Suupielet rikki
Mitä itsehoitoa voisi kokeilla? Kaapissa on ainakin Kefexin antibioottia ja karitevoirasvaa. Nyt kehiin kaikki vinkit!
Kommentit (26)
Oletko syönyt paahtoleipää liian reippailla haukuilla?
Ilman reseptiä sitä Pimafucortia saa. En muista hintaa, jokunen euro vain. Kokeile ihmeessä.
Kysyin juuri samaan asiaan neuvoa apteekista ja siihen ei mikään B-vitamiini auta, vaan tämä. Ja todella tehosi parani kahdessa päivässä!
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/PIMAFUCIN-2-emulsiovoide-sienilaeaeke-30-g
Hiiva, osta canestenia! T.apteekin täti
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:41"]Kysyin juuri samaan asiaan neuvoa apteekista ja siihen ei mikään B-vitamiini auta, vaan tämä. Ja todella tehosi parani kahdessa päivässä!
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/PIMAFUCIN-2-emulsiovoide-sienilaeaeke-30-g
[/quote] Mä olen myös funtsinut että kyseessä on jokin tulehdus. Ensin käytin aknerasvoja mutta ihoa vain paheni, sillä eihän mulla ole mikään rasvainen iho. Nyt ihoa on kuivunut ja lähes halkeilee. Ihan epätoivoinen olo, koska ikinä ei ole ollut mitään iho-ongelmia. Mutta stressien kevät kuitenkin!
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:40"]Tulehdus suolistossa?
[/quote] En usko. Olen syönyt probiootteja kaksi kk ja iho meni huonoksi noin kk sitten.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:48"]Myös raudanpuute voi tehdä tuon.
[/quote] Toi vois olla mahdollista. Mulla on ollut kudosrauta ferritiini ennenkin alhaalla. Ap
Mulle lääkäri sano että hiiva. Eli osta hiivasieneen tarkotettua rasvaa.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:44"]Hiiva, osta canestenia! T.apteekin täti
[/quote] Siis canestenia naamaan? Oikeasti? Ap
Mulle raudanpuutos tekee tuota hyvinkin usein. Silloin vaa katselen ruokaani enemmän rautaa ja homma hoituu.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 22:44"]Hiiva, osta canestenia! T.apteekin täti
[/quote] Siis canestenia naamaan? Oikeasti? Ap
[/quote]
Sain kauhean naurukohtauksen tästä ajatuksesta
Tyttärellä oli jatkuvasti suupielet halki, vitamiinit ja kortisonivoiteet kokeiltiin mutta ei auttaneet. Lopulta löydettiin tieto SLS:stä jota oli tytön käyttämässä hammastahnassa joka on monille aiheuttanut samaa. Siis sodium laureth sulfate, vaahtoamislisäaine. Vaihdettiin hammastahna ja suupielet parani parissa päivässä. Kannattaa tutkia hammastahnan sisällysluettelo!
Eli unohda nuo kaikki muut, Pimafucin on sienilääke ja se parantaa tuon. Saa ilman reseptiä. Minulle ainakin iskee silloiin tällöin luultavasti miehen takia. Hän on astmaatikko ja kortisoni-inhalaatioidensa takia itse alti saamaan suuhun hiivatulheduksia. Tarttuvat kai sitten minulle suupieliin. 5
[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 23:18"]Asiasta tehden kävin tavaamassa tuota omaa rasvatuubiani. Nimi onkin Pimafucort, 30g salva. Se on tarkoitettu ihon sieni- ja bakteeritulehdusten hoitoon. Sisältää 1-ryhmän kortkosteroidia, bakteerilääkettä ja sienilääkettä. Minulla ei ole B-vitamiini, rautakuuri eikä Rela-tabsit auttaneet, salva tosiaan hoiti pois kahdessa päivässä.
[/quote] Ok. Onko kallis? Saako reseptittä?