Voisitteko te työttömät kertoa, mikä siinä työnhaussa on niin kamalaa, että sitä haluaa vältellä viimeiseen asti? Haetaan me töissäolevatkin toisiin työpaikkoihin eikä nähdä siitä painajaisia tai tehdä feikkihakemuksia
Voisitteko te työttömät kertoa, mikä siinä työnhaussa on niin kamalaa, että sitä haluaa vältellä viimeiseen asti? Haetaan me töissäolevatkin toisiin työpaikkoihin eikä nähdä siitä painajaisia tai tehdä feikkihakemuksia
Kommentit (106)
Miksi hakea töihin, kun elanto on jo turvattu tuilla ja säästöjäkin kertyy?
Vuokrakusettajat eivät kerro työpaikasta mitään, emme voi kertoa yhteiskumppanimme tietoja. Eli niihin paikkoihin ja firmoihin ei kukaan menisi, yritetään kusettaa työnhakijaa ns pakkohaettamalla näihin huijarifirmoihin. Vuokrakusettajat saavat aina arvoisensa hakemuksen, missä ei kerrota mitään.
Voisitteko ilmoittaa tämän roskaketjun asiattomaksi? Minä olen sen jo tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 500 työhakemusta tehneenä ja kolmeen (3) saanut kielteisen vastauksen viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana. Miksi tehtailisin hakemuksia kun ei niitä kukaan edes lue?
Koska se on se sun "työ", jota vastaan saat ne työttömyysetuudet.
Työstä maksetaan palkkaa eikä työttömyys tukia.... teen kyllä niitä hakemuksia edelleen ihan ainoastaan sen takia että sinun kaltaiset idiootit ei pääse vi***ilemaan vaikka tiedän että ei ole mitään mahdollisuutta päästä kun työnantajat kelpuuttavat ainoastaan täydellisen työnhakijan joka suostuu työskentelemään tes minimillä
"Työstä maksetaan palkkaa eikä työttömyys tukia...."
No sen takiahan tuossa viestissäni oli ne lainausmerkit, "työ". Etkö tiedä, mitä ne tarkoittaa?
Eikä se ollut kettuilua. Miksi pitäisi maksaa yhtään kenellekään työttömyysetuuksia ns ilmaiseksi? Ilman, että odotetaan tai vaaditaan edes sitä nimellistä panostusta työnhakijalta itseltään. Toimeentulotuki on sitten se, jota saa ilman mitään omia velvollisuuksia tms.
Mielestäni niiden työhakemusten tekeminen ei ole mikään kohtuuton urakka noiden tukien saamiseksi. Jos ajattelet sen "työnä" ja työttömyysetuudet "palkkana" (Huom! Lainausmerkit!), niin aika hyvä "tuntipalkka" tulee. Ja onpa vielä kevyttä hommaa.
Työnhaussa ei ole mitään kamalaa. Harmi, ertä petyit!
olen työkyvytön mutta monta kertaa yritettyäni minulla ei vaan ole voimia viedä asiaani eteenpäin. haen varmasti työpaikkoja jos käsketään, olen aiemminkin hakenut, mutta viimeistään haastattelussa tulee epäys.
Mä olen aina soittanut suoraan sinne minne haluan töihin. Kerran piti tehdä monen viikon salapoliisityöt, että sain numeron. Se kun ei ollut julkinen, enkä tiedä hakivatko tekijää. Soitin ja sanoin, että tulen teille töihin, milloin haastattelu? Ensimmäisenä se ihmetteli mistä olin saanut numeron.
Paniikki iski siinä vaiheessa, kun menin ajoissa paikalle, muttei autolle löytynyt paikkaa. Ehkä n. kilometrin päähän piti parkkeerata " hieman laittomasti", mutta ennätin ajoissa. Eikä tullut sakkoa. Työt sain, sinne jäin.
Vierailija kirjoitti:
Vuokrakusettajat eivät kerro työpaikasta mitään, emme voi kertoa yhteiskumppanimme tietoja. Eli niihin paikkoihin ja firmoihin ei kukaan menisi, yritetään kusettaa työnhakijaa ns pakkohaettamalla näihin huijarifirmoihin. Vuokrakusettajat saavat aina arvoisensa hakemuksen, missä ei kerrota mitään.
Nämä on kyllä hyviä...
Missä työpaikka sijaitsee?
- Sijainti kerrotaan haastatteluun valituille
.... Oikeesti...
Kerron salaisuuden. On satojatuhansia työssäkäyviä jotka ovat olleet joskus työttömiä. Miksi tämä on joidenkin vaikea ymmärtää? Tiedän sellaisiakin, jotka ovat olleet pitkäaikaistyöttömiä, mutta saaneet palkkatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 500 työhakemusta tehneenä ja kolmeen (3) saanut kielteisen vastauksen viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana. Miksi tehtailisin hakemuksia kun ei niitä kukaan edes lue?
Koska se on se sun "työ", jota vastaan saat ne työttömyysetuudet.
Työstä maksetaan palkkaa eikä työttömyys tukia.... teen kyllä niitä hakemuksia edelleen ihan ainoastaan sen takia että sinun kaltaiset idiootit ei pääse vi***ilemaan vaikka tiedän että ei ole mitään mahdollisuutta päästä kun työnantajat kelpuuttavat ainoastaan täydellisen työnhakijan joka suostuu työskentelemään tes minimillä
"Työstä maksetaan palkkaa eikä työttömyys tukia...."
No sen takiahan tuossa viestissäni oli ne lainausmerkit, "työ". Etkö tiedä, mitä ne tarkoittaa?
Eikä se ollut kettuilua. Miksi pitäisi maksaa yhtään kenellekään työttömyysetuuksia ns ilmaiseksi? Ilman, että odotetaan tai vaaditaan edes sitä nimellistä panostusta työnhakijalta itseltään. Toimeentulotuki on sitten se, jota saa ilman mitään omia velvollisuuksia tms.Mielestäni niiden työhakemusten tekeminen ei ole mikään kohtuuton urakka noiden tukien saamiseksi. Jos ajattelet sen "työnä" ja työttömyysetuudet "palkkana" (Huom! Lainausmerkit!), niin aika hyvä "tuntipalkka" tulee. Ja onpa vielä kevyttä hommaa.
Ketään ei palvele se, että työttömät tehtailevat turhia hakemuksia paikkoihin, joihin he eivät sovi tai paikkoihin, jotka eivät heille sovi. Firmat tuskin kiittävät sadoista täysin turhista työhakemuksista, mutta toisaalta tuskin niitä luetaankaan.
-eri
Mulla mielenterveys ollu tänä vuonna entistä heikompi, jatkuva pelko psykoosista.
En uskalla lähteä leikkimään jollain työhakemuksilla ja rasittamaan jo ennestään epävakaata mieltäni. En olis kovin turvallinen työntekijä tässä tilassa. En tajua miks ei päästetä eläkkeelle tällasta täysin turhaa yksilöä. Kaikki toimet mun "kuntouttamisesta" nyt jo kohta viistoista vuotta ovat rahan heittämistä vessasta alas. Näköjään tällä valtiolla on ylimääräistä rahaa kaikkeen jonninjoutavaan puuhasteluun.
Mikä aloittajaa vaivaa. Ite olin 5v työtön mutta sitten sopiva koulu ja nyt töissä. Ite en halua että kukaan työtön tulee työpaikastani kilpailee, pysykööt kotona.
Miksi kuvittelet, että työttömät eivät hakisi töitä? Jos itse menettäisit työsi, jäisitkö sohvalle makaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Mulle työkkärin le### sanoi, että; "Sussa on jotain vikaa, kun et työllisty". Kyllä siinä itsetunto murenee niin, että lannistuu.
olisit sanonut että se tulee vielä kalliimmaksi yhteiskunnalle. Jos työkkäriä ei olisi niin ei tarvitsisi niin paljon ottaa valtionvelkaa keskuspankilta.
Niin huono itsetunto että pelkää ihan kaikkea kodin ulkopuolella. Se ei korjaannu koskaan.
esim haeppa alalle, josta et tiedä yhtään mitään. Se ei ole kivaa tehdä hakemusta, kun ei ole kokemusta niistä hommista ollenkaan. (kaivurikuskia - keittiöön tai toisinpäin) Sitten jos sattuu omia juttuja löytymään, niin ei kiitos, valintamme ei osunut sinuun. Se jatkuva ein kuuleminen on myös todella lannistavaa. Ei sitä heikoimmat jaksa.
Sain töitä reilu vuoden työttömyyden jälkeen. Itsenäisesti ja omalta alalta.
Työkkärin touhu ei vaan aina ole niin järjellä ymmärrettävää. Ehkä kaikille tekisi hyvää olla hetken työtön, että tietäisi sitten eriarvoistavaa ja latistavaa se on.
No mikä siinä turhassa ja tuloksettomassa hakemisessa on niin (teko)pyhää, että sillä pitää ketään piinata?
Vierailija kirjoitti:
Saatko Ap jotain kiksejä enemmänkin siitä, että pidtä työttömiä yhtenä fataalisen laiskana ja aikaansaamattomana joukkona, joista kukaan ei ole kiinnostunut ottamaan lainkaan vastuuta ja kantamaan osansa velvollisuuksista. - En usko hetkeäkään, että olisin ainoa työtön, joka hakee ja yrittää saada itselleen työtä. Mutta sen verran on mennyt oma potenttiaalinen osaamiseni hattuun, että ihan mihin tahansa nollatuntisopimukseen en ole enää valmis saati halukas.
Nyt kun mainitsit, niin mä muuten olen juurikin nollatuntisopimuksella. Se oli ensimmäinen työ, jonka onnistuin saamaan yli vuosikymmeneen. Olin kyllä tuona aikana myös välillä kotona hoitamassa lapsiani (tai no yhtä kerrallaan), välillä opiskelemassa lisää. Nyt sitten näyttää siltä, ettei kroppa kestä tuota fyysistä työtä. Saa nähdä, mitä käy, tuleeko karenssi, jos kieltäydyn työvuoroista vai jättääkö vuokrafirma kertomatta asiasta työkkärille. Tosin ehkä fysioterapia auttaa niin paljon, että pystyn jatkamaan työssä, aika näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatko Ap jotain kiksejä enemmänkin siitä, että pidtä työttömiä yhtenä fataalisen laiskana ja aikaansaamattomana joukkona, joista kukaan ei ole kiinnostunut ottamaan lainkaan vastuuta ja kantamaan osansa velvollisuuksista. - En usko hetkeäkään, että olisin ainoa työtön, joka hakee ja yrittää saada itselleen työtä. Mutta sen verran on mennyt oma potenttiaalinen osaamiseni hattuun, että ihan mihin tahansa nollatuntisopimukseen en ole enää valmis saati halukas.
Nyt kun mainitsit, niin mä muuten olen juurikin nollatuntisopimuksella. Se oli ensimmäinen työ, jonka onnistuin saamaan yli vuosikymmeneen. Olin kyllä tuona aikana myös välillä kotona hoitamassa lapsiani (tai no yhtä kerrallaan), välillä opiskelemassa lisää. Nyt sitten näyttää siltä, ettei kroppa kestä tuota fyysistä työtä. Saa nähdä, mitä käy, tuleeko karenssi, jos kieltäydyn työvuoroista vai jättääkö vuokrafirma kertomatta asiasta työkkärille. Tosin ehkä fysioterapia auttaa niin paljon, että pystyn jatkamaan työssä, aika näyttää.
Äh, olisi pitänyt lukea lainaamani osa vielä uudestaan. En siis ole ap.
Ei se ole mikään työ, kestää 2min laittaa 4 hakemusta kun on valmis pohja. Luuletko oikeasti että kyse on siitä ettei viitsitä/jakseta hakea töitä?