Vahingossa raskaaksi
Juu otsikosta voi päätellä, että minä siis tulin vahingossa raskaaksi. Minä en olisi valmis äidiksi, ja pelkään synnytystä, mutta poikaystäväni haluaa, että synnytän vauvan ulos. Hän suorastaan tuntuu painostavan minua siinä asiassa. Haluaisin itse lopettaa raskauden, joka on vielä mahdollista, koska raskaus on alussa, mutta poikaystäväni ei salli sitä. Mitä minun siis pitäisi oikeastaan tehdä? Olen siis 19 vuotias, jos se nyt asiaa auttaa. Rakastan miesystävääni, enkä kuitenkaan haluaisi menettää tätä, joten tämä on aika hankalaa minulle. JA TIEDÄN, että asia on minun ja miesystääni välinen, mutta siitä ei tule mitään joten siksi kirjoitin tämän tänne, että mitä minun pitäisi tehdä?
Kommentit (34)
Me tehtiin niin että miehestä tuli lapsen huoltaja.
Muuten hyvä kirjoitus, mutta älä puhu vahingosta. Sitähän se ei ollut.
Ei ole mahdollista tulla vahingossa raskaaksi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:43"]
[/quote]
On kyllä. Jos ehkäisy pettää. Määrittele vahinko?
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:49"]
[/quote]
[/quote]
Ei se ole vahinko jos on harrastettu suvun jatkamiseen tarkoitettua toimintaa.
ap, ymmärrän järkytyksesi, mutta mieti RAUHASSA asiaa ennen kuin teet mitään päätöksiä. Minä aloin odottaa meidän kolmatta lasta kun meidän vauva oli 3kk ja pitkäaikais sairas lapsi kyseessä. Itkiä tihrustin pitkään ja mies oli mulle koko raskauden vihanen että ku töpeksin ehkäisyn kanssa (liian väsynyt kun olin), MUTTA onneksi en tehnyt aborttia, on tuo niin sulonen vauva (8kk), heti kun vauva synty kaduin, että koskaan oon edes voinut ajatella, että en häntä haluaisi. Ja tunne vaan vahvistunut ajan myötä.
En olisi koskaan voinut antaa itselle anteeksi aborttia. Vaikka elämä välillä vaikeaa, oon kuitenkin todella ONNELLINEN lapsistamme.
Mieti rauhassa, laita paperille ylös plussat ja miinukset, mieti tukiverkostoa. Onko sinulla joku kenelle puhua tunteistasi (miehen lisäksi?).
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 20:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On se, jos raskautta ei haluttu ja sen takia käytettiin ehkäisyä. Määrittele edelleen sana vahinko, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On se, jos raskautta ei haluttu ja sen takia käytettiin ehkäisyä. Määrittele edelleen sana vahinko, kiitos.
[/quote]
Mutta aina pitää olla valmis siihen, että voi myös raskautua vaikka kuinka käyttää ehkäisyä. jos raskaus noin mörkö, käyttää sitten tupla ehkäisyä, kortsu ja joku muu ehkäisy.
Jos esim. tönäisen maljakon lattialle ja se särkyy niin tönäisy oli vahinko. Koska en aikonut tönäistä ja rikkoa maljakkoa. Sama seksissä. Harrastin seksiä nauttiakseni enkä halunnut lasta, vaan käytin raskausen ehkäisyä. Koska en aikonut saada lasta, se, että sillä kertaa tulin raskaaksi oli vahinko. Jos seksin harrastamisesta tulisi joka kerralla raskaaksi, myös vaikka olisi ehkäisy, silloin ei voitaisi puhua vahingosta.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:17"]
Mutta aina pitää olla valmis siihen, että voi myös raskautua vaikka kuinka käyttää ehkäisyä. jos raskaus noin mörkö, käyttää sitten tupla ehkäisyä, kortsu ja joku muu ehkäisy.
[/quote]
Niin pitää. Esimerkiksi selvittämällä, mihin pitää ottaa yhteyttä saadakseen raskauden keskeytyksen. Miksi luulet, ettei aborttimynteinen ihminen voisi varautua vahinkoraskauteen?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vahinkoraskaus on vaikka sellainen, että se entinen vanhapiika olisi valinnut sellaisen ovenkahvan torttuunsa työnnettäväksi, johon joku miehenpuoli olisi juuri siemenensä pyyhkäissyt.
Vahingoksi voisi vielä myös lukea jos sekasaunassa kompastuu niin, että kaatuu perse edellä suoraan tönkkönä seisovan seipään päälle joka siinä hetkessä purkautuu arvattavin seurauksin.
Jos sen uroksen on ihan luvan kanssa päästänyt polkemaan, niin ei voi puhua vahingosta.
Ehkäisyn käyttäminen on sama kuin sitä posliinimaljakkoa pyörittäisi ohuella ompelulangalla päänsä yläpuolella - Jos se siitä irtoaa ja menee rikki, niin ei silloinkaan ole vahingosta kyse vaan tyhmyydestä ja siitä sakotetaan.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:47"]Jos harrastaa seksiä, voi tulla raskaaksi. Ei tuossa mitään vahinkoa ole. Pelkkää omaa typeryyttä, jos ei käytä ehkäisyä, tai voihan sitä aina kieltäytyä seksistä. Niin makaa kun petaa. [/quote] Tässä taas yksi, joka luulee että saarna auttaa ap:n tilanteessa ratkaisemaan ongelman
[/quote]
Jos ap. olisi ottanut opikseen, niin se ei olisi tässä tilanteessa. Saarnat ja haukkumiset auttaa aina, oppiipahan olemaan ja ymmärtämään seurauksia. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tietenkin raskaus on mörkö, pöllö, silloin jos mä en sitä halua. Ei mitään vahinkoja tähän maailmaan, kiitos. Koska mä en todellakaan pitäisi vahinkojani. Vaan abortoin. Yhtä ehkäisyä mä käytän, miksi tehdä asioita liian vaikeiksi.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 21:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vahinkoraskaus on vaikka sellainen, että se entinen vanhapiika olisi valinnut sellaisen ovenkahvan torttuunsa työnnettäväksi, johon joku miehenpuoli olisi juuri siemenensä pyyhkäissyt.
Vahingoksi voisi vielä myös lukea jos sekasaunassa kompastuu niin, että kaatuu perse edellä suoraan tönkkönä seisovan seipään päälle joka siinä hetkessä purkautuu arvattavin seurauksin.
Jos sen uroksen on ihan luvan kanssa päästänyt polkemaan, niin ei voi puhua vahingosta.
Ehkäisyn käyttäminen on sama kuin sitä posliinimaljakkoa pyörittäisi ohuella ompelulangalla päänsä yläpuolella - Jos se siitä irtoaa ja menee rikki, niin ei silloinkaan ole vahingosta kyse vaan tyhmyydestä ja siitä sakotetaan.
[/quote]
Et edelleenkään sitten osannut määritellä sanaa vahinko. Ja kyllä maljakon ohi käveleminen on ihan samanlainen riski sen pudottamiselle, kuin miehen kanssa naiminen, joten SUN vertauksesi ontuu.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:39"]
Juu otsikosta voi päätellä, että minä siis tulin vahingossa raskaaksi. Minä en olisi valmis äidiksi, ja pelkään synnytystä, mutta poikaystäväni haluaa, että synnytän vauvan ulos. Hän suorastaan tuntuu painostavan minua siinä asiassa. Haluaisin itse lopettaa raskauden, joka on vielä mahdollista, koska raskaus on alussa, mutta poikaystäväni ei salli sitä. Mitä minun siis pitäisi oikeastaan tehdä? Olen siis 19 vuotias, jos se nyt asiaa auttaa. Rakastan miesystävääni, enkä kuitenkaan haluaisi menettää tätä, joten tämä on aika hankalaa minulle. JA TIEDÄN, että asia on minun ja miesystääni välinen, mutta siitä ei tule mitään joten siksi kirjoitin tämän tänne, että mitä minun pitäisi tehdä?
[/quote]
19 vuotias on jo aikuinen nainen eikä mikään teini mutta olisit murrosikäinen. Koska sinä sitten olet valmis äidiksi jos et nyt? Suomessa on aivan liikaa näitä 35 vuotiaita ensisynnyttäjiä kun ei olla halutta päästää nuoruudesta irti.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:39"]
[/quote]
19 vuotias on jo aikuinen nainen eikä mikään teini mutta olisit murrosikäinen. Koska sinä sitten olet valmis äidiksi jos et nyt? Suomessa on aivan liikaa näitä 35 vuotiaita ensisynnyttäjiä kun ei olla halutta päästää nuoruudesta irti.
[/quote]
Itse olen 21 ja haluaisin äidiksi mutta sitten saa kuulla kuinka näin nuoresta tulee vain wt ja huono äiti.
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 00:59"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:39"]
[/quote]
[/quote]
Itse olen 21 ja haluaisin äidiksi mutta sitten saa kuulla kuinka näin nuoresta tulee vain wt ja huono äiti.
[/quote]
Älä kuuntele. Ihmiset kypsyy eri tahtia, ovat erilaisissa elämäntilanteissa eri ikäisinä ja haluaa eri asioita elämältä. Joku ei ole ikinä valmis ja joku on jo nuorena. Toisella on vakaa elämäntilanne jo nuorena ja toisella ei edes neljäkymppisenä. Vain idiootti tuijottaa pelkkää numeroa eikä ihmistän sen takana. Sitä paitsi kumpikohan on edullisempaa työnantajallekin, että lapset on tehty ennen kun työntekijä on hankalammin ja kalliimmin korvattavissa? Ja opiskelut taas joustaa vielä paremmin sen pikkulapsiajan.
Ja lapset, tämän takia käyttäkää aina kondomia!
[quote author="Vierailija" time="04.06.2015 klo 01:36"]
Ja lapset, tämän takia käyttäkää aina kondomia!
[/quote]
Vielä parempi olla harrastamatta suvunjatkamiseen tarkoitettua toimintaa, ellei se suvun jatkaminen olekin toiminnan tähtäimenä.
Nykyään pienetkin asiat vaikuttavat, että teenkö lapsen. Jos estät sen sinne meni yksi mahdollisuus. Ennen niitä lapsia oli kun oli vielä hyvä väki kasvu mailmassa: 1 miljardista 7 miljardiin. Mutta väen kasvu mailmassa on laskenut.