Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten purkaa huostaanotto?

Vierailija
06.01.2022 |

Kärsin täällä joka päivä. Muut nuoret päihteiden käyttäjiä yms. vaikka suhteellisen rauhallinen laitos onkin. Itse en ole kertaakaan kokeillut päihteitä tai karannut kotoa/laitoksesta.

Huostaanoton syy oli toistuvat osastojaksot ja tilanne huononee täällä.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee valituksia sosiaalityöntekijöille ja sosiaalityöntekijöiden esimiehille.

Vierailija
2/78 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut siinä keltaisessa talossa säälin sinua täällä itse enitinen laitosnuori ja olin 10-vuotta huostaanotettuna.

Valitettavasti huostaanottoa ei voi purkaa muutakuin oikeusteitse ja vanhemmat siihen harvoin lähtevät ja häviävät heti jos sossut ovat sen purkua vastaan.

Sinun tapauksessa ilmoittaisi sossuille ettet tykkää siitä paikasta ja haluat toiseen ja perustele heille miksi..vaikka tuskin se auttaa ku itsellä sossut ei uskonut.. ihan hanurista tuommonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ikääsi, mutta ainakin 2000-luvun alussa sai hakea aikuiseksi julistamista n. 16 v. Sen jälkeen laitosnuorelle kuului maksaa itsenäistymisrahaa jolla voi sitten opiskella ym.

Vierailija
4/78 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis yllytä mihinkään rikokseen, mutta parikymmentä vuotta sitten opetettiin sukulaisten kanssa sossulle vahvemman laki ja sen jälkeen ei suvussa ole lasuhommia ollut.

Vierailija
5/78 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintu häkissä kirjoitti:

Jos asut siinä keltaisessa talossa säälin sinua täällä itse enitinen laitosnuori ja olin 10-vuotta huostaanotettuna.

Valitettavasti huostaanottoa ei voi purkaa muutakuin oikeusteitse ja vanhemmat siihen harvoin lähtevät ja häviävät heti jos sossut ovat sen purkua vastaan.

Sinun tapauksessa ilmoittaisi sossuille ettet tykkää siitä paikasta ja haluat toiseen ja perustele heille miksi..vaikka tuskin se auttaa ku itsellä sossut ei uskonut.. ihan hanurista tuommonen

Onko tämä paikka pohjois-pohjanmaalla?

Vierailija
6/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ikääsi, mutta ainakin 2000-luvun alussa sai hakea aikuiseksi julistamista n. 16 v. Sen jälkeen laitosnuorelle kuului maksaa itsenäistymisrahaa jolla voi sitten opiskella ym.

Olen 17v.

Vierailija
7/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintu häkissä kirjoitti:

Ei siihen tarvita muuta kuin sosiaalityöntekijä.

Vierailija
8/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonne

Vierailija
9/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh

Vierailija
11/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalta kuntoutustukea, vammaisavustusta, diagnoosi, asunto.

Onko sulla tukihenkilöä?

Kohta olet 18.

Yhteiskunta maksaa asianajajasi jos sellaisen hankit.

Vierailija
12/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelalta kuntoutustukea, vammaisavustusta, diagnoosi, asunto.

Onko sulla tukihenkilöä?

Kohta olet 18.

Yhteiskunta maksaa asianajajasi jos sellaisen hankit.

Ei ole tukihenkilöä. Miten hankin asiansa osaavan asianajajan?

Vierailija
13/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeutettu omaan juristiin valtion kustannuksella.

Hallintooikeuteen purkuvaatimus vaan, etsi virheitä heidän toiminnastaan, talleta puheluita ym

Ps ota juristi asuinkuntasi ulkopuolelta, äläkä usko tanttojen juttuja.

Vierailija
14/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeutettu omaan juristiin valtion kustannuksella.

Hallintooikeuteen purkuvaatimus vaan, etsi virheitä heidän toiminnastaan, talleta puheluita ym

Ps ota juristi asuinkuntasi ulkopuolelta, äläkä usko tanttojen juttuja.

En ole ollut itse puhelinyhteydessä sossun kanssa. Joskus tapaamisia (n. 6kk välein…)

Vierailija
15/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,lle kuuluu sossun osoittaa sosiaaliasiamies joka auttaa valituksen teoissa ym Rohkeasti vaan etenemään.

Vierailija
16/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava palaveri on kuulemma huhtikuussa.

Vierailija
17/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijaishuoltopaikassa ongelmia niin tee lasu omaan kuntaan, joutuvat jalkautumaan tarkistamaan tilanteen, viestit/puhelut eivät riitä.

Vierailija
18/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava palaveri on kuulemma huhtikuussa.

Soita sille sossullesi ja pyydä, että saat palaverin aikaisemmin.

Vierailija
19/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sijaishuoltopaikassa ongelmia niin tee lasu omaan kuntaan, joutuvat jalkautumaan tarkistamaan tilanteen, viestit/puhelut eivät riitä.

Ei varsinaisesti mitään ongelmia, ahdistaa vaan kun ulko-ovi kokoajan lukossa (ymmärrettävää koska jollain nuorella on LVR)

Vierailija
20/78 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue thl än sääntöjä huostaanotosta ym sekä lastensuojelulakia on hyödyllistä tietoa runsaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi