Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekee opiskelija joka ei löydä kesätöitä?

Vierailija
27.04.2015 |

Yliopisto ei tarjoa edes kesäopintoja.

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 20:44"]

Apua eikö minulla oikeasti ole mahdollisuutta toimeentulotukeen koska en ole ottanut opintolainaa? Pakko sanoa että vähän kiehuu tämä nuorten ihmisten 'pakottaminen' lainaan. Mulla ei ole siis mitään hirveän suurta ongelmaa rahan kanssa ollut, koska vuokra jaetaan kolmen ihmisen kesken ja käytettäväksi jää suunnilleen 150€. Ei ole siis todellakaan ollut tarvetta ottaa opintolainaa (ja kirkuttelisin varmaan viimeiseen asti muutenkin ilman, koska kukaan järkevä ihminen ei ole sitä mieltä nuoren ihmisen pakottaminen lainan ottamiseen on hyvä idea...). 

Olen siis hakenut varmaan 50 paikkaan ja vain yhteen pääsin haastatteluun ja sielläkin ystävällisesti todettiin, että hakijoita on todella paljon, eikä työpaikka ole todennäköinen. Miten mun pitäis pärjätä koko kesä? Kotiin muutto ei onnistu miljoonista syistä. 

Jos tätä nämä kesät sitten tulevat olemaan niin saa nähdä, huvittaako sinne ammattikorkeaan mennä, kun pitää tehdä opiskelijoiden elämästä mahdollisimman vaikeaa. Joo ja pahoittelen avautumista...

[/quote]

Ei se lainanmaksu niin kohtuuton juttu ole sitten kun joskus saa töitä. Se on sijoitus tulevaisuuteen. Lohduksi myös voin sanoa, että kun opintokokemuksta kertyy, myös kesätyönsaantimahdollisuudet kohenevat koko ajan! Ei kannata pelätä opiskelua ja lainanottoa :) opintolaina ei ole montaa ihmistä suistanut turmioon, se on kuitenkin lainaa parhailla mahdollisilla ehdoilla joka siinä mielessä kannattaa ottaa vaikkei opiskeliskaan tyyliin lääkäriksi.

[/quote]

En ymmärrä, kun eihän sitä lainaakaan voi nostaa, jos ei ole siinä kuussa koulussa?

[/quote]

No siksi nostat sen lainan NYT (voit nostaa isomman summan kerralla!) ja maksat vaikka samoin tein kesän vuokrat siitä! Sitten ruuan ymö suhteen kituuttelet sen mukaan miten pystyt. Pitää vähän SUUNNITELLA sitä elämää eikä vaan valua kuukausi kerralaan

[/quote]

t. se keskiikäinen

Vierailija
82/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yliopistossa ei voi opiskella kesällä? Kyllä nyt yleensä ottaen ainakin yleiset tenttipäivät löytyy - ainakin kesä- ja elokuussa. Löytyykö joku pro-seminaarityö tai gradua mitä voisi tehdä? Suunnitelmaa vaan kehiin niin kyllä ne kesäopinnoiksi lasketaan. Jos omasta aineesta ei ole kesäkursseja niin aloittaa uuden sivuaineen, josta niitä löytyy. Onko joissain kursseissa vaihtoehtoisena suoritustapana esseesuoritus? Vaikka lähiopetus olisi mukavampaa niin nyt ne opintopisteet pitää kerätä sieltä mistä pystyy.

t: Opo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tuntuu, että olen saanut lotossa 7 oikein... Mulle tarjottiin kahdestakin paikasta kesätöitä, ja vieläpä omaa alaa molemmat hommat. Eikä edes ole hoitoala! Vaan kurjalta näyttää monen opiskelukaverin työtilanne, ei käy kateeksi.

Vierailija
84/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:00"]

Apua eikö minulla oikeasti ole mahdollisuutta toimeentulotukeen koska en ole ottanut opintolainaa? Pakko sanoa että vähän kiehuu tämä nuorten ihmisten 'pakottaminen' lainaan. Mulla ei ole siis mitään hirveän suurta ongelmaa rahan kanssa ollut, koska vuokra jaetaan kolmen ihmisen kesken ja käytettäväksi jää suunnilleen 150€. Ei ole siis todellakaan ollut tarvetta ottaa opintolainaa (ja kirkuttelisin varmaan viimeiseen asti muutenkin ilman, koska kukaan järkevä ihminen ei ole sitä mieltä nuoren ihmisen pakottaminen lainan ottamiseen on hyvä idea...). 

Olen siis hakenut varmaan 50 paikkaan ja vain yhteen pääsin haastatteluun ja sielläkin ystävällisesti todettiin, että hakijoita on todella paljon, eikä työpaikka ole todennäköinen. Miten mun pitäis pärjätä koko kesä? Kotiin muutto ei onnistu miljoonista syistä. 

Jos tätä nämä kesät sitten tulevat olemaan niin saa nähdä, huvittaako sinne ammattikorkeaan mennä, kun pitää tehdä opiskelijoiden elämästä mahdollisimman vaikeaa. Joo ja pahoittelen avautumista...

[/quote]

Ei se lainanmaksu niin kohtuuton juttu ole sitten kun joskus saa töitä. Se on sijoitus tulevaisuuteen. Lohduksi myös voin sanoa, että kun opintokokemuksta kertyy, myös kesätyönsaantimahdollisuudet kohenevat koko ajan! Ei kannata pelätä opiskelua ja lainanottoa :) opintolaina ei ole montaa ihmistä suistanut turmioon, se on kuitenkin lainaa parhailla mahdollisilla ehdoilla joka siinä mielessä kannattaa ottaa vaikkei opiskeliskaan tyyliin lääkäriksi.

[/quote]

En ymmärrä, kun eihän sitä lainaakaan voi nostaa, jos ei ole siinä kuussa koulussa?

[/quote]

Ei lainan nostamista varten tarvitse olla kesällä koulussa, jos lainoja on vielä menevältä lukuvuodelta nostamatta. Lainat voi nostaa 31.7. asti. Sen jälkeen tulee uuden lukuvuoden lainaerä nostettavaksi.

Vierailija
85/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei tarvitse kiittää että käytän vähää yrittäjän vapaa-aikaani teidän nuroten pullampssöjen neuvomiseen täälä!!! Katsokaas me vanhemmat välitetään sitäpaitsi en halua maksaa teidän sossutukia minun veroista!!! Nyt hop hop vaan ja vähän puhtia kyllä reipas ja yrittävä mieli palkitaan aina!!!!

t. realiteetit hahmottava keski-ikäinen

Vierailija
86/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun kannattaisi miettiä kulutustottumuksiasi ja asuntoa, kun jos muutat vaikka soluun Noljakkaan ( jos asut Joesuussa) niin voit säästää rahat kesällä elämiseen lukuvuoden aikana (jolloin työttömyys ei ole ongelma) Opiskelijana kaikkea ei voi saada, mutta kaikki tekevät omat valintansa...itse valitsin "paskaduunin" ja asumisen solussa, rahaa jää kaikkeen kivaan myös kesäksi. 

T: toinen opiskelija

Vierailija
87/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:05"]

Tätä ketjua lukiessa tuntuu, että olen saanut lotossa 7 oikein... Mulle tarjottiin kahdestakin paikasta kesätöitä, ja vieläpä omaa alaa molemmat hommat. Eikä edes ole hoitoala! Vaan kurjalta näyttää monen opiskelukaverin työtilanne, ei käy kateeksi.

[/quote]

Et sinä ole lotossa voittanut vaan tehnyt jotain OIKEIN toisin kuin nämä VIKISIJÄT!!! Paha saa palkkansa ja yrittäminen palkitaan ja sinä oot osannu tehdä mitä pitää!!!! Jos ei käy opiskelukaverit kateeksi niin elä sen takia sano ettei niillä ole töitä vaan koska ne tekee asiat väärin!!! Nimittäin jos oikein tekee ja kunnolla yrittää ja on VALMIS TEKEMÄÄN JA YRITTÄMÄÄN niin työ LÖYTYY!!!!!!!!!! Se on 100varma!!!!!!!

Nyt katse peiliin kaiki valittajat!!!!

Vierailija
88/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:14"]

[/quote]

Et sinä ole lotossa voittanut vaan tehnyt jotain OIKEIN toisin kuin nämä VIKISIJÄT!!! Paha saa palkkansa ja yrittäminen palkitaan ja sinä oot osannu tehdä mitä pitää!!!! Jos ei käy opiskelukaverit kateeksi niin elä sen takia sano ettei niillä ole töitä vaan koska ne tekee asiat väärin!!! Nimittäin jos oikein tekee ja kunnolla yrittää ja on VALMIS TEKEMÄÄN JA YRITTÄMÄÄN niin työ LÖYTYY!!!!!!!!!! Se on 100varma!!!!!!!

[/quote]

Pötyä. Etsin viimevuonna kesätyöpaikkaa ihan vimmattuna ja silti en saanut koko kesäksi täytettä, kahta eri pätkää pääsin tekemään, mutta silti jäi kokonainen kuukausi auki. Tänä vuonna kolmas puhelinsoitto takasi palkattoman harjoittelupaikan.

Vierailija
89/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:17"]

[/quote]

[/quote]

Pötyä. Etsin viimevuonna kesätyöpaikkaa ihan vimmattuna ja silti en saanut koko kesäksi täytettä, kahta eri pätkää pääsin tekemään, mutta silti jäi kokonainen kuukausi auki. Tänä vuonna kolmas puhelinsoitto takasi palkattoman harjoittelupaikan.

[/quote]

Pääsit tekemään kahta pätkää eikö ja tänä vuonna vielä paremmin?!? Entäs nää viksisjät jotka ei halua nostaa lainaa ja äitin helmaan pitöisi päästä tai huoraksi ryhtyä, luuletko että niille on mitään pätkää missään? EI OLE kyllä se on niin että osaava saa ja ensin pätkää ja ens kesänä sitten pitkää kuten sullekin kävi niin se menee ja ansion mukaan!!! Pitää olla yritystä mutta nuoriso on tänä päivänä niin VELTTOA!!!!

Vierailija
90/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ammu ittes, senkin ääliö.

Joskus käy niin, ettei töitä saa vaikka kuinka hakisi. Ikävää, mutta näin vaan on. Silloin on oikeus ja kohtuus, että yhteiskunta tukee ettei tarvitse sentään nälkää nähdä tai jäädä asunnottomaksi. Sitä paitsi joku opiskelijan kesäajan toimeentulotuki on aika pientä elämäntapasossupummeille maksettujen tukien rinnalla.

Omasta kokemuksestani sanon, että kun on koko vuoden venyttänyt penniä ja budjetoinut edellisen kesän palkat niin, että ne riittävät seuraavaan kesään, niin ei siinä paljon naurata kun jääkin ilman kesätöitä ja elinkustannuksista on jo puristettu kaikki mahdollinen minimiin. Viimeinen mitä siinä tilanteessa kaipaa on jonkun itseään täynnä olevan keski-ikäisen kusipään "neuvot".

Vierailija
91/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko oot Porvoon yliopistosta tai et ole edes vaivautunut ottaa selvää asioista. Kyllä kaikissa yliopistoissa on kesäopintoja tarjolla (vähintään kirjatenttien muodossa). Se on sitten voi voi jos ei vaan satu olemaan oman alan kursseja, mutta ainakin saat tuet nostettua. Niin minäkin viime kesänä tein, oman alan opintoja ei ollut tarjolla mutta otin sitten eniten kiinnostavia muiden yksiköiden kursseja.

Vierailija
92/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:24"]

[/quote]

Joskus käy niin, ettei töitä saa vaikka kuinka hakisi. Ikävää, mutta näin vaan on. Silloin on oikeus ja kohtuus, että yhteiskunta tukee ettei tarvitse sentään nälkää nähdä tai jäädä asunnottomaksi. Sitä paitsi joku opiskelijan kesäajan toimeentulotuki on aika pientä elämäntapasossupummeille maksettujen tukien rinnalla.

Omasta kokemuksestani sanon, että kun on koko vuoden venyttänyt penniä ja budjetoinut edellisen kesän palkat niin, että ne riittävät seuraavaan kesään, niin ei siinä paljon naurata kun jääkin ilman kesätöitä ja elinkustannuksista on jo puristettu kaikki mahdollinen minimiin. Viimeinen mitä siinä tilanteessa kaipaa on jonkun itseään täynnä olevan keski-ikäisen kusipään "neuvot".

[/quote]

Voi, voi, voi. Jos tuonkin energian minkä käytät työtä tekevän yrittäjän kehottamiseksi itsensä ampumiseen laittaisit työntekoyritykseen POSITIIVISELLA ENERGIALLA niin varmaan olisi asiat paremmin kuin nyt täällä vikisemällä

Ei pidä asunottomaksi jäädä tai nälkää nhädä mutta LAINA PITÄÄ NOSTAA ja NÖYRÄ PITÄÄOLLA!!! Miettiä miten ensi vuonna tekee paremmin eikä haukkua meitä jotka tätä yhteiskuntaa KANNATTAA ja RAKENTAA ja jos ei muu kiinnosta niin sitten vaikka myy itteään kuten joku täällä meinasi muttei ainakaan parjaa ja alenna meitä jotka YRITTÄMÄLÄ tarjoaa sinullekin sen KATON PÄÄNPÄÄLLE KUN MENET SUU MUTRUSSA JA PUHUT RUMIA!!!

En palkkaisi sinua!!! Vähän kunnioitusta! Kasvat vähän niin ehkä ensi vuonna sitten!!!!!!! Ihan jo Suomen taloudenkin takia Toivon!!!!!

Vierailija
93/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalle on käynyt noin, että joskus haki neljään paikkaan ja olisi päässyt kaikkiin. Tuurista se on kiinni. Tämä kesä on paljon vaikeampi. Tuo alleviivaava yrittäjä on ärsyttävä ( typerä tapa tehostaa tekstiä) se nyt vaan on niin, että joku saa kun kysyy yhdestä paikasta ja joku ei vaikka kysyy viidestäsadasta ja nämä voivat olla ihan samantasoisia. On sitä paitsi itsellä ollut rasitteena kesätyöntekijä, joka ei tee mitään, mutta ei saa valittaa kun on kunnan silmäätekevien tytär. Eikä ole kyse kateudesta, sillä toinen vastaavan tyyppinen oli oikein hyvä työntekijä. Tuuri ja suhteet, niillä ne työt saadaan. Aktiivisuus lisää mahdollisuuksia, mutta se on ihan todellakin lottovoitto. Minäkin oman nykyisen työpaikkani sain lottovoittoon verrattavalla tuurilla. En minä, arvon alleviivaava yrittäjä, tehnyt mitään muuta kuin yhden avoimen nettihakemuksen tämän paikan eteen - se mitä muuten tein on ihan sama, koska ne eivä tuottaneet tulosta. Eikä tarvitse alleviivata. Käytät muuten alleviivauksia typerästi. 

Vierailija
94/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: tuntuuko kellään muulla pakottavaa tarvetta ottaa tuon yhden tekstit muokattavaksi ja ottaa alleviivaukset pois, että tuota voisi lukea? (ei työtön eikä opiskelija) Silmiin sattuu. 

Vierailija
95/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 20:57"]

[/quote]

Toimeentulotuki ei ole raha-automaatti vaan _viimeinen mahdollinen oljenkorsi_ silloin kun mistään muualta ei voi saada rahaa!!! Joten todellakin se opintolaina täytyy nostaa ennenkuin on oikeutettu toimeentulotukeen! Voi voi miten vieraantuneita ihmiset ovat oikeasta _omillaan PÄRJÄÄMISESTÄ_ tänä päivänä!!! Miten tää pullamössöpolvi tulee ikinä pärjäämään tässä maailmassa, oikeasti!!! Jotenkin tarkemmin opiskelijatkin pitäisi valita ettei sinne pääsisi kaikenmaailman vellipullamössöt vetelehtimän!!!!!

Minä olen perustanut oman yrityksen enkä vaan mennyt jonnekin opiskelemaan olettaen että varmaan joku muu taas maksaa kun minä mukamas vähän opiskelen vaikken edes ajattele koskaan pääseväni töihin joilla voisi jonkun kevyimmän mahdollisen lainan maksaa takaisin!!! Herranjumala!!! Jos luulet ettet pysty yhtä opintolainaa takaisin maksamaan niin olet väärä ihminen tai väärällä alalla opiskelemaan mitä nyt opiskelet joten tee JOTAIN MUUTA kuten perusta se yritys ja ELÄTÄ ITSE ITSESI

[/quote]

Typeriä alleviivauksia, aiheettomia huutomerkkejä. Yritys korostaa tekstejä, jotka olisiva helpommin luettavissa ilman. En palkkaisi. Hyvä että olet yrittäjä, mutta opettele sivistyneempi tapa keskustella ja kirjoittaa silti. Enkä minä ole työtä vailla, minulla on vakituinen työpaikka. 

Vierailija
96/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain mitävain -opintoja - mielellään mahdollisimman helppoja tai jo keväällä opiskeltuja, joista käyt vain tentit tai palautat harjoitukset tms. kesällä, että saat opinnot kohdistettua oikein.

Lisäksi pientä yritystä siivousfirmojen tai vaikka puhelinmyynnin kanssa (kyllä, kaikkien pitää kokeilla vaikka harvalle sopii) niin saat vähän ekstraa. Bonuksena sitten lainat ja mitä saat sukulaisilta ruinattua. Paljon kokemusta, vähän lomailuakin ja äkkiä tonni-pari kuussa rahaa, jolla voit matkustella ja säästää talveksi.

Vierailija
97/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:32"]

Mun pojalle on käynyt noin, että joskus haki neljään paikkaan ja olisi päässyt kaikkiin. Tuurista se on kiinni. Tämä kesä on paljon vaikeampi. Tuo alleviivaava yrittäjä on ärsyttävä ( typerä tapa tehostaa tekstiä) se nyt vaan on niin, että joku saa kun kysyy yhdestä paikasta ja joku ei vaikka kysyy viidestäsadasta ja nämä voivat olla ihan samantasoisia. On sitä paitsi itsellä ollut rasitteena kesätyöntekijä, joka ei tee mitään, mutta ei saa valittaa kun on kunnan silmäätekevien tytär. Eikä ole kyse kateudesta, sillä toinen vastaavan tyyppinen oli oikein hyvä työntekijä. Tuuri ja suhteet, niillä ne työt saadaan. Aktiivisuus lisää mahdollisuuksia, mutta se on ihan todellakin lottovoitto. Minäkin oman nykyisen työpaikkani sain lottovoittoon verrattavalla tuurilla. En minä, arvon alleviivaava yrittäjä, tehnyt mitään muuta kuin yhden avoimen nettihakemuksen tämän paikan eteen - se mitä muuten tein on ihan sama, koska ne eivä tuottaneet tulosta. Eikä tarvitse alleviivata. Käytät muuten alleviivauksia typerästi. 

[/quote]

No jospa on kyse siitä että se sinun nettihakemus kertoi sinusta jotain sellaista POSITIIVISTA mitä muissa hakijoissa EI OLLUT!!!!! Kyllä se hakeumuksin voi paljon kertoa hakijasta!!! Miksi niitä muuten laitettaisiin

Ja keskitytäänkö sisältöön jooko!!!

t se keski-ikäinen

Vierailija
98/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:24"]

[/quote]

[/quote]

Voi, voi, voi. Jos tuonkin energian minkä käytät työtä tekevän yrittäjän kehottamiseksi itsensä ampumiseen laittaisit työntekoyritykseen POSITIIVISELLA ENERGIALLA niin varmaan olisi asiat paremmin kuin nyt täällä vikisemällä

Ei pidä asunottomaksi jäädä tai nälkää nhädä mutta LAINA PITÄÄ NOSTAA ja NÖYRÄ PITÄÄOLLA!!! Miettiä miten ensi vuonna tekee paremmin eikä haukkua meitä jotka tätä yhteiskuntaa KANNATTAA ja RAKENTAA ja jos ei muu kiinnosta niin sitten vaikka myy itteään kuten joku täällä meinasi muttei ainakaan parjaa ja alenna meitä jotka YRITTÄMÄLÄ tarjoaa sinullekin sen KATON PÄÄNPÄÄLLE KUN MENET SUU MUTRUSSA JA PUHUT RUMIA!!!

En palkkaisi sinua!!! Vähän kunnioitusta! Kasvat vähän niin ehkä ensi vuonna sitten!!!!!!! Ihan jo Suomen taloudenkin takia Toivon!!!!!

[/quote]

Kas kun minä valmistun toukokuussa, joten nämä opiskelijan toimeentulo-ongelmat ovat kohdallani jo takana päin. Se ei tietenkäänestä tuntemasta sympatiaa heitä kohtaan, jotka nyt painiskelevat samojen asioiden kanssa kuin minä vuosi sitten.

Ihan uteliaisuudesta kysyisin, minkä alan yrittäjänä voi toimia noin surkealla ulosannilla?

Vierailija
99/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 21:08"]

Niin ja ei tarvitse kiittää että käytän vähää yrittäjän vapaa-aikaani teidän nuroten pullampssöjen neuvomiseen täälä!!! Katsokaas me vanhemmat välitetään sitäpaitsi en halua maksaa teidän sossutukia minun veroista!!! Nyt hop hop vaan ja vähän puhtia kyllä reipas ja yrittävä mieli palkitaan aina!!!!

[/quote]

Meidän nuoruudessamme vaan kesätöitä sai helpommin. T. toinen keski-ikäinen, joka ennen vaan meni töihin. Ei se nykyään toimi niin. Ei kannata antaa neuvoja, jos ei ole elänyt tämän päivän opiskelijan arkea lähellä. Se vaan on niin, että joku ei saa töitä vaikka kuinka hakee ja joku toinen saa vähemmällä. Todella monet asiat vaikuttavat. 

Vierailija
100/129 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Miksi mun pitäisi ottaa lainaa jos pärjään muuten? Älytöntä jos on pakko ottaa lainaa vain sen takia, että kesällä saa rahaa.

T.75