Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavoitteenasi elämässä rikastua?

Vierailija
27.04.2015 |

Niin onko? Miksi? Ja miten aiot tavoitella sitä? Tekeekö raha sinut onnelliseksi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:12"]

Itselle raha on tuonut onnea.

Toki terveydellä ja hyvillä ihmissuhteilla on iso merkitys myös.

Mutta se tunne kun voi mennä autokauppaan ja ostaa minkä auton huvittaa tai katsoa netistä matkakohteen ja varata sinne liput tuosta vaan...

Ja tietty se kun lapsen sairastuessa voi lähteä yksityiselle ja tietää että sieltä saa avun nopeasti ja ystävällisen palvelun kera.

120-180k€ pääomatuloja vuodessa, jos se kiinnostaa.

[/quote]

Joo kiinnostaa: ootteko ite säästäneet sen pääoman vai mistä se on syntynyt (eli ootteko saaneet valmiina, myyneet firman, vai jotenkin muuten työnteolla saaneet kerättyä noin hienon pääoman) ja onko julkisen pörssin yhtiöiden pääomatuloja, suomesta vai ympäri maailman, ja paljonko suunnilleen on tuotto%?

Ja vieläkö oot(te) työelämässä vai vapaalla?

Tämmönen ois munkin tavoite. Mutta riittäis siis mukavaan elämään ihan jo se reilu 50 000 pääomatulo. Tai no 100 000, jos puolisokin ryhtyisi vapaalle.

Vierailija
22/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain toimeentulo ja hiukan varautua pahan päivän varalle, tärkein tavoite.

Mikään ei ole niin raskasta kuunnella kuin jonkun puheet rikastumisesta ja näkymättömän neuvomisesta, vähintä mitä voit tehdä on antaa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En vastusta sitä jos satun rikastumaan mutta se ei ole tavoitteeni.
M38v

Vierailija
24/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Osinkoveroprosentti on 25,5.

[/quote]

Jep, kiitos tarkennuksesta, en jaksanut itse googlailla... No eli käytännössä samaan käteen jäävään tuloon riittäisi sillon semmonen reilu 48 000€ pääomatuloa.

Vierailija
25/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 14:20"]Se tarkoittaisi käytännössä sitä, että olisi noin miljoonan verran sijotuksia, jos tuotto-odotus olisi noin 5%.

[/quote]

Tuotto-odotuksella ei kyllä vielä osteta kaupasta puurohiutaleita, vaan pitäisi olla ihan oikeasti tuottoa. Mutta mistä saa sen miljoonan mitä sijoittelisi ja mistä rahat millä elää kun odottelee että tuottoja alkaa tulla? Jos sen miljoonan käyttäisi elämiseen, niin silläkin pärjäilisi.

Itse en ole haaveillut sitten nouruuden jälkeen rikastumisesta. Olen nähnyt minkälaista omistautumista ja uhrauksia yrittäminen ja rahan perässä juokseminen vaatii. Lähes poikkeuksetta uraihmisillä hajoillee avioliitot, kun työ menee ohi perheestä. Onko sen arvoista? Ei minusta.

Ihan kivaa elämää tässä voi elää vaikka saa vain keskituloisen palkan tililleen kerran kuussa.

[/quote]

Pari pointtia. 

Ensiksi, sinä tuskin voit tarkalleen sanoa mistä syystä jonkun muun kuin sinun avioliitto on kariutunut.

Toiseksi, rahan perässä ei tarvitse juosta. Raha tulee rahan luo, kunhan on kerran alkuun päässyt. 

Kolmanneksi, eivätkö vaurastumista tavoittelemattomien avioliitot (koskaan) kariudu? 

Aivan, ei kannata yleistää.

Vierailija
26/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se tunne kun voi mennä autokauppaan ja ostaa minkä auton huvittaa tai katsoa netistä matkakohteen ja varata sinne liput tuosta vaan...

Ja tietty se kun lapsen sairastuessa voi lähteä yksityiselle ja tietää että sieltä saa avun nopeasti ja ystävällisen palvelun kera.

[/quote]

Kyllähän se raha auttaa niin terveyden ylläpidossa kuin sairauksien ehkäisyssäkin. Minut raha on tehnyt ja tekee joka päivä onnelliseksi, enkä häpeä sanoa sitä ääneen. :)

Vierailija
27/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:31"]

[/quote]

[/quote]

Jep, kiitos tarkennuksesta, en jaksanut itse googlailla... No eli käytännössä samaan käteen jäävään tuloon riittäisi sillon semmonen reilu 48 000€ pääomatuloa.

[/quote]

Osinko- ja pääomatuloilla on eri prosentit, ja pääomatuloilla vielä kaksi erisuuruista prosenttia riippuen pääomatulojen määrästä. Olemmehan Suomessa, täällä on itsetarkoitus että verotus ei ole suoraviivaista ja yhteneväistä, vaan hajanaista ja kaiken lisäksi vielä muuttuukin vuosittain. 

Että älä nyt tuota osinkoveroprosenttia liian syvälle mieleesi paina, se on kohta jo varmaan taas vanhaa tietoa. :)

Vierailija
28/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:29"]

Vain toimeentulo ja hiukan varautua pahan päivän varalle, tärkein tavoite.

Mikään ei ole niin raskasta kuunnella kuin jonkun puheet rikastumisesta ja näkymättömän neuvomisesta, vähintä mitä voit tehdä on antaa rahaa.

[/quote]

Etkö sinä ymmärrä noita puheita vai miksi tuntuvat raskaalta? Osa ihmisistä ei kerta kaikkiaan ymmärrä rahaa, ehkä sinä olet yksi heistä?

Vierailija
29/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin nuorena tehdä hyvää, parantaa maailmaa ja auttaa ihmisiä. Nyt olen sen mukaisessa ammatissa, jota moni muu arvostaa.

Minä itse kuitenkin haluan nyt vanhempana enemmän vaurautta, jotta voin toteuttaa elämässäni niitä asioita, joista haaveilen eikä tarvitse olla töissä 12 tuntia vuorokaudessa. Ja jotta voin auttaa omia läheisiäni myös taloudellisesti.

Keinoinani on sijoittaminen, uuden rahakkaamman ammatin opiskelu ja sattumoisin (vaikka se ei ollut syy rakastua ja mennä naimisiin) myös varakas mies, joka ajattelee samoin.

Vierailija
30/31 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:28"]

[/quote]

Joo kiinnostaa: ootteko ite säästäneet sen pääoman vai mistä se on syntynyt (eli ootteko saaneet valmiina, myyneet firman, vai jotenkin muuten työnteolla saaneet kerättyä noin hienon pääoman) ja onko julkisen pörssin yhtiöiden pääomatuloja, suomesta vai ympäri maailman, ja paljonko suunnilleen on tuotto%?

Ja vieläkö oot(te) työelämässä vai vapaalla?

Tämmönen ois munkin tavoite. Mutta riittäis siis mukavaan elämään ihan jo se reilu 50 000 pääomatulo. Tai no 100 000, jos puolisokin ryhtyisi vapaalle.

[/quote]

Pääoma on valtaosaltaan ennakkoperintöä.

Emme ole enää palkkatyössä.

Tuotto tulee osakkeista ja kaiken maailman rahastoista ja indeksilainoista ympäri maailmaa, niitä on jotain 100 kpl. Eli hyvin hajautettu.

Pitkän ajan tuottoprosentti on muistaakseni hiukan yli 10.

Vierailija
31/31 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 15:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Osinko- ja pääomatuloilla on eri prosentit, ja pääomatuloilla vielä kaksi erisuuruista prosenttia riippuen pääomatulojen määrästä. Olemmehan Suomessa, täällä on itsetarkoitus että verotus ei ole suoraviivaista ja yhteneväistä, vaan hajanaista ja kaiken lisäksi vielä muuttuukin vuosittain. 

Että älä nyt tuota osinkoveroprosenttia liian syvälle mieleesi paina, se on kohta jo varmaan taas vanhaa tietoa. :)

[/quote]

Jees... tarkotin tällälailla epämääräisesti pääomatulolla sitä tuloa, jonka se pääoma (sijoitus) tuottaa, ylipäätään. Sehän voi olla pelkkää osinkoa, pelkästään pääoman arvon kasvua (joka ei varsinaisesti ole reaalista tuottoa, ellei sitä realisoi myymällä vastaavaa osuuttaa pääomasta) tai näiden yhdistelmää. Tässä omassa esimerkissä ajattelin siis pääomatulolla juurikin osinkotuloa, se oli se ajatus että jos olisi pääomaa tarpeeksi (noin miltsi vähintään), niin itse ehkä laittaisin sen sellaisiin osakkeisiin joiden arvo säilyy melko suurella varmuudella (pieni volatiliteetti) mutta jotka maksavat vuodesta toiseen hyvää (väh. 5%) osinkoa.Ja itse olen tosiaan nyrkkisääntönä pitänyt, että noin 30% menee veroa (jossainhan se taisi olla 32 ja jossain juurikin toi alle 30, eli onko nyt sit 25,5).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme