Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikoilla henkilöitä jotka käy tyyliin 1päivää viikossa töissä ja loppuviikko saikulla?

Vierailija
06.01.2022 |

Työpaikoilla käy henkilöitä jotka käy pahimmillaan tyyliin 1 päivää töissä ja loppuviikko saikulla ? Varsinkin jos on yllättäen pyhäpäivä keskellä viikkoa.
(Eikä nyt ole puhe syöpää sairastavista / vakavasta sairaudesta kuntoutuvista.)

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on hämmästyttänyt se, että miten toiset saa sitä saikkua niin helposti kun itse en saa sitä millään helvetillä, vaikka on esim. pitkiä unettomuusjaksoja ja masennusta takana. Kuume ja flunssakaan ei saa kohdallani saikkua herumaan. Sitten työkaverit vaan huikkaa at ovesta mennessään hakevansa saikkua, kun jäi viime yönä unet vähän lyhyeksi. Niin että miten sitä saikkua oikein haetaan ja saadaan?!?

Vierailija
62/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pahimpia saikuttajia olivat siivoojat. Työtahti melko hidasta eivätkä vaatimukset olleet todellakaan mitään suuria. Nyt siivous on ulkoistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin julkisella puolella työskentelevänä ihmettelen näitä vuosikausia putkeen saikuttaneita. Kyllähän se on ilmeistä, ettei työntekijä ole tulevaisuudessakaan työkykyinen, jos on saikuttanut esimerkiksi viimeiset kolme vuotta kipeän selän vuoksi. Tämähän olisi irtisanomisperuste, mutta ilmeisesti työnantaja pelkää seuraamuksia.

Yksityisellä puolella sairauspoissaoloihin tartuttiin paljon hanakammin.

Vierailija
64/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella ei saa olla päivääkään pois ilman sairaustodistusta?

Vierailija
65/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat ehdottomasti yksi suurin saikuttajaryhmä. Hoitoalalta on poistettava mahdollisuus olla pois omalla ilmoituksella ja kaikissa sairastapauksissa on oltava ensimmäinen viikko palkatonta sairastamista. Alkaa hoitajatytöllä työnteko kelvata.

Hoitoalalla= sairaalat, tk:t yms= paöjon ihmisiä, paöjon pöpöjä liikkeellä= ihmiset sairastavat paökon enemmän, kuin jossain toimistotyössä. Kai nyt ymmärrät myös sen, että hoitajat hoita haavoittuvia potilaita, sairaat lapset, vanhukset, syöpäsairaat- ei niitä saa mennä altistamaan lisäsairauksille.

Ota selvää asioista, ennenkuin kirjoitat tämmöist psskaa

Vierailija
66/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eräs oli viime vuonna kolmasosan vuodesta saikulla. Nyt kuulemma vähitellen mietitään kolmikantakeskustelua. Hoitoala.

Kuulostaa ihan körttiläisten hoitokokoukselta.

Vierailija
67/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinällään sama joillain on eri säännöt. Kannattaa kuulua vähemmistöryhmään niin saat tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
68/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä puolella ei saa olla päivääkään pois ilman sairaustodistusta?

Riippuu paikasta. Meillä saa olla seitsemän päivää omalla ilmoituksella. Sairauspoissaoloja on vähän.

Olen ollut muutamassa sellaisessa paikassa, jossa vaadittiin todistus heti ekasta päivästä. Niissä paikoissa poikkeuksetta oli kaikki asiat rempallaan.

Vierailija
69/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa täältä poistettiin keskusteluja taas. Romani naisia ei ikinä kuulu palkata mihinkään.

Vierailija
70/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, jos itse ei ole kipeä niin lapset on ja mies ei niitä hoida eikä vanhemmat.

71/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitoalalla, ja minusta on tosi turhauttavaa, että itselläni on tosi harvoin sairaslomia ja silti esimies ei näytä arvostavan sitä, vaan heille on ihan sama, vaikka työntekijä olisi vähän väliä saikulla, kun ei se esimiehen palkkapussiin mitenkään vaikuta, miten paljon alaiset ova5 saikulla, kun kuitenkin on julkisen terveydenhuolloin yksikkö kyseessä.

Vierailija
72/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans. On noin viikon joka kuukausi pois, ja työ on vieläpä etänä tehtävää fyysisesti erittäin kevyttä näyttöpäätetyötä. Turhauttaa, kun joutuu koko ajan tuuraamaan.

Vierailija
73/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hoitaa mun työt jos mä joudun jatkuvasti hoitaan lisäksi sun työt?

Molempia en kykene hyvin hoitamaan sun saikun aikana ilman että lopulta uuvun.

Vierailija
74/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka työpaikassa on näitä työnvieroksujia. Oikein laskevat montako päivää kalenterivuodessa voi saikuttaa ilman esimiehen keskustelua aiheeseen liittyen. Epäilenkin, että ilmiö on pysyvä ja kulkee verenperintönä. Ovat häpeäksi maallemme ja sodassa itsenäisyyttämme puolustajille.

Vierailija
75/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, jos itse ei ole kipeä niin lapset on ja mies ei niitä hoida eikä vanhemmat.["

Se on kans ikävää jos pitää jatkuvasti kesken päivää poistua töistä ja jättää muut pärjäilemään kun "päikystä soitettiin että lapsella on jotain ja täytyy lähtee hakemaan lapsi moi ".

Vierailija
76/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna perjantai.

Mikä mahtaa ollakaan henkilöstövahvuus työpaikoilla.

Vierailija
77/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä täysin impo._tenttia raivoa on toisaalta hauska seurata. Uhkutaan ja puhkutaan vaikka mitä, mutta todellisuus on, että ihmisiä on erilaisia, on niitä jotka ei ole ikinä sairaana, on kroonisesti sairaita ja niitä sitten on niitä tolloja jotka tulee sairaana töihin ja kyttää muiden somea jos ovat saikulla. Eivät vissiin ymmärrä että emme elä NL:ssä jossa voit ilmiantaa naapurin ja saada palkinnon.

Mutta mitään ette saikulla oleville mahda vaikka kuinka uhkutte ja puhkutte.

Vierailija
78/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viimeksi töissä heinäkuussa ja siitä asti saikuttelelua.

Vierailija
79/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut muutaman kerran omalla ilmoituksella pois siksi, että en vaan jaksa. Olen ihan loppu ja luultavasti sairastan ainakin lievää masennusta. Nukun todella huonosti.

Tiedän, että hoidan tätä asiaa huonosti, mutta vaan niin kova kynnys käydä lääkärille tästä puhumassa. Pelkään ettei mua oteta tosissaan...

No sitähän ei ole tarkemmin määritelty, mistä syystä omalla ilmoituksella saa olla pois, kai masennuskin käy syyksi.

Vierailija
80/119 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella, kolme 1-3 päivän sairaslomaa puolen vuoden sisällä johtaa esimiehen puhutteluun, vähintään kahden viikon saikku johtaa laajempaan työkunnon selvittelyyn.

Miten tässä siis voisi jatkuvasti hupimielessä rauhassa saikuttaa?

No tää kuulostaa hyvältä :-)

Mulla parikin työkaveria laskee päiviä, että montako voivat olla pois/vuosi jotta palkka vielä juoksee. …ja meillä on jo ruhtinaalliset 10vkoa lomaa vuosittain. Todellakin jää hommat muiden hoidettavaksi näiden urpojen takia.

Olisipa siis hyvä tollainen puhuttelu ja laajemman työkunnon selvitys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi