En äänestänyt - ja saan valittaa tuloksesta
Ei löytynyt ehdokasta joka olisi ollut kaikista asioista samaa mieltä kanssani - joten en äänestänyt.
Silti minulla on oikeus valittaa tuloksesta.
Kiitos ja näkemiin.
Kommentit (21)
Ei ole oikeutta valittaa. Joku ehdokas löytyy aina. Joistain periaatteistaan pitää aina luopua ja äänestää sitä mahdollisimman sopivaa. Täydellistä ehdokasta tuskin on, joku mättää aina. Joten huonot perustelut sulla.
Kaikilla on oikeus valittaa! Ihan perusoikeus ihmisenä.
Menee hermot nuihin Jos et äänestäny, et saa vinkua - valittajiin Facebookissa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:17"]Ei ole oikeutta valittaa. Joku ehdokas löytyy aina. Joistain periaatteistaan pitää aina luopua ja äänestää sitä mahdollisimman sopivaa. Täydellistä ehdokasta tuskin on, joku mättää aina. Joten huonot perustelut sulla.
[/quote]
On oikeus valittaa :DD Onko se laissa kielletty? Jos ei ole, sitten on oikeus.
Tottakai saa valittaa selkeistä epäkohdista, jotka ovat niiden syytä jotka äänestivät taas ne samat sinne haisemaan.
Tietysti saa valittaa! Ja ihanaahan se valittaminen onki. Ei vaan kovin hyödyllistä...
Jos ei ole löytänyt ehdokasta, mutta äänestää silti, niin sellainen on mielivaltaa, eikä demokratiaa.
En ymmärrä ihmisiä jotka väittää että ei saa valittaa... Totta kai saa, ei sitä voi kukaan keneltäkään kieltää!
Mutta en sen puoleen ymmärrä ihmistä joka ei äänestä...
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:19"]Tottakai saa valittaa selkeistä epäkohdista, jotka ovat niiden syytä jotka äänestivät taas ne samat sinne haisemaan.
[/quote]
Kun ei itse ole yrittänyt vaikuttaa asioihin, niin turha itkeä. Oma vika, jos asiat sujuu huonosti, kun ei vaivautunut nostamaan persettä sohvalta ja mennyt laittamaan omien asioidensa vaikuttajan numeroa lappuun. Muut ovat äänestäneet niitä keitä haluavat ajamaan heidän asioitaan. Jos porvarit ovat kaikki menneet äänestämään " köyhät kyykkyyn", niin turha köyhän on valittaa, jos itse ei äänestänyt ketään. Tämä oli esimerkki.
Suomessa kansalaisilla on oikeuksia ja velvollisuuksia. Äänestäminen on velvollisuus. Lukiossa opetettu, amiksesta en osaa sanoa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:24"]Suomessa kansalaisilla on oikeuksia ja velvollisuuksia. Äänestäminen on velvollisuus. Lukiossa opetettu, amiksesta en osaa sanoa.
[/quote]
Ja valittaminen on oikeus. Ei sitä voi kukaan keneltäkään kieltää.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:24"]Suomessa kansalaisilla on oikeuksia ja velvollisuuksia. Äänestäminen on velvollisuus. Lukiossa opetettu, amiksesta en osaa sanoa.
[/quote]
Hienosti sait vähän piilohaukuttua amiksen käyneitä...
Vitsin amispellet ei jaksa edes äänestää ja sitten ollaan vaalien jälkeen vikivikivikiviki kun asiat ei mennykään niinkuin haluaa. EI OLE OIKEUTTA VALITTAA JOS EI ÄÄNESTÄ!!!
En minäkään löytänyt ehdokasta joka täysin samaa mieltä asioista minunkaan. Äänestin vasemmistoliittoa kuitenkin kun ajavat köyhien asiaa ja itse matalapakkkatyöntekijä olen. Minusta on kansalaisvelvollisuus äänestää vaaleissa ja äänestää sitä sitten joka eniten samaa mieltä asioista.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:29"]Vitsin amispellet ei jaksa edes äänestää ja sitten ollaan vaalien jälkeen vikivikivikiviki kun asiat ei mennykään niinkuin haluaa. EI OLE OIKEUTTA VALITTAA JOS EI ÄÄNESTÄ!!!
[/quote]
Onneksi te ei-amiksen-käyneet olette noin järkeviä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:24"]
Suomessa kansalaisilla on oikeuksia ja velvollisuuksia. Äänestäminen on velvollisuus. Lukiossa opetettu, amiksesta en osaa sanoa.
[/quote
Kun ei olekaan, vaan oikeus. Mitään velvollisuutta äänestää ei ole.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:24"]Suomessa kansalaisilla on oikeuksia ja velvollisuuksia. Äänestäminen on velvollisuus. Lukiossa opetettu, amiksesta en osaa sanoa.
[/quote]
Ja valittaminen on oikeus. Ei sitä voi kukaan keneltäkään kieltää.
[/quote]
Ei tietenkään :D Mutta lähinnä koko valittamiselta menee uskottavuus, sitä tuo fraasi tarkoittaa. Jos ei millään löydä ehdokasta, on ok jättää äänestämättä, JÄTTÄÄ KANSANVALTA NIILLE, KEITÄ ÄÄNESTÄMINEN KIINNOSTAA. Jättää heille valta päättää. Valita vain, mutta hupsulta vaikutat.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:29"]
Vitsin amispellet ei jaksa edes äänestää ja sitten ollaan vaalien jälkeen vikivikivikiviki kun asiat ei mennykään niinkuin haluaa. EI OLE OIKEUTTA VALITTAA JOS EI ÄÄNESTÄ!!!
[/quote]
Tuota mihin se amis liittyy? Olen käynyt ammattikoulun, kaikki arvosanat kiitettäviä ja stipendin sain, peruskoulun päättötodistuksen numero 9. Äänestän aina kaikissa vaaleissa. Miksi se amis piti tuohon kirjoittaa?
Ne jotka tunnen jotka EIVÄT äänestä ovat korkeakoulutettuja. On tietysti myös ammattikoulun käyneitä jotka eivät äänestä, mutta ei se ole niin että "ne jotka eivät äänestä ovat amiksia".
Toki olen sitä mieltä että saa valittaa vaikka ei olisi äänestänyt, mitäs jos on vaikka anarkisti ja vastustaa sitä että valitaan edustaja jos haluaisi itse päättää omasta elämästään.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:29"]
[/quote]
Tuota mihin se amis liittyy? Olen käynyt ammattikoulun, kaikki arvosanat kiitettäviä ja stipendin sain, peruskoulun päättötodistuksen numero 9. Äänestän aina kaikissa vaaleissa. Miksi se amis piti tuohon kirjoittaa?
Ne jotka tunnen jotka EIVÄT äänestä ovat korkeakoulutettuja. On tietysti myös ammattikoulun käyneitä jotka eivät äänestä, mutta ei se ole niin että "ne jotka eivät äänestä ovat amiksia".
Toki olen sitä mieltä että saa valittaa vaikka ei olisi äänestänyt, mitäs jos on vaikka anarkisti ja vastustaa sitä että valitaan edustaja jos haluaisi itse päättää omasta elämästään.
[/quote]
Jos on anarkisti, kannattaa äänestää ehdokasta joka edistää suoran demokratian käyttöönottoa. Ei se anarkistinen yhteiskunta sormia napsauttamalla synny.
Samoin, en löytänyt minäkään. Minun puolestani valittakoon ihan kuka haluaa, se joka äänesti ja se joka äänesti.