Lidlistä saa pakastepuolukkaa 5,49 e / kg - kannattaako kykkiä metsässä selkä pilalle siihen hintaan?
Ja sitten puhdistaa, purkittaa ja pakastaa ne????
Kommentit (97)
Ei todellakaan kannata. Nilkat, selkä ym aivan paskana jos menen ja se puuha on tylsintä maailmassa.
Ja siellä metsässä voi saada punkin ihoon.
Ei taida tuohon hintaan olla kotimaisia?
Eikä niitä puolukoita löydy kun bussipysäkiltä metsään astuu!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ovat vaikka Virosta tai Ruåttista niin niissä ei ole yhtä paljon Tšernobylin jäänteitä…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kuule jonkun kotimaasta on...
Puolukkametsästä tuo yleensä hiuksissaan ja vaatteissaan yhtä paljon puolukoita kuin hirvikärpäsiäkin. Hirvikärpäsiä ei muuten saa lidlistä!
Aika harva siellä missään ansainta trakoituksessa käy, vaan ulkoilemassa. Itse en ymmärrä miksi kukaan haluaa olla itikoiden syötävänä, mutta en myöskään ymmärrä miksi porukka jäätyy pilkillä.
Tuo hintahan sen kertoo että se kannattaa. Siis nimenomaan niin että kerää itse ja myy eteenpäin. Kyseessähän on veroton tulo kerääjälle.
Miksi kukaan kalastaa, kun kaupasta saa kalapuikkoja halvemmalla? Miksi kukaan virkkaa, kun kaupasta saa sukkia. Miksi kukaan...
10l ämpäri täynnä puolukoita painaa semmoisen viitisen kiloa. 27,5€ noilla lidlin hinnoilla.
Mikäli on hyvin puolukkaa, niin tuntiin keräilee ämpärillisen putsattuna.
Kyllähän siinä ihan tuntipalkoille pääsee. Itse poimin mielummin mustikkaa.
Punkkeja ei kannata pelätä, nehän on siitä erikoisia otuksia että eivät tosiaan heti pure. Mettäkeikan jälkeen suihkuun tai uimaan ja punkkitarkistus siinä samalla.
Ostin kerran pakastepuolukoita. Olivat outoja tyhjiä kuoria. Poimin mieluummin itse kuin maksan tuollaisista.
Itse nautin marjojen poimimisesta. Onneksi anoppi nauttii marjojen perkkaamisesta ja hillojen/mehujen keitosta. Eli minä poimin marjoja ja vien anopille. Anopilta saan sitten tarvitsemani marjavuottaita kunhan haen talven mittaan. Se syö (anoppi/me)joka kerkeää tosin yleensä marjoja tahtoo ennemmin olla liikaa kuin liika vähän.
Lisäksi tiedän ettei käyttämiämme marjoja ole poimittu tien varrelta ym paikoista joissa mahdollsiesti myrkkyjä ym.
Syksyllä kerättiin 5 sangollista. 10 min per sanko kun oli hyvä sato että kannattaa
Vierailija kirjoitti:
Eikä se mettään meno yleensä ilmaista ole? Ja vaikka olisikin, kuuluuhan siinä jalkineet, usein vaatteita repeää ym.
Mitä?? 😄 Noin 43 vuotta metsissä ravannut ja yhdetkään kengät ei ole pelkästään metsässä liikkumisen takia kulunut puhki. Pehmeä metsän pohja on itse asiassa hyvin armollinen kengille (kumisaappaille). En kyllä muista myöskään yhden ainoaa metsässä revennyttä vaatetta. Toki kaikki vaatteet kuluu joskus puhki, kun tarpeeksi kauan käyttää, mutta sen hintaa ei kyllä marjastukselle voi laskea.
Enkä todellakaan muutenkaan laske hintaa itse kerätyille marjoille, koska marjastus on niin paljon muutakin kuin sitä marjojen poimimista ämpäriin. Tämän kyllä tajuaa, jos tajuaa. Jos ei tajua, ei maksa vaivaa selittää. 🙂 Toiset menee Lidliin, toiset metsään. 👍🏻
Ei puolukka-aikaan enää itikoita ole ja puolukat kasvavat parhaiten hakkuuaukeilla, mihin käy kivan tuulen henki. Mulle ei se saalis ole pääasia, vaan se, että saa olla metsässä. Se on harrastus. Mieskin kalastaa ja vaikka kuha on kaupassa kallista, olisi se silti halvempaa ostaa sieltä kuin ostaa kairat, vieheet, pilkit, pilkkijakkara, sopivat vaatteet ja kengät sekä ajaa autolla jäälle. Lisäksi tiedän varmasti, mistä puolukkani ovat tulleet. Minulla on vakiopaikka, mistä saan sangollisen noin tunnissa, sieltä yleensä olen saanut 2-3 sanngollista joka syksy. Samalla reissulla löytyisi hyvin sieniäkin, mutta en oikein tunne niitä ja osaa valmistaa. Katsoin sienikirjasta, että hyviä sieniä, mutta en ollut täysin varma.
Noitten itetään olevan kotimaisia mutta en oikein usko.
Mä kyykistelen mieluummin ilmaiseksi puolukkametsässä kuin sotken kuntopyörää salilla. SE jos mikä.on tylsää, ja siitä joutuu maksamaan.
Eikä se mettään meno yleensä ilmaista ole? Ja vaikka olisikin, kuuluuhan siinä jalkineet, usein vaatteita repeää ym.