Suupielet rikki
Mitä itsehoitoa voisi kokeilla? Kaapissa on ainakin Kefexin antibioottia ja karitevoirasvaa. Nyt kehiin kaikki vinkit!
Kommentit (26)
Siis ap tarkentaa että ensin noin kk sitten iski kevyt akne leukaan ja suupieliin. Olin käyttänyt iholla detox rasvaa ja se kirkastikin ihoa. Ajattelin ensin että kyseessä on hormonaalinen akne ja käytinkin aika tujuja rasvoja. Nyt iho on aivan kuiva ja suupielet halki. Hymyilykin sattuu. En tiedä oliko kallis detox rasva liian voimakas iholleni vain mikä aiheutti salamana aknen. Enää ei ole siis finnin finniä vaan ylikuivat suupielet. Pelkään että rikkinäiseen ihoon on iskenyt tulehdus. Otin Kefexinin ja rasvasin ihon kunnolla.
Bacibact voidetta. Maistuu pahalle, ei kannata nuoleskella suupieliä, mut auttaa.
Mulla tekee raudanpuutos juurikin tuota et halkeilee suupielet. Raskausajan vaiva. :)
Sulla todella on hiiva. Sibicort auttaa. Muista vaihtaa hammasharja koska hiiva elää siinäkin. Kefexin ei auta hiivaan, lietsoo vaan sitä.
Asiasta tehden kävin tavaamassa tuota omaa rasvatuubiani. Nimi onkin Pimafucort, 30g salva. Se on tarkoitettu ihon sieni- ja bakteeritulehdusten hoitoon. Sisältää 1-ryhmän kortkosteroidia, bakteerilääkettä ja sienilääkettä. Minulla ei ole B-vitamiini, rautakuuri eikä Rela-tabsit auttaneet, salva tosiaan hoiti pois kahdessa päivässä.
Mulla oli pari viikkoa sitten tosi pahasti suupieli auki, kahdesta kohtaa. Otin rautakuurin ja se parani.