Voisitteko te työttömät kertoa, mikä siinä työnhaussa on niin kamalaa, että sitä haluaa vältellä viimeiseen asti? Haetaan me töissäolevatkin toisiin työpaikkoihin eikä nähdä siitä painajaisia tai tehdä feikkihakemuksia
Voisitteko te työttömät kertoa, mikä siinä työnhaussa on niin kamalaa, että sitä haluaa vältellä viimeiseen asti? Haetaan me töissäolevatkin toisiin työpaikkoihin eikä nähdä siitä painajaisia tai tehdä feikkihakemuksia
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanoin:
- Voisitteko ilmoittaa tämän roskaketjun asiattomaksi? Minä olen sen jo tehnyt.
Ketä palvelee se, että sekoomustrollien vihapuhe saa olla näkyvillä?
Osuiko ja upposi ap:n aloitus?
Silloin kun itse olin työtön, aioin ihan vakavissani tehdä rikosilmoituksen niistä keskustelupalstojen viesteistä, missä väitettiin kaikkia työttömiä juopoksi pummiksi. Sain töitä, joten en viitsinytkään. Mutta toisaalta kadun etten tehnyt, sillä asennevammat ovat suurin työhaluisen työttömän työllistymisen yksittäinen este. Tosin korona taisi aika monet työttömäksi jääneet taas tiputtaa jalustalta, vähän aikaa pitivät itseään parempina työttöminä, mutta nykyään kukaan ei enää välitä ja heitä ei pidetä mitenkään muita parempina työttöminä ja samat säännöt on heilläkin. Saman on tehnyt lamakaudet.
Ei työn hakemisessa mitään pahaa ole. Sitä teen aina, kun on sopiva paikka haettavana. Avoimia hakemuksiakin "heittelen" sinne tänne.
Mutta se, että tullaan määräilemään, kuinka monta hakemusta pitää missäkin ajassa lähettää, muuten menettää taloudellisen toimeentulonsa, on ahdistavaa. Ei niitä sopivia työpaikkoja tule avoimeksi tasaiseen tahtiin. Joinakin kuukausina niitä on enemmän, toisina vähemmän, tai ei yhtään.
Eli jos ehto on, että joka kuukausi vähintään 4 hakemusta, eikä edellisen kuukauden "ylimääräisillä" hakemuksilla voi kompensoida seuraavan kuukauden vajausta, on tilanne aika epätoivoinen.
Kaupan alalle ja palvelualalle on tulossa jättityöttömyys. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja heillä on jo ikää.
Tulee todella nautinto nähdä, kun yrittäjä perheiltä lähtee omaisuus.
Myös osa-aikatyöntekijöiden täytyy alkaa tekemään hakemuksia joka kuukausi, jos hakevat soviteltua päivärahaa. Todella hyvä uudistus, alkaa esim. kaupan alan työntekijöillä työnhaku.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan alalle ja palvelualalle on tulossa jättityöttömyys. Eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa ja heillä on jo ikää.
Eläkeläisillä on jo ikää. Ei ne yritykset pyöri, kun suurin osa asiakkaista lähtee.
Teetkö sinäkin ap turhia hakemuksia paikkoihin, jotka eivät sinua kiinnosta?
Olen ollut töissä viimeiset 23 vuotta. Neljä vuotta sitten olin kaksi kuukautta työttömänä ja selväksi tuli, kuinka järjetön työttömien kyykytyssysteemi täällä vallitsee. Turhat pupuleikkikurssit eivät anna kenellekään mitään. Turhien hakemusten rustaaminenkin kuormittaa vain sekä työnhakijoita että työnantajapuolta. Sen sijaan voisi oikeasti tukea ihmisiä kouluttautumaan paremmin työllistyvälle alalle, mutta siitä on yllätys yllätys tehty todella vaikeaa työttömälle työnhakijalle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle tuottaa nautintoa tällainen asia?
Vierailija kirjoitti:
Joo älkää hakeko toisiin työpaikkoihin kun teillä on jo töitä. Eihän niitä työttömille koskaan anneta, vaan annetaan teille hupihakijoille, joilla ei ole oikeasti työn tarvetta.
Tämän tietää kokemuksesta jokainen työtön, joka lopulta on löytänyt töitä. Työttömänä on työnantajan silmissä lähtökohtaisesti viallinen. Mutta kun on hetken aikaa ollut uskomattomalla tuurilla saamassaan työpaikassa ja alkaa kaivata vaihtelua, huomaa muuttuneensa työnantajien silmissä tosi tavoiteltavaksi asiantuntijaksi, ja kutsuja työhaastatteluihin satelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulle tuottaa nautintoa tällainen asia?
Saavat kunnolla omaan nilkkaan, niinhän siinä käy, kun työttömiä haukkuu
Vierailija kirjoitti:
Joutuu hienot rouvat luopumaan parturista
aloittajalla on selvästi ongelmia päänupissa, tuo logiikka ei ole edes käänteistä puolalaista. se on vainohullun.
Vierailija kirjoitti:
Niin huono itsetunto että pelkää ihan kaikkea kodin ulkopuolella. Se ei korjaannu koskaan.
Mä pelkään myös kotona mutta elän silti. Kaikessa vain kestää, hakemus ei valmistu parissa minuutissa enkä pääse ovesta ulos ilman valmistautumista.
Huono kokemus työnantajasta, joka ei maksanut sovitusti kaikkia palkkoja, on este. Entä jos uusi työnantaja tekisi samoin?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä viimeiset 23 vuotta. Neljä vuotta sitten olin kaksi kuukautta työttömänä ja selväksi tuli, kuinka järjetön työttömien kyykytyssysteemi täällä vallitsee. Turhat pupuleikkikurssit eivät anna kenellekään mitään. Turhien hakemusten rustaaminenkin kuormittaa vain sekä työnhakijoita että työnantajapuolta. Sen sijaan voisi oikeasti tukea ihmisiä kouluttautumaan paremmin työllistyvälle alalle, mutta siitä on yllätys yllätys tehty todella vaikeaa työttömälle työnhakijalle.
Mitä siinä on vaikeaa? Käytännössä soitto paikalliseen ammattioppilaitokseen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo älkää hakeko toisiin työpaikkoihin kun teillä on jo töitä. Eihän niitä työttömille koskaan anneta, vaan annetaan teille hupihakijoille, joilla ei ole oikeasti työn tarvetta.
Tämän tietää kokemuksesta jokainen työtön, joka lopulta on löytänyt töitä. Työttömänä on työnantajan silmissä lähtökohtaisesti viallinen. Mutta kun on hetken aikaa ollut uskomattomalla tuurilla saamassaan työpaikassa ja alkaa kaivata vaihtelua, huomaa muuttuneensa työnantajien silmissä tosi tavoiteltavaksi asiantuntijaksi, ja kutsuja työhaastatteluihin satelee.
Kun lukee täälläkin ohjeita siitä, miten työttömänä saa täydet edut eikä työnantaja palkkaa, niin ilman muuta työnantaja suhtautuu työttömään epäillen. Moni tulee töihin sillä mielellä, että tekee niin paljon pahaa kuin ikinä ennättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä on vaikeaa? Käytännössä soitto paikalliseen ammattioppilaitokseen riittää.
Terveisiä 70-luvulle!
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työttömänä jo viitisen vuotta, luuletko että enää kelpaan yhtään mihinkään hommaan?
Minä kelpasin postinjakajaksi oltuani reilut kaksitoista vuotta työelämän ulkopuolella. Se oli iloinen yllätys. Työ toki on osa-aikaista ja sopimus on - tähän fanfaari - nollatuntisopimus, mutta kuukausitulot ovat melkein tuplaantuneet työmarkkinatukeen verrattuna, kiitos ylitöiden ja sovitellun työmarkkinatuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työttömänä jo viitisen vuotta, luuletko että enää kelpaan yhtään mihinkään hommaan?
Minä kelpasin postinjakajaksi oltuani reilut kaksitoista vuotta työelämän ulkopuolella. Se oli iloinen yllätys. Työ toki on osa-aikaista ja sopimus on - tähän fanfaari - nollatuntisopimus, mutta kuukausitulot ovat melkein tuplaantuneet työmarkkinatukeen verrattuna, kiitos ylitöiden ja sovitellun työmarkkinatuen.
Vau! TODELLA mahtavaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna joutuu alkaa tekemään työhakemuksia, jos tekee osa-aikatyötä ja hakee soviteltua päivärahaa. Työkkäri on palkannut lisää virkailijoita, muista vastata puhelimeen.
Miksi ihmeessä ei löytyisi? Suomessa ei ole koskaan ollut näin isoa työvoimapulaa kuin ennen. Luetko lainkaan uutisia? Ongelma on juuri noissa isoissa tuissa joiden takia ei kannata oikeasti tehdä matalapalkka-alan töitä.