Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muuttua enemmän keskivertosuomalaisen näköiseksi?

Vierailija
06.01.2022 |

ua luullaan liian usein itäeurooppalaiseksi rumahkon naamavärkkini vuoksi. En voi yhtään mitään ainakaan kotikonstein kasvonpiirteilleni. Vartalo on hoikka ja melko sirorakenteinen.

Meikki ei auta tai peitä, mikään kampaus tai pukeutumistyyli ei auta. Vaikka pukeutuisin säkkiin ja olisin ilman meikkiä ja koruja, niin joku sanoo "sä et taida olla ihan suomalainen?". Ei ole kivaa tai reiluakaan. 😢

Ja itään päin vetävät arviot, vaikka käytän hyvin hillitysti meikkiä, pukeudun peittävästi, enkä käytä juuri lainkaan koruja tai korkokenkiäkään. En kåytä mekkoja tai hameita käytännössä ikinä. Hiuksia en ole värjännyt räväkästi koskaan, enkä laita niihin juurikaan muotoilutuotteitakaan. Jopa Ranskassa mua on arvuuteltu Venäjän tai Tsekin suunnalta kotoisin olevaksi, Italian matkalla luultiin ranskalaiseksi.

Haluan muuttua sellaiseksi perus-Elovena-tytöksi, ettei mua koskaan arvuuteltaisi muuksi kuin suomalaiseksi tai korkeintaan pohjoismaalaiseksi. Ideoita tarvitaan.

Edellinen aloitus hävisi nopeasti. Muutin vähän neutraalimmaksi. Haluaisin vain normaalin parisuhteen ja asiallista kohtelua muuten. Siksi haluaisin olla keskivertonaisen näköinen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu ihan niinkuin itse tykkäät ja mikä sinua parhaiten pukee, oli se sitten venäläistä tai suomalaista tai vaikka marsilaista muotia. Ei se oletettu "venäläisyys" parisuhdetta suomalaismiesten kanssa estä, päinvastoin, olen itsekin venäläisen näköinen suomalainen ja parisuhde-ehdokkaita löytyy kyllä. Ihmiset aistivat josset ole oma itsesi ja se teennäisyys saattaa karkottaa potentiaalisia kumppaneita luotasi.

Olet siis väärillä jäljillä ap. Yritä ennemmin tuoda pukeutumisessa ja laittaumisessa esiin sitä omaa aitoa persoonallisuuttasi ja jätä pois tuo pakkomielle kansallisuuden korostamisesta.

Vierailija
22/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku julkkis joka näyttää sinulta? Helpottaisi.

Sanotaan nyt vaikka Mila Kunis. Hän ei ole ihan ihan näköiseni, mutta olen vastaavalla tavalla epäsuomalaisen näköinen. En halua, että joku tuttu tunnistaa, jos sanon oikeasti kaksoisolentomaisen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeudu ihan niinkuin itse tykkäät ja mikä sinua parhaiten pukee, oli se sitten venäläistä tai suomalaista tai vaikka marsilaista muotia. Ei se oletettu "venäläisyys" parisuhdetta suomalaismiesten kanssa estä, päinvastoin, olen itsekin venäläisen näköinen suomalainen ja parisuhde-ehdokkaita löytyy kyllä. Ihmiset aistivat josset ole oma itsesi ja se teennäisyys saattaa karkottaa potentiaalisia kumppaneita luotasi.

Olet siis väärillä jäljillä ap. Yritä ennemmin tuoda pukeutumisessa ja laittaumisessa esiin sitä omaa aitoa persoonallisuuttasi ja jätä pois tuo pakkomielle kansallisuuden korostamisesta.

Ehkä pitäisi oppia ajattelemaan noin. Mulla on ollut elämä sellaista pelokasta ja häpeän täyttämää omien puolieni peittelyä jostain teini-iästä lähtien, kun tajusinkin, että ei minusta tule sellaista perusskandinaavin näköistä aikuista kuin Suomessa monesti oletetaan ja toivotaan ainakin kauneusihanteissa. Jopa exäni luuli mua aidosti venäläiseksi, kun tapasimme. Loukkaannuin pahasti.

Mutta siis tämä aihe ei ole täysin tyhjästä repäisty missään nimessä, vaan monivuotinen, sosiaalista elämää haitannyt häpeän aihe.

Ap

Vierailija
24/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku kosmetologi tai viime kädessä plastiikkakirurgi osaisi auttaa jos todella vaivaa noin paljon.

Vierailija
25/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen omasta mielestäni sellanen elovena, vaaleat hiukset&siniset silmät, silti on useamman kerran luultu venäläiseksi, sekä suomalaiset että venäläiset. Enkä oo edes laiha :D ei sillä siis että venäläiset naiset nyt ois hoikkia, ainakaan keski-iän ylittäneet, vaikka stereotypia niin väittääkin.

Vierailija
26/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku kosmetologi tai viime kädessä plastiikkakirurgi osaisi auttaa jos todella vaivaa noin paljon.

Tuolle jälkimmäiselle olenkin menossa onneksi ja viimeinkin. On jänskää sitten nähdä, millaiseksi elämä muuttuu, kun pahimmat häpeän aiheet on korjattu. Ja onko sen jälkeen itsevarmempi olo ihmisten parissa. 🙂 Toiveikas olen ainakin.

T. Ap

Vierailija
27/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on usein tapana maskeerata ja yrittää olla jotain muuta kuin ovat. Se on luotaantyöntävää. Ole autenttinen olitpa ruma tai kaunis

Vierailija
28/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on usein tapana maskeerata ja yrittää olla jotain muuta kuin ovat. Se on luotaantyöntävää. Ole autenttinen olitpa ruma tai kaunis

Kaunis ajatus, mutta ihmiset myös valitettavasti kohtelevat lähimmäisiään naamakertoimen perusteella. Olisi mielekästä löytää hyvä parisuhde, jossa mies ei joudu tyytymään valitessaan minut ja toisaalta olisi mukavaa saada ennakkoluulotonta kohtelua arjessaan.

Ap

Vierailija
29/29 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki vastanneet olette ilmeisesti ensikertalaisia, kun jaksatte Terapeuttihullulle kirjoitella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän