Miten purkaa huostaanotto?
Kärsin täällä joka päivä. Muut nuoret päihteiden käyttäjiä yms. vaikka suhteellisen rauhallinen laitos onkin. Itse en ole kertaakaan kokeillut päihteitä tai karannut kotoa/laitoksesta.
Huostaanoton syy oli toistuvat osastojaksot ja tilanne huononee täällä.
Kommentit (78)
Ahdistus on jo sinänsä riittävä syy alkaa toimenpiteisiin, sillä perusteella huostataan, älä luota tanttoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistus on jo sinänsä riittävä syy alkaa toimenpiteisiin, sillä perusteella huostataan, älä luota tanttoihin.
Jos laitoksen henkilökunta ja toiminta aiheuttaa ahdistusta?
Eikö sulle ole annettu tietoa siitä keneen sun tulisi olla yhteydessä jos sulla on toiveita tai palautetta hoitosi toteutuksesta? Sulla pitäisi olla oma sosiaalityöntekijä jolle voit laittaa viestiä.
Oikeesti ymmärrän hyvin että tuo ympäristö ei ole oikea paikka nuorelle jolla ei ole itsellään päihdeongelmaa!
Kuinka kauan on synttäreihin?
Yrittäisin sinnitellä ja muuttaisin omilleni heti 18 täytettyäni.
Minulla vähän samankaltainen historia. Ongelmieni juurisyytä ei tunnistettu hoidossa oikein, eikä ne tarjolla olleet hoitokeinot, lähinnä tiukoilla säännöillä "säilöminen" sekä minua ongelmaisemmat laitoskaverit, parantanut tilannetta. Minua paremmin voivat laitoskaveritkaan eivät olleet vetoavuksi, sillä yhtä lailla hekin olivat laitosnuoria. Kykenin ottamaan itsestäni vastuun omillani ja pääsin kiinni normaaliin elämään. Nyt on koulutus, työpaikka, puoliso ja perhe.
Oletko ollut siis osastolla mt-syistä? Miksi sulle ei ole järjestetty terveydenhuollon piiristä osastohoitoa tai muuta riittävää hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan on synttäreihin?
Yrittäisin sinnitellä ja muuttaisin omilleni heti 18 täytettyäni.
Minulla vähän samankaltainen historia. Ongelmieni juurisyytä ei tunnistettu hoidossa oikein, eikä ne tarjolla olleet hoitokeinot, lähinnä tiukoilla säännöillä "säilöminen" sekä minua ongelmaisemmat laitoskaverit, parantanut tilannetta. Minua paremmin voivat laitoskaveritkaan eivät olleet vetoavuksi, sillä yhtä lailla hekin olivat laitosnuoria. Kykenin ottamaan itsestäni vastuun omillani ja pääsin kiinni normaaliin elämään. Nyt on koulutus, työpaikka, puoliso ja perhe.
Noin vuosi jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava palaveri on kuulemma huhtikuussa.
Soita sille sossullesi ja pyydä, että saat palaverin aikaisemmin.
Tee näin. Lisäksi voit kirjoittaa ylös jo nyt miten ja miksi nykyinen paikka ei sovellu sinulle ja vaatia tilanteen nopeaa arviointia. Jos olet sairas mutta sulla ei ole sosiaali/käytös/päihdeongelmia, niin avun pitää tulla terveydenhuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut siis osastolla mt-syistä? Miksi sulle ei ole järjestetty terveydenhuollon piiristä osastohoitoa tai muuta riittävää hoitoa?
Olen kyllä ollut osastolla moneen otteeseen mutta pidemmille osastojaksoille ei ole ollut perusteita joten kyseessä ovat n. viikon-kahden mittaiset jaksot.
Nykyisen lääkärinkin kanssa on ongelmia kun hän ei osaa tehdä mitään lääkitykselle.
Mielummin olisin osastolla kuin täällä mutta ohjaajien mielestä (ja toisaalta minunkin) osastojaksolle ei ole tarvetta sillä se ei paranna tilannetta.
Mistä ihmeestä hankin alaikäisenä asianajajan?
Mielestäni on väärin huostata sairauden vuoksi.
Ota yhteys omaan sossuusi. Jos huostaanoton purkamiselle ei ole perusteita, pyydä sijoitusta jonnekin muualla, itsellesi sopivampaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteys omaan sossuusi. Jos huostaanoton purkamiselle ei ole perusteita, pyydä sijoitusta jonnekin muualla, itsellesi sopivampaan paikkaan.
Muut paikat voi olla huonompia t: sossu
En kyllä ole töissä lastensuojelussa mutta voisin kuvitella, että ikäsi puolesta voisit päästä johonkin tukiasuntoon. Olisiko mahdollista muuttaa esim. opiskelemaan toiselle paikkakunnalle?
Harkitsen tätä asiaa.