Mitkä huumeet on sellasia joita ainakin käskisitte välttää?
Itsehän oon siis vielä aika nuori, jaa oon joskus vaan kokeillut kannabista. Mutta jos joskus elämän aikana tulee sellanen tilanne että tarjotaan ja otan, niin mitä ei ainakaan kannattais ottaa?
Kommentit (44)
Noi kaikki uudet tutkarit kannattaa jättää väliin. Valitettavasti meidän järjetön huumausainelaki ajaa siihen, että kaikkea paskaa tulee kokoajan suomeen kun eivät ole vielä huumausainelistalla.
Kaikki huumeet! Miks joku olisi sallittu tai ns. "saa kokeilla" -huume!? Ei käsitä tämä ihminen tätä!! Ja en ole kukkahattutäti vaan ihan tavallinen kolmekymppinen nainen. Mikä tekee toisista huumeista sallittuja?
alkohooli, kokaiini, heroiini, lsd... Cannabis on mielestäni ainoa "huume" minkä kannattaa käyttää. Mulla toiminut ihan hyvin jo 20 vuotta.
Varo synteettisiä tarkoittaen tutkimuskemikaaleja ja monen jalostusprosessin synnyttämää huumetta, kuten kokaiinia ja heroiinia. Lääkkeet kuuluvat myös synteettisiin.
Synteettistä kannabista ei kannata koittaa. Myös desomorfiinia (krokodolia) ei kannata koittaa, koska se valmistetaan menetälmällä, josta jää aineeseen isot määrät fosforia.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 01:26"]
Varo synteettisiä tarkoittaen tutkimuskemikaaleja ja monen jalostusprosessin synnyttämää huumetta, kuten kokaiinia ja heroiinia. Lääkkeet kuuluvat myös synteettisiin.
[/quote]
Kokaiini ja heroiini ovat nimenomaan luonnontuotteita. Ne ovat sinällänsä varsin harmittomia huumeita ja vaarallisia niistä tekee lähinnä niiden laittomuus. Esim. heroiinin vaikutusta koitetaan usein imitoida fentanyylilla, mikä on heroiinia 50 kertaa voimakkaampaa.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 01:23"]
Mikä tekee toisista huumeista sallittuja?
[/quote]
Isojen multikansallisten korporaatioiden kaupalliset intressit.
Amfetamiinit, opiaatit ja opioidit.
En ole itse käyttänyt, mutta moni ystäväni on. Osalle siitä tuli elämäntapa. Paras ystäväni, jonka olin tuntenut jo päiväkodista menehtyi 22-vuotiaana sekakäytön seurauksena. Näiden kokemusten pohjalta neuvoisin sinua välttämään kaikkia opioideja (subutex, tramal, panacod, oxycontin, morfiini, heroiini) sekä näitä "tutkareita" - jopa sitä tutkarikannabista. Opioidit muuttavat sinua ihmisenä - ei se eka kerta vaan se pitkäaikainen, päivittäinen notkuminen. Opioidien käyttäjät ovat itsekkäitä, empatiakyvyttömiä, turtuneita, nuokkuvia. Eivät oikeasti pärjää ilman sitä päivittäistä piikkiä. Vaikka se aluksi voi olla ihanan tuntoista, "paras olo ikinä" jopa ensimmäiset vuodet, niin siinä vaiheessa kun käyttö menee päivittäiseksi (niin siinä tahtoo vain käydä) niin muutos alkaa tapahtua. Se muuttuu ongelmaksi nopeammin kuin arvatkaan. Ja jokaiset vedot ovat edellisiä laimeammat, pian siitä tulee vain vetämistä että saisi edes sen normaaliolon.
Tutkarit taas ovat yksinkertaisesta vaarallisia - niitä ei ole tutkittu. Ensimmäiset vedot/hitit/nokat voivat ihan oikeasti johtaa psykoosiin.(googlaa bath salts) Oulussa tapahtui se missä nuori poika puukotti kaksi kaveriaan ja hyppäsi lopulta kerrostalosta - tutkareiden vaikutuksen alaisena. Perinteiset huumeet ovat siinä mielessä turvallisempia - niiden vaikutusmekanismi tunnetaan, vieroituskin on siitä syystä helpompaa. Tutkimuskemikaalit ovat nimenomaan tutkimuskemikaaleja - niitä ei tunneta, niitä ei käytetä lääkkeissä, niillä ei ole historiaa.
Toki myös amfetamiini, ekstaasi ja lsd ym. sisältävät vaaroja, mutta noita edellämainittuja pidän kaikista tuhoisimpina. Myös ekstaasia kehottaisin varomaan (jopa "luotettavilta" myyjiltä ostettuna) sillä et voi ikinä tietää mitä ne sisältävät. Itse ekstaasi ei nyt niiiiiiiin haitallista ole (verrattuna esimerkiksi tutkareihin) mutta kun et voi tietää onko niissä käytetty MDMA-ta vai MDPV:tä. Suomessa myytävä amfetamiini ei ole koskaan "putsia" - mitä Pohjoisempaan mennään sen enempi epäpuhtautta on seassa. Näin ollen myös amfetamiini on vaarallista - tosin mielummin näin kuin jenkkityylisiä "meth headeja". Siinä mielessä epäpuhdas amfetamiinii on turvallisempaa.
Osoitat jo nyt mielenkiintoa huumeisiin. Muista että ne eivät koskaan kannata, keksi mielummin jotain muuta tekemistä - hanki harrastus. Huumeet syrjäyttävät, ja se tekee arkeenpaluusta niin vaikeaa. Tottuu siihen tekemättömyyteen, ja tylsät hetket vetää douppia. Jos nyt kuitenkin ajaudut huumeisiin, muista että käytä aina omia neuloja.
Lycka till!
Jos tämä kysymys olisi esitetty 20 vuotta sitten jolloin itse käytin huumeita olisin sanonut vältä heroiinia ja lsd:tä. Nykyään huumeita on niin paljon erilaisia mutta muuntohuumeet on jo sanana pahan kuulloinen. Synteettinen kannabis kuullostaa vitsiltä muttei ole. Koko huumetouhu on kaukana hauskasta. Minä tiedän niissä kuvioissa itse eläneenä miltä tuntuu katsoa kun ystävä sekoaa kamasta ja lopulta tappaa itsensä. Velkoja peritään aseet ym kättä pidempää mukana. Yliannoksia jotka vaatii ambulanssin paikalle. Masennusta. Tunteiden tylsistymistä. Varastelua. Epäluuloja ja -luottamusta. Tauteja (hepatiitit ja HIV) Ihan omanlaisensa maailma joka saattaa alussa vaikuttaa niin kovin mielenkiinoiselta mutta pinnan alla on paljon pahaa.
Uskon että niissä piireissä on enemmän psykopatiaa sekä sosiopatiaa. Ihmiset ovat hyvin itsekeskeisiä ja hedonistisa. Mukava kaveripaorukka alkaa muuttua kun huumeet alkaa kunnolla purra. Tarkoitan tällä sitä miten persoona muuttuu ja ihmissuhteista tulee usein pinnallisia tai suoraan myyjä-ostaja pohjaisia. Empatiaa ei tunneta. Kaiken kaikiiaan kylmä, kolkko jotenkin valheellinen maailma.
Entisestä kaveripiiristä on kaksi elossa, yli 20 on kuollut.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="28.04.2015 klo 01:26"]
[/quote]
Kokaiini ja heroiini ovat nimenomaan luonnontuotteita. Ne ovat sinällänsä varsin harmittomia huumeita ja vaarallisia niistä tekee lähinnä niiden laittomuus. Esim. heroiinin vaikutusta koitetaan usein imitoida fentanyylilla, mikä on heroiinia 50 kertaa voimakkaampaa.
[/quote]
Vielä parempi olisi kun kokalehdet olisi laillisia.
Vältä kaikkia huumeita, joiden puhtaudesta et voi olla varma. Älä siis käytä mitään pulvereita, nappeja, litkuja tai lappuja, ellet ole niitä itse apteekista hakenut tai labratestejä teettänyt. Älä käytä tutkareita, sillä niiden haittavaikutukset eivät ole vielä tiedossa. Monet niistä on syntetisoitu ensimmäisen kerran vasta 2010-luvulla, joten kukaan ei tiedä niiden pitkäaikaisvaikutuksia. Käytä vain yhtä huumetta kerrallaan, jos aiot käyttää. Sinuna en käyttäisi ollenkaan; etukäteen ei voi tarkalleen tietää miten huumeet muuttavat juuri sinun aivokemiaasi ja ennen kaikkea ajatusmaailmaasi. Jos kuitenkin päätät kokeilla, tänne voit lähettää huumeesi testattavaksi (hinta 50 €):
http://energycontrol.org/international.html
Sanoisin, että älä kokeile mitään. Eräs tuttavani aloitti kannabiksella ja sitten alkoi mukaan tulla muitakin aineita, ensin vain kokeilumielessä ja sitten säännöllisenä käyttönä. Seurakin vaihtui normaalista väestä epämääräiseen narkkiporukkaan. Nykyään on joutunut hakatuksi/ryöstetyksi jo moneen kertaan "kaveriensa" toimesta, tai mitä lie velkojia ovat olleetkaan, en ole juuri yhteyksissä sen jälkeen kun lähti huumeporukoihin. Katkaisuhoidossa on yrittänyt olla, jokseenkin heikoin tuloksin.
Todella surullista katsottavaa, kun nuori, alle 18v henkilö luisuu normaalista nuoruudesta narkkariluuseriksi. Näillä näkymin sellaisena pysyykin, hautaan asti, joka tällä menolla kutsuneen jo ennen kolmattakymmenettä ikävuotta :( Hänen pelinsä alkaa olla menetetty, mutta sinulla on vielä mahdollisuus lopettaa noiden paskojen vetäminen heti alkuunsa, joten tee se heti. Kaverinikin aluksi "vain kokeili" ja "pystyi lopettamaan koska tahansa".
Tämän tarinan myötä itsestäni tuli jyrkän huumevastainen, enkä kannata enää edes kannabiksen dekriminalisointia.
Miksi niitä pitäisi kokeilla ollenkaan. Ei niitä kukaan oikeasti tarvitse. Mielikuvituksettomien ihmisten keinoteikoista yitystä hankkia säpinää elämäänsä kemian avulla, kun omat avut eivät riitä. Sanon: kaikki huumeet ovat sellaisia, joita käskisin välttämään. Miksi tunkea turhaa paskaa elimistöönsä?! Vituttaa tämä "viihdekäyttö"-termi ja yritys tehdä huumeista arkipäiväisiä. Ne ovat a) vahingollisia, b) tarpeettomia, c) huumeita käyttämällä tuet järjestäytynyttä rikollisuutta ja olet mukana tekemässä yhteiskunnasta turvattomampaa. Se EI OLE kenenkään henkilökohtainen asia!!!
Kaikkia päätä sekoittavia kannattaa välttää, mukaan lukien viina
Kaikki mahdollinen, myös lääkkeet. Ja kofeiini.
Opiaatit ja opioidit. Esim. subutex, kun näin suomessa ollaan. Se elämä riippuvuuden kanssa on yhtä helvettiä. Tietenkin kannattaa välttää kaikkia huumeita, alkoholia ja kannabistakin, mutta jos vain mahdollista: älä ikinä koske opiaatteihin. Ikinä. Muutenkin, huumeilla vain pilaat elämäsi.
T. Subu-narkkari, joka venaa vieroitukseen pääsyä.
Subutexit ja vastaavat, piikitettävät, bentsot viihdekäytössä kuten myös amfetamiiniini tapaa koukuttaa henkisesti ja laskut voivat olla kamalia. Välttelisin noita nopeaa riippuvuutta aiheuttavia aineita, hyi. Hapossa ei ole mitään vaarallista, tosin luultavasti tällöin kokeilisit jotain muuta ja paljon vaarallisempaa, koska aidon saatavuus tapaa olla nykyään heikkoa. Sienetkään eivät ole heikkohermoisille. Itse olen kokeillut kerran; sain hermoromahduksen ja itkin kolme päivää putkeen.
Sananvapauden nimissä haluaisin vielä aiheen vierestä sanoa sen, että mua ärsyttää kun käytetään termiä huume/huumausaineet. Ei mitään huumeita ole olemassakaan, on vain täysin erityyppisiä luonnontuotteita/kemikaaleja, joiden niputtaminen yhteen antaa niistä kaikista väärän kuvan. Yhtä perustellusti voisi keksiä teelle, kahville, suklaalle, alkoholille ja tupakalle vastaavan yhteisen nimittäjän.
ei semmoisia ole mistä kannattaa kieltäytyä