Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikoilla henkilöitä jotka käy tyyliin 1päivää viikossa töissä ja loppuviikko saikulla?

Vierailija
06.01.2022 |

Työpaikoilla käy henkilöitä jotka käy pahimmillaan tyyliin 1 päivää töissä ja loppuviikko saikulla ? Varsinkin jos on yllättäen pyhäpäivä keskellä viikkoa.
(Eikä nyt ole puhe syöpää sairastavista / vakavasta sairaudesta kuntoutuvista.)

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä saikuttajat ovat järkyttävän kallita yhteiskunnalle. Tulevat saamaan haukkumiset kahvihuoneessa ja naapureilta. Ja naapurina soitan työpaikalle myös, jos jaksaa ulkoiluttaa koiraa, on täysin terve.

Tuo viimeinen lause on ihan puppua. Koira on käytettävä tarpeillaan vaikka kontaten, kuumeessa tai kovissa kivuissa.. 10 minuutin lenkki on eri asia kuin 8 tunnin työpäivä.

Vierailija
102/119 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä saikuttajat ovat järkyttävän kallita yhteiskunnalle. Tulevat saamaan haukkumiset kahvihuoneessa ja naapureilta. Ja naapurina soitan työpaikalle myös, jos jaksaa ulkoiluttaa koiraa, on täysin terve.

Tuo viimeinen lause on ihan puppua. Koira on käytettävä tarpeillaan vaikka kontaten, kuumeessa tai kovissa kivuissa.. 10 minuutin lenkki on eri asia kuin 8 tunnin työpäivä.

Jos olet oikeasti kipeä niin et pysty koiraa ulkoiluttamaan, että seli seli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vastuullinen koiran omistaja on jo ennen koiran omistamista miettinyt ja sopinut kuka koiraa hoitaa, kun olet kipeä. Jos ei ole toista hoitajaa, ei koiraa pidä ottaa. Voithan joutua tekemään 2 työvuoroakin peräkkäin.

Vierailija
104/119 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, harvoin nämä saikuttajat edes huomaavat ajatella, että heitä pidetään mielenterveysongelmaisina. Jos ihminen on mieleltään terve niin hän jaksaa kyllä töissä ja saikkupäiviä on vain muutama vuodessa.

Vierailija
105/119 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella, kolme 1-3 päivän sairaslomaa puolen vuoden sisällä johtaa esimiehen puhutteluun, vähintään kahden viikon saikku johtaa laajempaan työkunnon selvittelyyn.

Miten tässä siis voisi jatkuvasti hupimielessä rauhassa saikuttaa?

Se on tosi hyvä, jos teillä oikeasti puututaan saikkuihin. Itsekin olen julkisella ja sama ohjeistus meillä on, mutta käytännössä sitä ei toteuteta ollenkaan. Esimies on liian arka puuttumaan asioihin. Meillä saa ihan rauhassa saikuttaa kuukaudesta toiseen ja kukaan ei välitä, vaikka töissä olevat sortuvat taakan alle. Kieltämättä itsekin olen väsyneenä monen ihmisen työt tehneenä joskus harkinnut turhaa saikutusta, mutta toistaiseksi yritän vain etsiä uuden työn.

Meillä HR valvoo, että esimies ja työterveys puuttuvat, jos nämä hälytysrajat täyttyvät. Teillä esimiehiä tulisi kouluttaa sekä heidän tehtävistään suoriutumistaan valvoa ja HR:n tulisi ottaa tiukempi ote. Nämä tietysti siten, että johto ilmaisee selkeästi, että otetta tulee jämäköittää.

Vierailija
106/119 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on ollut kipeänä marraskuusta alkaen ainakin 5 kertaa. Se on todella rasittavaa olla jatkuvasti pois flunssaisen lapsen takia, vaikka puolison kanssa jaamme vastuun ja olemme yrittäneet neuvotella myös etätyöpäiviä. Ikävä kyllä etätyötkään ei aina onnistu. Joka kerta kun ilmoitan lapsen sairastumisesta töihin, iskee kamala morkkis ja olen varma, että työpaikan kaakattavat akat taas haukkuvat siellä minua pystyyn. Minulla on sentaan vain yksi lapsi, mutta ilmeisesti olisi parempi pysyä pois työelämästä 10 vuotta, ettei tarvitsisi hävetä näitä saikkupäiviä.

Vierailija
107/119 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi aiheettoman saikuttelun tullessa ilmi saada petossyyte. Siinähän työntekijä huijaa työnantajalta rahaa.

Vierailija
108/119 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koiraa, mutta ennen koronaa ja yleensä nettiä kävin kaupassa 38,5 asten kuumeessa. Oli kaksi pientä lasta ja ei ollut mitään kotona ruokaa, mies vielä kovemmassa kuumeessa ja kaksivuotiasta ei voinut lähettää edes 200 metrin päässä olevaan kauppaan.  Lapsena sain haukut luokkakavereilta kun he näkivät minut kävelemässä äitini kanssa. Totuus = oltiin menossa lääkäriin, kun olin niin kipeä ja autoa ei ollut siihen aikaan joka talossa, edes naapureilla ja meillä ollut puhelintakaan, kaikilla ei 70-luvulla vielä ollut. Anopin oli pakko lypsää lehmät samana iltana kun mieheni syntyi vähän etuajassa, vaikka ei ollut pystynyt edes istumaan. Nämä esimerkit vain siksi, että joskus on pakko käydä ulkona ja kuume ei tee toimintakyvyttömäksi mutta töissä harva jaksaa olla. Itse ainakin olen kuumeisena tosi unelias ja onhan se epämiellyttävää muillekin etät menee tartuttamaan. 

En ole kyllä itse ole töistä pois juuri koskaan, mutta en usko, että naapureista moni edes tietää, missä olen töissä.

Vierailija
109/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo henkilöt kuormittavat muita työntekijöitä huomattavasti ja eväävät uuden työvoiman palkkaamisen varsinkin jos ovat vakituisia.

Vierailija
110/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat ehdottomasti yksi suurin saikuttajaryhmä. Hoitoalalta on poistettava mahdollisuus olla pois omalla ilmoituksella ja kaikissa sairastapauksissa on oltava ensimmäinen viikko palkatonta sairastamista. Alkaa hoitajatytöllä työnteko kelvata.

Jos sairastelu olisi palkatonta, ihmiset tulisivat sairaana töihin. Meillä yhtenä vuonna palkittiin niitä, jotka eivät olleet vuoden aikana yhtään päivää saikulla. Se olikin ainoa kerta koska se johti siihen, että tultiin sairaana töihin tartuttama kaikki muut.

Vierailija
111/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella, kolme 1-3 päivän sairaslomaa puolen vuoden sisällä johtaa esimiehen puhutteluun, vähintään kahden viikon saikku johtaa laajempaan työkunnon selvittelyyn.

Miten tässä siis voisi jatkuvasti hupimielessä rauhassa saikuttaa?

Se on tosi hyvä, jos teillä oikeasti puututaan saikkuihin. Itsekin olen julkisella ja sama ohjeistus meillä on, mutta käytännössä sitä ei toteuteta ollenkaan. Esimies on liian arka puuttumaan asioihin. Meillä saa ihan rauhassa saikuttaa kuukaudesta toiseen ja kukaan ei välitä, vaikka töissä olevat sortuvat taakan alle. Kieltämättä itsekin olen väsyneenä monen ihmisen työt tehneenä joskus harkinnut turhaa saikutusta, mutta toistaiseksi yritän vain etsiä uuden työn.

Se ei ole sen sairaan vika, jos te sorrutte työtaakan alle. Se on esimiehen vika. Hän ei ole tehtäviensä tasalla.

Vierailija
112/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työhaastattelussa tulisi kartoittaa todella tarkasti työkuntoisuus. Onko hakija työkuntoinen vai henkilö jolla ilmenee "krooninen joku" heti kun työsoppari on allekirjoitettu.

Noita asioita ei saa haastattelussa kysyä, kuten ei poliittista vakaumusta , uskonnollista- tai seksuaalista suuntautumista.

Ei haastattelussa mutta toki on työhöntulotarkastus. Meillä ainakin kaikki, joilla on yli 5 kk:n palvelussuhde tuovat tthuollosta lääkäri lausunnon.

Vierailija
113/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pieniä lapsia? Päiväkodista tuppaa tarttumaan kaikki. Siinä on ensin lapsi kipeänä, sitten itse, sitten taas lapsi jne.

Vierailija
114/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa itsekin kivoja työkavereita, oisko syytä katsoa peiliin miksei se työkaveri viihdy töissä.

Ette voi tietää toisten sairauksista, olkaa onnellisia että saatte olla terveenä. Sairaudesta riippuen voi käydä reissussa ja kylillä vaikka töihin ei voikkaan mennä. Kaupassa, lääkärissä, apteekissa ja koiran kanssa lenkillä on ihan ihan pakkokin käydä vaikka olisi kuinka sairas. Paitsi koronassa ei sovi itse kauppaan mennä.

Jos on oikeasti jotain saikuttajia (totuutta ette tiedä) ja tällaisia ongelmia työpaikalla niin kyse on huonosta työnjohdosta ja esimiestyöstä. Osoittamaan sinne valitukset.

Vierailija
115/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 2 sairaalassa on sanottu, että ne jotka ovat paljon sairaslomalla, ovat mielenterveysongelmaisia ja totta tuo kyllä on.

Vierailija
116/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 2 sairaalassa on sanottu, että ne jotka ovat paljon sairaslomalla, ovat mielenterveysongelmaisia ja totta tuo kyllä on.

He ovat myös pahanilman lintuja työpaikoilla. Jatkuva valitus joka asiasta tauoilla kahvihuoneissa, pahat mielenterveys ongelmat. Ja heillä on maksimi saikku määrät.

Vierailija
117/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettepa itsekin kivoja työkavereita, oisko syytä katsoa peiliin miksei se työkaveri viihdy töissä.

Ette voi tietää toisten sairauksista, olkaa onnellisia että saatte olla terveenä. Sairaudesta riippuen voi käydä reissussa ja kylillä vaikka töihin ei voikkaan mennä. Kaupassa, lääkärissä, apteekissa ja koiran kanssa lenkillä on ihan ihan pakkokin käydä vaikka olisi kuinka sairas. Paitsi koronassa ei sovi itse kauppaan mennä.

Jos on oikeasti jotain saikuttajia (totuutta ette tiedä) ja tällaisia ongelmia työpaikalla niin kyse on huonosta työnjohdosta ja esimiestyöstä. Osoittamaan sinne valitukset.

Tuollainen ihminen on työhaluton mielenterveys ongelmainen, ei vain itse tajua asiaa, muut tajuaa kyllä.

Vierailija
118/119 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairas ihminen pidä koiraa.

Vierailija
119/119 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ovat ehdottomasti yksi suurin saikuttajaryhmä. Hoitoalalta on poistettava mahdollisuus olla pois omalla ilmoituksella ja kaikissa sairastapauksissa on oltava ensimmäinen viikko palkatonta sairastamista. Alkaa hoitajatytöllä työnteko kelvata.

Tämä vaikuttaa aika karulta, mutta tarkemmin asiaa mietittyäni on asia justiins näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi