Kun menee naimisiin, niin saako ottaa aina yhdistelmänimen, vaikka siitä tulisi liian erikoinen?
Hauska ainakin ois Meri Kallio-Merikallio.
Liisa Vanhakämppä-Uusitalo.
Kommentit (25)
Eikö sitä nyt vain voi ottaa sen miehen sukunimen jos sellaisen kerran saa?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus ollut kurssilla naisen kanssa, jonka nimi oli täynnä väliviivoja.
Tyyliin Mari-Anna Ylä-Mäki-Virtanen.
Eli sellainenkin on siis ihan mahdollista.
Joo, hänellä on silloin tyttönimenä Ylä-Mäki. Onneksi ei puolisollakin ollut kaksiosaista nimeä. Olisi sitten ollut vaikka Ylä-Mäki-Latva-Porkka tai Ylä-Mäki-Ranta-aho. Tai vaikka Hauta-aho-Ranta-aho. Noita ahoja piisaa.
Yhdistelmänimet on ihan hirveitä. Kai miehesi ottaa sen? EIkö perheellä tule olla yhteinen nimi? Miksi sitten AINA vain nainen ottaa sen? Tiesitekö että tyttöjä syrjitään systemaattisesti koska he eivät jatka nimeä miesetn suvuissa? Vaihtamalla nimeä kasvatat miesten ylivaltaa ja aiheutat täysin sivullisten tyttöjen syrjintää heidän suvuissaan. Niin kauan kun miehet ei vaihda nimeä ja valtaosa naisista sen taas tekee, on kaikkien naisten asema perheissä huonompi. Luoja kun te aviotuvat akat olette naiiveja, kaikki perinteet menee lasten oikeuksienkin edelle.
Teet kyllä itsestäsi naurunaiheen. Varsinkin juuri tuollaiset täysin yhteensopimattomat nimet herättää jo ihan huomion ja on todella keinotekoisia. Vielä typerämmän kuvan antaa se, jos sen itse valitsee. Nimi vaikuttaa siihen miten henkilöä arvioidaan. Sen takia miehet tyttöjä vihaakin.
Avoituva kana ei edes itse osaa etsiä tietoa tai pohtia asiaa. Miksi nimiasiat on aina naisen kontilla? Mitäs ne miehenne tekevät? Meneekö ap tyttö aborttiin?
Vierailija kirjoitti:
Yhdistelmänimet on ihan hirveitä. Kai miehesi ottaa sen? EIkö perheellä tule olla yhteinen nimi? Miksi sitten AINA vain nainen ottaa sen? Tiesitekö että tyttöjä syrjitään systemaattisesti koska he eivät jatka nimeä miesetn suvuissa? Vaihtamalla nimeä kasvatat miesten ylivaltaa ja aiheutat täysin sivullisten tyttöjen syrjintää heidän suvuissaan. Niin kauan kun miehet ei vaihda nimeä ja valtaosa naisista sen taas tekee, on kaikkien naisten asema perheissä huonompi. Luoja kun te aviotuvat akat olette naiiveja, kaikki perinteet menee lasten oikeuksienkin edelle.
Teet kyllä itsestäsi naurunaiheen. Varsinkin juuri tuollaiset täysin yhteensopimattomat nimet herättää jo ihan huomion ja on todella keinotekoisia. Vielä typerämmän kuvan antaa se, jos sen itse valitsee. Nimi vaikuttaa siihen miten henkilöä arvioidaan. Sen takia miehet tyttöjä vihaakin.
Avoituva kana ei edes itse osaa etsiä tietoa tai pohtia asiaa. Miksi nimiasiat on aina naisen kontilla? Mitäs ne miehenne tekevät? Meneekö ap tyttö aborttiin?
Kyllä mä tunnen kaikenlaisia pareja. On omaa nimeä, yhdistelmänimeä, miehen nimeä, vaimon nimeä. Yleensä ruma oma nimi vaihdetaan kauniimpaan ja harvinaisempaan. Näin siinä vaimonnimitapauksessakin.
Mutta mutta. Jos ei ole otettu yhteistä nimeä (tuplanimessäkin toinen osa on yhteinen), lapsen nimeksi tulee kuitenkin isän nimi.
Kielletään lastenhankinta avoliitossa.
Tämä! Eikö se vastapuoli voi suoraan pitää sen oman sukunimensä, jos ei kerta aio vaihtaa?