Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viimeisillään raskaana, mies heitti pihalle

Vierailija
27.04.2015 |

Noniin tähän on nyt tultu. Itse olen viimeisillään raskaana ja mies on löytänyt toisen naisen ja käski minun "painua vittuun". Tänään. Nyt heti. Mulla on tilillä 200 euroa rahaa ja arvoton auto, sen lisäksibei mitään muuta omaisuutta. Lisäksi on koira, mikä tarkoittaa sitä etten voi mennä vanhemmillenikaan evakkoon. Ystäviä mulla ei ole. Mitä h*lvettiä minä nyt teen? Mies pääsee 16 töistä ja siihen mennessä on pitänyt lähteä. Oon ihan rikkipoikki raskaudesta muutenkin ja nyt tämä...

Kommentit (454)

Vierailija
361/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien koira väliaikaishoitoon heidän ystäville?

Vierailija
362/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koira? Mekin asutaan kouvolassa :) olen päivät kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole ystäviä? Työkavereita, ketään? Kyllä minä ainakin tuollaisessa hätätilanteessa ottaisin luokseni vaikka kaverin kaverin jos apua tarvitsisi.

Vierailija
364/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana hankkiudut hurtasta eroon.

Vierailija
365/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olitte tunteneet kun tulit raskaaksi? Halusiko mieskin lapsen?

Vierailija
366/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla on noin vähän rahaa? Oletko koskaan käynyt töissä? Oletan että asumiskulusi ovat tähän asti olleet melko alhaiset, joten säästöönkin olisi pitänyt jäädä jotain. Tuollainen kädestä suuhun -elämäntapa ei oikein sovi perheelliselle. Onko lapsi toivottu vai vahinko? Sulla on nyt viimeiset hetket opetella itsestä huolehtimista ja elämänhallintaa.

Etkä sitten tarraudu ensimmäiseen vastaantulevaan mieheen, joka kelpuuttaa yksinhuoltajan, vaan opettelet ihan oikeasti pärjäämään omillasi.

Vierailija
367/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sairas mies. Vaikka mitä olisi tapahtunut, noin ei kohdella oman tulevan lapsen äitiä. Vaarantaa tahallaan viattoman lapsen turvallisuuden heittämällä Ap:n tuntemattomuuteen ilman turvaverkkoja. Ja ilmeisesti irtisanoutuu lapsestaan uuden naisen myötä??? 

Tuollainen mies nostattaisi kaiken aggressioni pintaan. 

Vierailija
368/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten moni avoliitossa asuva on sitä mieltä, että ei se i siinä liiton nimessä muuta yhtään mitään... Jos tämäkin liitto olisi avioliitto, ei AP olisi jäämässä tyhjän päälle loppujen lopuksi.

Ja 22:n kommenttiin vastaus: avioliitossa on nyt paljon muutakin pelissä kuin jumalan siunaus. Ensisijaisesti se on kyllä taloudellinen sitoumus.

Vierailija
369/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä esimerkki ettei se aina johdu väkivallasta jos joutuu turvakotiin.

Vierailija
370/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minähän pakotin miehen löytämään toisen naisen :D minkähän minä sille mahdan, että hän on päättänyt näin? Koira on ihan kiltti, mutta murkkuikäinen ja villi, kokeilee kyllä.
Saako sossun kautta asuntoa? Mulla siis tosiaan ei ole kuin se 200 euroa rahaa ja seuraavat rahat tulee kesäkuun alussa kun ensikuu on ensimmäinen äitiyslomakuukausi. Ollaan tähän saakka eletty niin, että olen jaksamisen mukaan tehnyt keikkahommia ja niillä olen maksanut ruuat ja kodin käyttötavarat. Rahat oli laskettu niin, että näillä pärjätään hyvin ensimmäisiin äitiysrahoihin saakka. Niinm tai pärjättäisiin jos asuttaisi yhdessä. Noilla rahoilla ei vuokria ja takuuvuokria makseta :(

Vierailija
371/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:16"]

Miten te voitte olla noin myötätuntoisia? Mitähän oot tehny, että mies heitti pihalle?

[/quote]

Viimeisillään raskaana ja heitetään pihalle. Se on se hetki kun ollaan myötätuntoisia, jos joskus. Siksi.

Eli soita sossuun, pääset johonkin turvakotiin tai vastaavaan, ennenkuin saat oman. Koiralle hoitaja jostain tai se mies hoitaa niin kaunan kunnes saat asunnon.

[/quote]

No nythän se on pakko tehdä, koska vauvan pihalleheittäminen on vielä törkeämpää. Ap on kuitenkin aikuinen ihminen ja osaa huolehtia itsestään.

372/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Moni vastaaja jo on havainnut hätäsi ja tarjonnut apuaan.  Omasta kodistaan ei kenenkään tarvitse lähteä noin vain, olipa omistussuhde mikä tahansa. Eri asia sitten on, onko sinulla turvallista vai onko ilmassa väkivallan uhka. Tietenkin, vaikka välitöntä vaaraa ei olisikaan, on parisuhteenne joka tapauksessa tulehtunut ja tarvitsee hoitoa. Mikäli koet, ettet voi kotonasi olla, virallinen auttamistaho on tässä tapauksessa turvakoti. Asuinalueesi palvelut löytyvät täältä
http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/tyomuodot/vakivaltatyo/turvakodit/ ja mikäli et kuulu em. alueisiin on sosiaalipäivystys tukenasi.  Neuvolaan kannattaa myös olla yhteydessä, heilläkin on tiedossaan paljon auttamistahoja ja verkostoja.
Myös seurakuntasi diakoniatyöntekijään voit ilman muuta ottaa yhteyttä, mutta asuntoja tuskin seurakunnilla on noin vain. Silti voit kartoittaa, millaista tukea seurakunnaltasi voisi saada esimerkiksi, jos jäät yksinhuoltajaksi. Diakoniatyöltä voi myös tietyissä tapauksissa saada ruokatukea. Älä jää yksin noin kärjistyneessä tilanteessa. hae apua ja selvitä välit miehesi kanssa kun tunteet ovat rauhoittuneet. Vaikka eroaisittekin, on asiat syytä käydä rauhassa läpi: mitä tapahtui ja miten olisi voitu toimia toisin. Voimia sinulle.

Vierailija
373/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:24"]

No minähän pakotin miehen löytämään toisen naisen :D minkähän minä sille mahdan, että hän on päättänyt näin? Koira on ihan kiltti, mutta murkkuikäinen ja villi, kokeilee kyllä. Saako sossun kautta asuntoa? Mulla siis tosiaan ei ole kuin se 200 euroa rahaa ja seuraavat rahat tulee kesäkuun alussa kun ensikuu on ensimmäinen äitiyslomakuukausi. Ollaan tähän saakka eletty niin, että olen jaksamisen mukaan tehnyt keikkahommia ja niillä olen maksanut ruuat ja kodin käyttötavarat. Rahat oli laskettu niin, että näillä pärjätään hyvin ensimmäisiin äitiysrahoihin saakka. Niinm tai pärjättäisiin jos asuttaisi yhdessä. Noilla rahoilla ei vuokria ja takuuvuokria makseta :(

[/quote]

Lasta ei IKINÄ pitäisi hankkia noin epävarmaan rahatilanteeseen.

Vierailija
374/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Rahoitu

- Soita sosiaalitoimistoon ja selitä tilanne

- Kysy naapurilta, ystäviltä, sukulaisilta voiko ottaa koiran hetkeksi

- Soita lähimpään koiratarhaan ja kysy jos voisi hetkeksi auttaa

- Soita kunnalle ja kysy asuntoa

- Soita kirkolle

Sitten otat kaikki omat tavarat mukaan ja jätät miehen sanomatta mitään. Samalla otat lastenvalvojalle ajan ja kysyt neuvoja.

Siinä on lista ja aloita ensimmäisestä. Tule takaisin tänne ja kerro miten käy. Neuvon lisää jos tave on.

Samassa tilaanteessa ollut, kyllä se siitä.

Vierailija
375/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sikiää noita tyhmiä naisia jotka on miehestä kaikin tavoin riippuvaisia eivätkä edes yritä hankkia omaa varallisuutta ja vielä ovat niin idiootteja, että menevät lisääntymään ilman avioliittoa... No, tyhmyydestä sakotetaan mikä on lapsen kannalta iso sääli.

Vierailija
376/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu ei ehkä ole se kaikkein turvallisin vaihtoehto. Niistä saat riesan kunnes lapsi täyttää 18v. Itse pysyisin niistä kaukana elatussopimuksen tekoon asti (silloin kai on pakko mennä?) ja yrittäisin löytää jonkun kaverin, sukulaisen tai muun joka voi auttaa. Jos olet tosi viimeisilläsi, niin voithan yrittää saada synnytyksen käynnistymään niin pääset sairaalaan ainakin pariksi yöksi.

Vierailija
377/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsit koiralle uuden kodin ja menet vanhempiesi luokse. Jos ei rahat riitä edes vuokraan, ei ne riitä myöskään lemmikin ylläpitoon.

Vierailija
378/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia <3

Vierailija
379/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2015 klo 10:24"]

No minähän pakotin miehen löytämään toisen naisen :D minkähän minä sille mahdan, että hän on päättänyt näin? Koira on ihan kiltti, mutta murkkuikäinen ja villi, kokeilee kyllä. Saako sossun kautta asuntoa? Mulla siis tosiaan ei ole kuin se 200 euroa rahaa ja seuraavat rahat tulee kesäkuun alussa kun ensikuu on ensimmäinen äitiyslomakuukausi. Ollaan tähän saakka eletty niin, että olen jaksamisen mukaan tehnyt keikkahommia ja niillä olen maksanut ruuat ja kodin käyttötavarat. Rahat oli laskettu niin, että näillä pärjätään hyvin ensimmäisiin äitiysrahoihin saakka. Niinm tai pärjättäisiin jos asuttaisi yhdessä. Noilla rahoilla ei vuokria ja takuuvuokria makseta :(

[/quote]

Lasta ei IKINÄ pitäisi hankkia noin epävarmaan rahatilanteeseen.

[/quote] Pidä se suusi nyt kiinni. Jos sinulla ei ole muuta sanottavaa, niin ole hiljaa.

Vierailija
380/454 |
27.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita jos on kiinnostusta tuoda koiraa meille hoitoon. Se joka asuu 12km kouvolan keskustasta mikkeliin päin ;)

Ketju on lukittu.