Miten muuttua enemmän keskivertosuomalaisen näköiseksi?
ua luullaan liian usein itäeurooppalaiseksi rumahkon naamavärkkini vuoksi. En voi yhtään mitään ainakaan kotikonstein kasvonpiirteilleni. Vartalo on hoikka ja melko sirorakenteinen.
Meikki ei auta tai peitä, mikään kampaus tai pukeutumistyyli ei auta. Vaikka pukeutuisin säkkiin ja olisin ilman meikkiä ja koruja, niin joku sanoo "sä et taida olla ihan suomalainen?". Ei ole kivaa tai reiluakaan. 😢
Ja itään päin vetävät arviot, vaikka käytän hyvin hillitysti meikkiä, pukeudun peittävästi, enkä käytä juuri lainkaan koruja tai korkokenkiäkään. En kåytä mekkoja tai hameita käytännössä ikinä. Hiuksia en ole värjännyt räväkästi koskaan, enkä laita niihin juurikaan muotoilutuotteitakaan. Jopa Ranskassa mua on arvuuteltu Venäjän tai Tsekin suunnalta kotoisin olevaksi, Italian matkalla luultiin ranskalaiseksi.
Haluan muuttua sellaiseksi perus-Elovena-tytöksi, ettei mua koskaan arvuuteltaisi muuksi kuin suomalaiseksi tai korkeintaan pohjoismaalaiseksi. Ideoita tarvitaan.
Edellinen aloitus hävisi nopeasti. Muutin vähän neutraalimmaksi. Haluaisin vain normaalin parisuhteen ja asiallista kohtelua muuten. Siksi haluaisin olla keskivertonaisen näköinen.
Kommentit (29)
En liho kovin helposti, enkä haluaisi terveyssyistä olla lihava. Tämä siis kommenttina poistettuun ketjuun.
Ap
Käytä Marimekon vaatteita ja laukkuja, ja nimenomaan sellaisia kuoseja, jotka ovat tunnistettavasti juuri Marimekkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ota mallia Erika Vikmanista
Siis EN halua pukeutua neukkutyyliin ym. tai herättää minkäänlaista huomiota. Hän näyttäisi perus-Elovena-tytöltä, jos vain pukeutuisi ja meikkaisi hillitysti.
Mä luulen että jokainen ihminen tietää keinot ja tavat millä ulkonäköä voi muokata niin tää kysymys kuulostaa oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Käytä Marimekon vaatteita ja laukkuja, ja nimenomaan sellaisia kuoseja, jotka ovat tunnistettavasti juuri Marimekkoa.
Hyvä idea, mutta harmillista, kun en tykkää niistä itselläni. En tykkää mistään kuvioista tai kuoseista tai logoista muutenkaan. Pidän beigestä, luonnonvalkoisesta, tummansinisestä, ruskeasta ja mustasta. En halua, että logot näkyvät missään tai että vaatetta tunnistaa tietyn merkkiseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea, mutta harmillista, kun en tykkää niistä itselläni. En tykkää mistään kuvioista tai kuoseista tai logoista muutenkaan. Pidän beigestä, luonnonvalkoisesta, tummansinisestä, ruskeasta ja mustasta. En halua, että logot näkyvät missään tai että vaatetta tunnistaa tietyn merkkiseksi.
Ap
Harmi. Marimekko on juurikin se helpoin keino bongata suomalainen ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että jokainen ihminen tietää keinot ja tavat millä ulkonäköä voi muokata niin tää kysymys kuulostaa oudolta.
En mä tiedä ainakaan. Äärimmäistä tsemppaamista tähän suuntaan harjoitin joskus 18-19-vuotiaana: blondasin raidoittamalla hiukset, laitoin huuliin (!) meikkivoidetta, jotta ne näyttäisivät kapeammilta ja vaaleammilta, jätin laittamatta ripsiväriä muuten meikattuihin kasvoihin tai laitoin ruskeaa ripsiväriä mustiin ripsiin.
Laitoin myös joskus paksua meikkivoidetta kulmakarvojen päälle, jotta ne näyttäisivät vaaleammilta. Nykyään meikkaan hyvin huomaamattomasti ja hillitysti tai kuljen ilman meikkiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Värjää hiukset vaaleks
Ei auta riittävästi. Näytän tekoblondilta.
Ap
Tämä palstahullunen harrastaa humble bragia ihan työkseen. :)
Vierailija kirjoitti:
Humble bragia koko aloitus.
Ei ole, kun on ollut todella vaikeaa löytää parisuhdetta, vaikka teoriassa olisi ominaisuudet ihan ok. Käytännössä en vain ole tarpeeksi "kunnollisen tytön/naisen" näköinen, vaikka tekisin mitä.
Ap
Mikä tuossa nyt on ongelma? Minua on myös luultu Italiassa ranskalaiseksi, englantilaiseksi tai jopa amerikkalaiseksi. Virossa minua luultiin ruotsalaiseksi. Vain Suomessa minulta on kysytty, olenko venäläistä alkuperää, yksi kysyjä oli venäläinen.
Ulkoasuni on hyvin klassinen, lyhyt tukka, hillitty meikki, ei korkkareita.
Pukeudu käytännöllisyys edellä. Tuulitakissa ja lenkkareissa kaupungille.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu käytännöllisyys edellä. Tuulitakissa ja lenkkareissa kaupungille.
En kehtaa pukeutua siten (asun kaupungissa). Mutta yritän olla edes hitusen urheilullinen ja välttelen hienoja käsilaukkuja, mekkoja tai hameita. Ei riitä sekään. Musta tulee epämääräinen ja epäsuomalainen vaikutelma, ellen tsemppaa ja suorastaan naamioidu ihan överisti. Ja silloinkin näytän feikiltä. Mun kasvoissani kaikki on hitusen vähän piloilla ja oudosti just siten, etten mahdu keskivertomuottiin.
Ap
Jalkaan jotkut kulahtaneet tennarit, legginsit/collegehousut/verkkarit ja päälle joko huppari tai joku kauhtunut tunika. Selkään Kånken tai olalle kangaskassi, jossa esim. sateenkaaripinssi. Hiukset mielellään maantienharmaat, jos ovat pitkät. Lyhyisiin hiuksiin sopii räväkämmät punaiset ja pikimusta.
Onko joku julkkis joka näyttää sinulta? Helpottaisi.
Miks pitäis? Minusta slaavilaiset naiset on paljon persoonallisemman näköisiä. Jos sinulla on korkeat poskipäät ja kyömynenä, niille ei voi tehdä mitään, mutta pukeudu niinkuin teetkin neutraalisti.
Minulla on myös korkeat poskipäät ja kyömynenä ja nuorena yks mies luuli minua venäläiseksi,(hieno juttu) ilotytöksi (vähemmän hieno)
Olen tyytyväinen ulkonäkööni ja voi niitä venäläisgeenejä ollakin. Ole sinäkin.
Siis alkuun sana *Minua.
Ap