Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevään allergiaoireet, millaisia?

Vierailija
04.05.2015 |

Hei!

Mulla on ollut jo vuosia koivulle, heinälle ja pajulle allergiaa. Siihen käytössä nenäsuihke ja silmätipat, joskus pahimpiin oireisiin suun kautta antihistamiinia. Millaisia oireita teillä muilla on??

Itselläni kutisee silmät, punoittaa, lievää rähmintää. Joskus ehkä jopa turvottaa silmiä. Aivastuttaa, kitalakea kutittaa, korvia kutittaa.

Olen miettinyt voiko esim. yleinen väsymys/vitutus olla allergiaoire?? Ja auttaako allergialääkitys siihen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut allergialääkkeet väsyttävät itsessään.

Vierailija
2/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oireet ilman lääkkeitä nenän jatkuva vetinen vuoto, silmien vuotaminen ja punoitus, aivastuttaminen. Otan ilman reseptiä saatavaa suun kautta otettavaa lääkettä (Kestine Lyo) ja sen kanssa ei ole mitään oireita. 

Väsymys tosiaan on allergialle ihan tyypillinen oire. Valitettavasti useimmat lääkkeet väsyttää vielä lisää, eivät auta siihen. Itse käytän juuri tuota Kestine Lyoa koska itselläni se ei juurikaan väsytä, kun taas esim. setiritsiini väsyttää voimakkaasti. Se on yksilökohtaista mikä ketäkin väsyttää noista lääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitin, että väsymys ilman lääkitystä.. Mutta joo, allergialääkettä otankin välillä yöksi jos oletan, että väsyttää. Mukavampi nukkuakin.

ap

Vierailija
4/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap siis oireita, vaikka on lääkitys? Juttele lääkärisi kanssa!

Vierailija
5/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oireita lääkityksellä, mutta tarkoitan, että ennenkuin käytän lääkitystä niin nuo oireet ilman lääkitystä.

ap

Vierailija
6/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaoireet vaihtelevat tosi paljon, mutta väsymys on ihan yleinen oire. Nuha/tukkoisuus, aivastelu kuume, silmien kutina/kuivuus/vuotaminen/punoitus on myös yleisiä. Monet allergialääkkeetkin ovat väsyttäviä, mutta ne voi ottaa illalla, joten ei se ole iso ongelma eikä sen vuoksi kannata jättää lääkkeitä käyttämättä.

Vierailija
7/10 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisia olette, jotka saatte lääkkeillä kuriin allergiaoireenne. Itse en voi olla minuuttiakaan ulkona keväällä, jollei siellä sada, vaikka on kourallinen lääkkeitä + suihkeita ja sumutettavia niin, että deodorantista kävis.

Monet lääkkeeni tekevät ärtyisemmäksi ja nopeammaksi / tehokkaammaksi ja vievät unia. Osa myös lihottaa mahtavasti, mutta onneksi en joka kevät joudu niitä käyttämään kovin paljoa.

Yritän olla onnellinen siitä, että en ole heinälle ainakaan vielä allerginen, joten kun koivu lopettaa kukintansa, niin pääsen taas ulos.

Vierailija
8/10 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon allerginen lehtipuista koivulle ja lepälle ja tulee oireita nuha, silmäoireet, kurkussa voi tuntua ja jos on allergiakautena joku kurkkutulehdus niin on ääniongelmia...

Vierailija
9/10 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, näköjään on allergiaa, ostin n. 1 viikko sitten allergialääkkeet, kun huomasin iholla kutinaa ja turvotusta, alkoi nenä vuotaa ja silmät kutista. Kortisonivoiteen jouduin myös ottamaan käyttöön.

Vierailija
10/10 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiä kutittaa ja nenä vuotaa. Toistaiseksi ei muuta, vaa eiköhän tämä taas vituiksi mene niinku joka kevät. Mun allergiat on leppä, koivu ja heinät. Pitäis olla vielä pahempi siitepölykausi ku aikoihin, jee. Lääkkeitä oon syöny jo 2 viikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä