Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko te työttömät kertoa, mikä siinä työnhaussa on niin kamalaa, että sitä haluaa vältellä viimeiseen asti? Haetaan me töissäolevatkin toisiin työpaikkoihin eikä nähdä siitä painajaisia tai tehdä feikkihakemuksia

Vierailija
06.01.2022 |

Voisitteko te työttömät kertoa, mikä siinä työnhaussa on niin kamalaa, että sitä haluaa vältellä viimeiseen asti? Haetaan me töissäolevatkin toisiin työpaikkoihin eikä nähdä siitä painajaisia tai tehdä feikkihakemuksia

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työkkärin le### sanoi, että; "Sussa on jotain vikaa, kun et työllisty". Kyllä siinä itsetunto murenee niin, että lannistuu.

Vierailija
22/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys. Se toistuva hylkypäätös tietenkin. Kyllä se murentaa työssä olevankin itseluottamusta. Alkaa nopsasti epäilemään kykyjään, osaamistaan, ihmisyyttäänkin.

Hommasta puuttuu vastavuoroisuus: yrityksillä ei ole mitään työllistämisvastuuta eikä edes velvollisuutta kertoa, miksen pärjännyt haussa, mitä mun pitäis itsessäni kehittää.

Kerropa sinä, miksi sinua kiihottaa tuo koulukiusaaminen.

Voin vastata yritysten puolesta: ei voitu palkata, sillä palkkaaminen on yritykselle niin suuri riski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkkärin le### sanoi, että; "Sussa on jotain vikaa, kun et työllisty". Kyllä siinä itsetunto murenee niin, että lannistuu.

Työkkärissä ei ole koulutettuja ammattilaisia. Iso osa on merkonomeja ja tradenomeja. Sitten on muutama sosionomi, joilla pitäisi jo olla vähän ammattitaitoa olla sanomatta noin. Ikävää, että joku pahvi on möläytellyt tuollaista. Antakaa palautetta huonoista työkkärin työntekijöistä. Ei sinne pitäisi edes palkata mitään kaupan alan tyyppejä, koska se on ihmisläheistä työtä.

Vierailija
24/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään maata ja lepäillä päivät, lukea kirjoja, tehdä hyvää ja terveellistä ruokaa, harrastaa liikuntaa, olla ilman työstressiä, tykkään nukkua pitkään varsinkin talvisin ilman että tarvitsee poistua unisena kylmään pakkasilmaan. Olen hyvin tyytyväinen elämääni nyt. Töissä käydessäni minua nakersi stressi jatkuvasti taustalla enemmän tai vähemmän.

Vierailija
25/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että en ole työkykyinen. Kuuluisin eläkkeelle, mutta en pääse. Minulla on perinnöllinen, kuolemaan johtava sydänsairaus, jonka takia väsyn nopeammin kuin terveet ihmiset. Työkokeilussa olin 6 vuotta sitten, silloinkin jaksamiseni oli heikkoa ja vointini on huonontunut paljon sen jälkeen. Jos joutuisin palkkatyöhön, en jaksaisi tehdä niitä vähiäkään kotitöitä mitä nyt, ja ennemmin tai myöhemmin olisin taas keskussairaalan osastolla. Ketä se hyödyttäisi?

Laihduta!

Vierailija
26/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että noinkin yksinkertaisella ihmisellä ilmeisesti on työpaikka.

Se vaan trollaa.

Mitä työtä noin tyhmä muka pystyisi tekemään.

Vierailija
27/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 500 työhakemusta tehneenä ja kolmeen (3) saanut kielteisen vastauksen viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana. Miksi tehtailisin hakemuksia kun ei niitä kukaan edes lue?

Vierailija
28/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kaikissa vikaa on kun kunnolla tutkitaan, vaan mahtako TE-henkilön kompetenssi riittää moisen lausunnon antamiseen.

Vierailija
29/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko tällaisessa yhteiskunnassa ei kuulu mun arvomaailmaan

Vierailija
30/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 500 työhakemusta tehneenä ja kolmeen (3) saanut kielteisen vastauksen viimeisen kahden ja puolen vuoden aikana. Miksi tehtailisin hakemuksia kun ei niitä kukaan edes lue?

Koska se on se sun "työ", jota vastaan saat ne työttömyysetuudet.

Vierailija
31/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä jo viitisen vuotta, luuletko että enää kelpaan yhtään mihinkään hommaan?

Vierailija
32/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko tällaisessa yhteiskunnassa ei kuulu mun arvomaailmaan

Mikä kuuluu?

Vierailija
33/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoo nykyaikaisia työpaikkoja niin haetaan useamman tutkinnon omaavaa Ammattilaista jolla on joka tutkinnon alalta työkokemusta ja ikää saisi olla korkeintaan 30 ja palkaksi tarjotaan halvimman mahdollisen työehtosopimuksen minimiä mitä saa sovellettua

Vierailija
34/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi työkyvytön työtön joka ei pääse eläkkeelle. Kun on niin nuori vielä. Kroonisen kipusairauden lisäksi tässä loputtomassa helvetinpyörässä Kelan ja työelämätoimiston kanssa. Viimeeksi eilen välähti mielessä pitäisikö vain t appaa itsensä.

Vierailija
35/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on se sun "työ", jota vastaan saat ne työttömyysetuudet.

Työstä maksetaan palkkaa eikä työttömyys tukia.... teen kyllä niitä hakemuksia edelleen ihan ainoastaan sen takia että sinun kaltaiset idiootit ei pääse vi***ilemaan vaikka tiedän että ei ole mitään mahdollisuutta päästä kun työnantajat kelpuuttavat ainoastaan täydellisen työnhakijan joka suostuu työskentelemään tes minimillä

Vierailija
36/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:nkin olisi työssäkäynnistään huolimatta haettava muualle töihin tai uhattaisiin palkanalennuksella niin eikö ottaisi kupoliin? Sun pitäisi ehkä hakeakin sellaisiinkin töihin mihin et ole pätevä ja tekisit itsestäsi pellen siinä samalla.

Vierailija
37/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinut saa kuvittelemaan, että työttömät välttelisivät työnhakua ja näkisivät siitä painajaisia?

Ei, hyvä ystävä, työttömät suorastaan urakoivat hakemuksia! Vai kuvitteletko sinä tosiaan ihan vain työssä olevien lähettävän jopa yli sata hakemusta johonkin julkiseen paikkaan?

Me emme välttele työnhakua ja painajaisia näemme vain "valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun"-vastauksista. Eikä todellakaan huvita laittaa neljättä kertaa hakemusta samaan paikkaan, josta on jo kolmesti tuollaisen vastauksen saanut.

Vierailija
38/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä, mutta vastaan silti.

Nämä vuokrafirmat mitä hel eä?

Soita jaakolle, että se kertoo martille mitä haluat sanoa heikille. Heikin firman nimeä ei kerrota, työnkuva kerrotaan suurinpiirtein, työsuhteen pituutta ei kerrota, eikä tarkkaa osoitetta. Haeppa siinä sitte.

Aina olen päässyt parhaiten töihin ihan vain soittamalla suoraan johonkin firmaan. Nykyään työnhakupakon vuoksi se on vain hirveän hankalaa, kun ei ne vastaa.

Vierailija
39/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap et tunnu ymmärtävän, että tämä toimintatapa ei työllistä ketään muita kuin TE-keskuksen virkailijoita, eli veronmaksajien piikkiin menee. Ja yritykset eivät jatkossa ilmoita enää avoimista työpaikoista, koska heillä ei ole aikaa perehtyä hakemustulvaan, jossa hakijoina on henkilöitä, joilla ei ole välttämättä työn vaatimaa osaamista.

Muutenkin ärsyttää se oletus, että työttömät menevät tuosta noin vaan töihin, kunhan nyt vaan hakevat. Todellisuudessa työttömiä on lähes kymmenkertainen määrä verrattuna avoimiin työpaikkoihin, ja eiköhän valtaosa työttömistä menisi ilolla töihin, kunhan joku vaan huolisi. Esim. itse lähetin viime vuoden aikana n. 70 työhakemusta, ja ainoastaan kolmeen paikkaan tuli kutsu työhaastatteluun, mutta minua ei valitettavasti valittu yhteenkään paikkaan. Omalla kohdallani tämä hakupakko ei siis muuta mitään, eli jatkan hakemista entiseen malliin, mutta näin 54-vuotiaana en ole enää sitä työelämän halutuinta kärkeä.

Vierailija
40/106 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se nöyryytys kun joutuu hakemaan työtä johon tietää ettei tule valituksi koska on pitkäaikaistyöttömän leima otsassa. On todella noloa jos joutuu haastatteluun ja joutuu kertomaan kuinka pitkään on ollut työttömänä, kyselyjä miksi on ollut näin kauan työtön, mitä olet tehnyt työttömyyden aikana jne.

En ole tehnyt mitään työttömyyden aikana, olen pitkäaikaistyötön koska on ollut pidempään jonkinasteista masennusta. Ei liian isoa masennusta että makaisin sängyssä, kuitenkin riittävää että en saa mitään aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan