Laittaisitteko lapsenne kristilliseen kouluun?
Siis vaikka olette ihan taviksia vain joulukirkossa kävijöitä?
Minä harkitsen, koska siellä olisi työrauha.
Kommentit (44)
Joskus olisin voinutkin laittaa, mutta taitavat olla varsinaisia persujen pesäkkeitä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä.
No miksi?
Voisin laittaakin. Tulisivat ainakin oikeat elämän perusarvot opittua. Toki ne on jo kotona opetettu.
En todellakaan. On tärkeämpää opiskella muuta kuin mielikuvitusolennon kannatusta
Mitä pahaa olisi siinä, että olisi vaikka aamunavaus? Niin oli meidänkin lapsuudessamme. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oho, luulin, että tähän tulisi edes muutama vastaus. Ap
Nyt huomasin viestin. Oot vasta laittanut, älä hätäile.
Mun lapsi on aikuinen mutta nyt harkitsisin sitä vaihtoehtoa.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. On tärkeämpää opiskella muuta kuin mielikuvitusolennon kannatusta
Eiköhän siellä opsin mukaan mennä. Ap
En todellakaan. Lapseni on Sykissä ja se on varmasti paljon parempi vaihtoehto.
Ihan samat ongelmat siellä on. Lisäksi pakolliset rukoushetket ja jumalanpalvelukset kouluajalla.
En laittaisi. Vierastan uskonnon erityistä korostamista pedagogiikassa.
Uskovainen mies
Näin ateistina laittaisin, koska haluan lapsestani ateisin. Kristillinen koulu sopii tarkoitukseeni oikein hyvin.
Siellä nimenomaan ei ole työrauhaa, ainakin ne oppilaat, jotka minä olen kristillisestä päiväkodista saanut höpöttivät ääneen koko ajan, heitä ei ollut kielletty, oli ymmärretty liikaa, annettu kasvaa "taivaan Isän armon alla". Suuri ero tavallisesta päiväkodista tulleisiin oli silloin.
En. Haluan, että koulussa opetettavat asiat perustuvat tieteelle.
Laittaisin. Kuullut pelkkää hyvää.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa olisi siinä, että olisi vaikka aamunavaus? Niin oli meidänkin lapsuudessamme. Ap
Ei yksittäiset aamunavaukset tai vaikka suvivirren laulaminen taida koulusta vielä ns. kristillistä koulua tehdä / riittää heille, jotka haluavat laps(i)ensa koulun olevan erityisesti kristillinen.
Uskovainen mies
No se vähän riippuu miten se kristillisyys näyttäytyy siellä koulun arjessa. Ei kai siellä muuta pelättävää olisi, kuin se että tuputetaanko siellä jumalauskontoa eli aivopestän lapset kirkkouskovaisiksi ja de että uskonnollisissa yhteisöissä harvemmin on kovin terve ilmapiiri. Tosin ei se taida olla tavallisissa kouluissakaan nykyään.
Olisin laittanut aikanaan jos sellainen olisi ollut lähellä
Oho, luulin, että tähän tulisi edes muutama vastaus. Ap