Taksikuskin työ
Olisin kiinnostunut taksikuskin työstä..
Osaako kukaan kertoa millaista se on, miten siihen kouluttaudutaan yms?
Mitä vain mitä osaatte kertoa.
Jostain muistan lukeneeni että työajat saisi päättää aika pitkälti itse, onko näin?
Kommentit (27)
Ja taksilupa pitää olla. Ne myöntää paikallinen avi/ely tai mikä lieneekään.
Vierailija kirjoitti:
Hyi jos joku kännissä oksentaa autoon :/
Se ei ole pahinta. Jotkut asiakkaat voi uhkailla, osa taas jättää maksamatta.
En oo ite taksikuski, mutta veli on.
Vauva foorumi vaikuttaa nykyään pelkältä mielenpahoittajien paikalta. Ehkä pari ihmistä tähän vastanneista on koskaan itse ajaneet taksia ja ovat niin mukavuudenhaluisia että ei riitä kantti mihinkään tosi hommiin. Kuitenkin hyvä perusammatti.
Minä hain Uberilta asiakaspalveluhommia, piti mm. hallita kolme kieltä, olin reippaasti ylipätevä työkokemukseni puolesta. Monenlaisten kirjoitustestien jälkeen tarjosivat paikkaa. Kertoivat että tehtävän luonteen vuoksi työaika alkaa tasan klo 8:00 ja osan viikosta päättyy klo 17:00. Sanoin että otan paikan. Rehellisenä kerroin että olen YH ja lapseni päiväkoti aukeaa klo 7:45 ja menee kiinni klo 17:00. Matka Uberin toimistolle päiväkodilta kestää 30 min, kysyin onko ajoista mahdollista joustaa osan viikosta tai muuten järjestää tunnit niin että pystyn viemään ja hakemaan lapseni. Rekrytoija sanoi että tarkistaa asian esimieheltä, nyt mennyt 3 kk eikä heistä ole kuulunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kuukaudesta. Koskaan tammikuussa ei jää tarpeeksi käteen, että se riittäisi elämiseen asti. Kaikki menee pakollisiin vastikkeisiin ja laskuihin. Heinäkuu taas on ehkä paras jolloin jää n. 1700e.
En usko. Itse saan yli 1800e netto tekemättä mitään
Ei kannata. Huono palkka ja pitkät vuorot jos jotain meinaat tienata.