Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan luopua koiristamme. Olen 18v, vanhemmat eri mieltä.

Vierailija
26.04.2015 |

Välitän koiristamme tosi paljon ja siksi haluaisinkin luopua niistä. Omistan virallisesti toisen koiran äidin kanssa ja toisen isän kanssa. En varmaan voi myydä/antaa niitä pois ilman vanhempieni lupaa?

Minulla menee hermot liian helposti ja vedän koiria lenkillä miten sattuu. En jaksa odottaa niiden haistelua, mutkittelua ja muuta ylimääräistä. Usein vaan kävelen suoraan keskellä tietä ja menen samaa vauhtia, vaikka koirat tekisivät mitä. Joskus haluan juosta ja silloin nuorempi alkaa riehua ja jos se tulee tielle, niin juoksen vain suoraan sen "läpi" kiinnittämättä siihen mitään huomiota.... Väärinhän tämä on koiria kohtaan ja haluan siksi antaa ne jollekin paremmalle omistajalle.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan muutenkin mukava ihminen. Not.

Vierailija
2/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit täysi-ikäisenä pikku hiljaa muuttaa pois kotoa. Vanhemmat ja koirat olisivat varmasti mielissään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... miten koiria on koulutettu? Ja sellainen pikkujuttu: onko sinulla empatiakykyä?

Vierailija
4/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu ja luovu kiireesti! Onneksi huomasit itse ettet sovellu eläinten pitäjäksi.

Vierailija
5/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elukoita otetaan, sitoudutaan samalla pitämään huolta niistä koko niiden loppuelämä eikä anneta kiertoon kevein perustein, kuten että "lakkaa huvittamasta" niiden hoitaminen. Häpeä hetki ja kerää sitten itsesi. Nyt varmaan tuntuu moni muu asia elämässä kiinnostavammalta kuin koirien lenkitys, mutta vastuunsa pitää kantaa.

Vierailija
6/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Tavallaan toimit oikein kun määräät vauhdin lenkillä. Toisaalta se, että teet sen kiusataksesi koiraa, on ongelma.

Sinulla ei kuitenkaan ole oikeutta päättää vanhempiesi omistusoikeudesta.

Vierailija
7/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:28"]

Tuota... miten koiria on koulutettu? Ja sellainen pikkujuttu: onko sinulla empatiakykyä?

[/quote]

Voin sanoa suoraan että ei ole.... Vihaan itseäni, koska olen tälläinen hullu psykopaatti.

Vierailija
8/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehheh.

Vierailija
9/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:36"]

Kun elukoita otetaan, sitoudutaan samalla pitämään huolta niistä koko niiden loppuelämä eikä anneta kiertoon kevein perustein, kuten että "lakkaa huvittamasta" niiden hoitaminen. Häpeä hetki ja kerää sitten itsesi. Nyt varmaan tuntuu moni muu asia elämässä kiinnostavammalta kuin koirien lenkitys, mutta vastuunsa pitää kantaa.

[/quote]

itseasiassa koirat ovat ainoa asia josta vielä välitän...

Vierailija
10/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi vielä se, että kerran kun tulin suihkusta niin toinen koira alkoi nylkyttään mua jalkaan ja mua alkoi ahdistamaan ihan älyttömästi.
Mut joo, tajusin kyl ehkä ittekkin nyt et porukat on ehkä oikeessa ja mun tarttis varmaan muuttaa ite.. Oon vaan vielä niin lapsi esim muihin kavereihin verrattuna et en ees uskalla olla yksin ymym, mut ehkä tää täst.

Ap

Vierailija
11/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:28"]

[/quote]

Voin sanoa suoraan että ei ole.... Vihaan itseäni, koska olen tälläinen hullu psykopaatti.
[/quote]

Okei. Nyt sinun pitää maanantaina ottaa yhteyttä terveyskeskukseen. Saat muutaman kuukauden päähän ajan. Käyt sanomassa, että olet huolissasi mielenterveysongelmistasi. Vaadit lääkäriltä lähetteen eteenpäin. Sinulla on mahdollisuus päästä vielä hoitamaan tuota asiaa. Sinulla on vielä kehittyvät aivot.

Vierailija
12/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sit vielä se etten oo päässy mihkää opiskeleen varmaan on se pää syy miks kaikki tuntuu mulle niin vaikeelta. Mun sisarukset on menestyneitä ja mää en oo mitää.ja tiiän sen kyl itekki.

Ap

Vierailija
13/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo toinen "ap" en ole minä. Minulla ei ole sisaruksia ja pärjään koulussa. En ole koskaan tupakoinut, lintsannut enkä käyttänyt alkoholia. Kukaan ei usko kun yritän sanoa, että olen oikeasti paha.

Vierailija
14/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelua vanhempiesi kanssa.

Vanhempasi eivät halua niistä luopua, niin ehkä he sitten ovat valmiita ottamaan niistä koko vastuun. Keskustelkaa ja sopikaa asiasta jollain tavalla. Minusta on ihan hyvä asia sinun ymmärtää, että et ole koiraihminen, etkä mielelläsi niitä hoida, vaikka niistä välitätkin. Ei toimimattomassa parisuhteessakaan ole mikään pakko olla, niin miksi sitten toimimattomassa lemmikkisuhteessa olisi pakotettuna olemaan? Tätä kutsutaan ihmisen kehittymiseksi ja omaan itseensä tutustumiseksi. 

Vierailija
15/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt omaa pahaa oloasi pura viattomiin koiriin.

Vierailija
16/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:47"]

Tuo toinen "ap" en ole minä. Minulla ei ole sisaruksia ja pärjään koulussa. En ole koskaan tupakoinut, lintsannut enkä käyttänyt alkoholia. Kukaan ei usko kun yritän sanoa, että olen oikeasti paha.

[/quote]

On olemassa ihmisiä, joilta puuttuu ns. omatunto, ja heitä voi pitää oikeasti pahoina. Tällaisia ihmisiä ovat psykopaatit ja sosiopaatit. He eivät kuitenkaan pidä itseään "oikeasti pahoina", joten sinä et voi edustaa persoonallisuudeltasi kumpaakaan näistä. Voit siis ruksata listaltasi sen, että olisit "paha". Jos sinusta kuitenkin tuntuu siltä, kärsit todennäköisesti jonkinlaisesta mielenterveysongelmasta, jota en aio edes yrittää määrittää. Sinun täytyy nyt heti tulevalla viikolla ottaa yhteyttä semmoiseen tahoon, että pääset puhumaan asioistasi. Tämmöisiä tahoja ovat esim. koulun terveydenhoitaja tai kuraattori, terveyskeskuksessa psykiatriset sairaanhoitajat tai ihan yleislääkärit. Koirat eivät tässä nyt ole se ongelma.

Vierailija
17/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:47"]Tuo toinen "ap" en ole minä. Minulla ei ole sisaruksia ja pärjään koulussa. En ole koskaan tupakoinut, lintsannut enkä käyttänyt alkoholia. Kukaan ei usko kun yritän sanoa, että olen oikeasti paha.
[/quote]

Ööm.. Täällä nyt joku tulee pilaan mun ketjuu kysympä vaan et miks?? Mee oikeesti vaan pois.

Oikea Ap

Vierailija
18/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, mikä ap tässä on se oikea, mutta jos se olet sinä, joka ei ole missään koulussa, tutustu nuorisotakuuseen: http://www.nuorisotakuu.fi/nuorisotakuu

Vierailija
19/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuulostaa siltä että olet tosi väsynyt.

Silloin on vaikeampi jaksaa koiramaisesti käyttäytyviä koiria.
Ovatko koirat täysin sinun vastuullasi? Voisitteko jakaa vastuuta perheessä?
Toisiko esim johonkin koulutukseen osallistuminen uutta puhtia koirien kanssa touhuamiseen?

Kerro vanhemmillesi miltä susta tuntuu. Et ole psykopaatti tai hullu, etkä huono koiranomistaja.

Vierailija
20/25 |
26.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 08:57"]

Ap, kuulostaa siltä että olet tosi väsynyt.

Silloin on vaikeampi jaksaa koiramaisesti käyttäytyviä koiria.
Ovatko koirat täysin sinun vastuullasi? Voisitteko jakaa vastuuta perheessä?
Toisiko esim johonkin koulutukseen osallistuminen uutta puhtia koirien kanssa touhuamiseen?

Kerro vanhemmillesi miltä susta tuntuu. Et ole psykopaatti tai hullu, etkä huono koiranomistaja.

[/quote]

Mikähän on huonon koiranomistajan määritelmä mielestäsi? Minulle se on mm. hminen, joka ei siedä koirien normaalia käyttäytymistä ja haluaa siksi luopua niistä. 

Ei voi tulla yllätyksenä, että koirat haistelevat lenkillä maassa olevia kiinnostavia tuoksuja. 

Ei voi tulla yllätyksenä, että nuori koira on riehakas.