut edes m v lehdessä, nehän tekisivät mitä tahansa saadakseen tuollaisen jutun. (Jopa alentuisivat tekemään feikki instatilin).
Lapsenusko rokotteen täydellisyyteen on jotenkin herttaisen kaunista.
Lapsenusko kaikenlaiseen internetin hevonpaskaan on jotenkin herttaisen kaunista.
Olen ottanut mRNa rokotetta kaksi annosta. Tuossa uudessa mietityttää, kun luin, että vain 30% tuotetusta rokotteesta läpäisee puhtausseulan. Entä se 70 %, heitetäänkö menemään ja entä jos osa hyväksytystä 30%:sta on silti saastunutta? Aikaisemmin sanottiin, että mRNA-rokoteet on helpompaa valmistaa puhtaasti.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen nimi? Mikä tili? Nimi?
En ole ottanut ainuttakaan koronarokotetta enkä ota novavaxin rokotetta myöskään. Mulle ollut päivän selvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo lähes kaikki rokotettu, kysele kadun ihmisiltä. Itse toki en ole rokotettu, enkä rokottaudu uudellakaan piikillä. Influenssapiikkiäkään en ole kiskaan otranut. Polio- ja jäykkäkouristusrokotteet on, polio taitaa olla virusrokote, joka hävitti polioviruksen maapallolta lähes täysin. Sehän on tuollainen vanhan teknologian rokote, mutta se oli testattu, kun se tuli jakoon.
Olet ilmeisesti niin nuori, ettet muista että ns. sokeripalarokotteen saaneesta yksi miljoonasta sairastui polioon? Sisälsi heikennettyä virusta. Nykyisin Suomessa annettava poliorokote sisältää inaktivoitua virusta, mutta maailmalla on tuo heikennettyä virusta sisältävä suuna kautta annettava rokote edelleen käytössä. MRNA-rokotteissa on se hieno puoli, että niistä ei voi saada sitä tautia, jota vastaan rokote on kehitetty.
Ja toinen hieno puoli on se, että se ei suojaa siltä taudilta, mitä varten se on otettu.
Kerrassaan nerokas rokote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä uudestakin rokotteista puuttuu se varsinainen teho eli itse koronavirus. Kiinalaiset ovat jo tehneet erittäin perinteisen rokotteen jossa on heikennetty virus mukana, sellainen pitäisi saada myös tänne meille.
Voi voi kun sinun tietotasosi on hataraa. "Perinteisissä" rokotteissa käytetään antigeenina kokonaista heikennettyä virusta TAI osia viruksen pintaproteiinista (näinhän oli mm Pandemrixissä, joka aiheutti narkolepsiaa). Myöskin mRNA-rokotteissa antigeenina käytetään viruksen proteiinia, mutta pelkästään piikkiproteiinia, jolloin antigeenikuorma jää huomattavasti pienemmäksi kuin vanhoissa rokotteissa ja samalla haittariskit ovat pienemmät. Ei sillä mRNA:lla ole tässä sen suurempaa vaaraa, sen puoliintumisaika solussa on muutamia tunteja, jolloin entsyymit hajottavat sen kuten normaalistikin mRNA:lle tapahtuu.
mRNA-rokotteissa käytetään HI-viruksen proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon rokotuksen pohja on vastaava kuin hepatiittirokotuksessa, ja nehän on olleet pitkään käytössä.
mRNA-rokotteisiin nähden suurin ero on varmaan se, että tuossa on piikkiproteiini jo valmiina rokotteessa, kun taas mRNA tuo ohjeen siitä ja saa elimistön omat solut tuottamaan piikkiproteiinia.
Tuon voisin ottaa, jos teho on parempi kuin nykyisillä rokotuksilla. Pfizeria en ala ottamaan kolmen kuukauden välein.
Seuraan tilannetta.
Onhan maailman eniten käytetty Covid-rokote nytkin vanhanaikainen heikennettyyn virukseen perustuva. Sen teho on puolet huonompi kuin mRNA-rokotteilla.
Linkki heikennettyyn virukseen perustuvasta Covid-rokotteesta, tai valehtelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä Novavax perinteisellä menetelmällä valmistettu rokote, siis sellainen mitä voi rokotteeksi kutsua?
Kerrotko, mikä on sinun määritelmäsi rokotteelle? Minä en näe eroa tässä immunologian herättämisessä heikennetyn viruksen tai mRNA-teknologian välillä.
Juuri siinä se jättimäinen ongelma piileekin.
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla selvillä, mikä sen narkolepsian aiheutti. Ei liity mitenkään mRNA-rokotteisiin saati piikkiproteiiniin. Aivohalvauksia ja sydänkohtauksia on rokotetuilla ollut vähemmän kuin rokottamattomilla eli ei sen tyttären halvauksellakaan voi olla mitään tekemistä rokotusten kanssa. Miten voitkin olla joka ainoassa asiassa noin kuutamolla. Seuraatko ainoastaan amerikkalaisia roskavideoita ja MV-lehteä?
Novavaxin tutkimusvaiheessa narkolepsiatapauksia, ei mRNA-rokotteiden.
Tuo äiti on Instassa omalla nimellään, tuskin haluaa sitä tänne jaettavan. Rokotehaitta-tagillä löytyy.
Ei kait kukaan nyt enää mitään rokotetta ota joka on tehty siihen ensimmäiseen Korona-viruksen versioon!!? Ei sinä ole mitään järkeä. Rokotukset on nyt unholaa, nykyversion korona-flunssasta selviää jokainen kunhan ei rasita itseänsä kipeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimivan rokotteen kehittämiseen menee nopeimmillaankin kymmenen vuotta.
Jaa. Mistäs tällainen sääntö löytyy.? Yleensä lääketehtaat pyrkivät kehittämään lääkkeet ja rokotteet niin nopeasti kuin on mahdollista faasit tehdä. Nyt oli niin hyvät resusrssit että onnistui nopeasti. Ei näissä tosiaankaan mitään aikasääntöjä ole. Toki kehitettyjä ja käyttöön otettuja lääkkeitä ja rokotteita seurataan vuosikymmeniä myyntiluvan jälkeenkin, mikä on tietysti itsestään selvää.
Hei kamoon. 62 PÄIVÄÄ !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Onhan rna-rokotteitakin testattu ennen jakoon tuloa." Juu kyllä ja testauksia jatketaan nyt isommalla joukolla. Neuvostoliittohan sai sen jo toimimaan oikeinkin hyvin, mutta lievä takaisku tuli, kun se liitettiin kiellettyjen biologisten aineneiden luetteloon., missä se edelleen on, siksi poikkeuslupa.
mrna rokotetta on kehitetty länsimaissa 80 luvulta lähtien. Ei ole aivan hätäisesti kehitetty.
Oot varmaan kuullut tuon rna = kiellettyjen aineiden listalta juttus jostain mv-lehdestä ja viälä uskonu sen 😂😂😂
Kehitelty on, totta, mutta ei onnistuttu. Yllättäen tämän pandemian kohdalla saatiin aikaiseksi toimiva rokote, jota ei oltu kymmeniin vuosiin onnistuttu tekemään.
mRNA-teknologiaa sinällään on käytetty kymmeniä vuosia. Muutamiin vuosiin ei ole ollut pandemiaa, johon olisi ollut kova hätä johon pitäisi rokote kehittää. Nyt sellainen tuli ja lääketehtaille syydettiin miljardeja ja kehitys onnistui. Ei kai siinä sen kummallisempaa ole. Sikainfluenssastakin on jo 10 vuotta ja silloin tutkimus ei ollut vielä riittävän pitkällä.
Jätät mainitsematta sen, että teknologiaa ei oltu saatu toimimaan edes eläinkokeissa ennen pandemian alkua.
Kyllä se eläinkokeissa toimi oikein hyvin. Kaikki koe-eläimet kuolivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota yhtäkään koronarokotetta. Sairastin koronan epidemian alussa enkä tarvitse piikkiä.
Jotkut ovat saaneet jo kolmannenkin tartunnan vaikka ovat taudin sairastaneet. Ei tainnut pandemian alussa olla Deltaa eikä Omikronia.
Ja jotkut eivät ole saaneet ainuttakaan tartuntaa.
Tartuntamäärät kasvavat eksponentiaalisesti. Oletko katsellut Suomen tartuntakäyriä? Reilun kuukauden kuluttua ainakin puolet suomalaisista on viruksen saanut.
Joo, mutta kolmasosa ei saa sitä ikinä vaikka nuolisivat sairastuneiden silmämunia.
Mihinkäs tutkimukseen tämä perustuu?
Tähän:
In mid-April work was published by the group of Andreas Thiel at the Charité Berlin. A paper with 30 authors, amongst them the virologist Christian Drosten. It showed that in 34 % of people in Berlin who had never been in contact with the Sars-CoV-2 virus showed nonetheless T-cell immunity against it (T-cell immunity is a different kind of immune reaction, see below). This means that our T-cells, i.e. white blood cells, detect common structures appearing on Sars-CoV-2 and regular cold viri and therefore combat both of them.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimivan rokotteen kehittämiseen menee nopeimmillaankin kymmenen vuotta.
Jaa. Mistäs tällainen sääntö löytyy.? Yleensä lääketehtaat pyrkivät kehittämään lääkkeet ja rokotteet niin nopeasti kuin on mahdollista faasit tehdä. Nyt oli niin hyvät resusrssit että onnistui nopeasti. Ei näissä tosiaankaan mitään aikasääntöjä ole. Toki kehitettyjä ja käyttöön otettuja lääkkeitä ja rokotteita seurataan vuosikymmeniä myyntiluvan jälkeenkin, mikä on tietysti itsestään selvää.
Seurantatutkimuksissa valitettavasti on säännöt. Ja sitä ei pysty nopeuttamaan millään resurssien lisäämisellä, koska aika kulkee samaan tahtiin rahasta riippumatta.
Totta kai, mutta eihän se myyntilupa siitä seurannasta ole kiinni.
Juuri siksi koronarokotteella on ehdollinen myyntilupa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaa enää tässä vaiheessa. Jos olisi ollut tarjolla epidemian alkaessa, niin olisin valistumattomana ottanut. Sittemmin olen tullut siihen tulokseen, että itse piikkiproteiini on suurempi ongelma, kuin rokotusteniikat, eli myös vanhalla tekniikalla tuoetut rokotteet ovat ongelmallisia.
Mutta silloinhan massiivisesti suurempi ongelma on itse virusinfektio, jolloin kehoosi syntyy ainakin miljoona kertaa enemmän sitä piikkiproteiinia rokotteisiin verrattuna. Parin kuukauden kuluessa sinäkin tulet mitä suurimmalla todennäköisyydellä viruksen kohtaamaan.
Kyllä sen viruksen on kohdannut jo jokainen. Kaikissa se vain ei aiheuta infektiota. Sori siitä.
Minä olen altistunut neljä kertaa, mutta ei tartu.
Taisi ko. henkilöllä olla ikää päälle 60.
Ei sillä, nuorempikin voi kuolla koronaan. Äärimmäisen epätodennäköistä se on kuitenkin.