Kun sota tulee, naisten...
Kommentit (14)
Ja miesten kunnioitus naisia kohtaan laskee. Kun joutuu uhraamaan henkensä samalla kun toisen sukupuolen edustajat makoilee kotona.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:17"]Riippuu sodan lopputuloksesta. Jos hävitään, niin miehet eivät ole antaneet kaikkeansa. Ei silloin voi muuta kuin halveksia.
[/quote]
Just.
Minäpä taas luulen, että naisten huoli kasvaa ystäviä ja läheisiä kohtaan jos sota syttyy.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:18"]
Ja miesten kunnioitus naisia kohtaan laskee. Kun joutuu uhraamaan henkensä samalla kun toisen sukupuolen edustajat makoilee kotona.
[/quote]
Sinusta en tiedä mutta itselläni olisi luultavasti kädet täynnä töitä.
-sh-
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:19"]Minäpä taas luulen, että naisten huoli kasvaa ystäviä ja läheisiä kohtaan jos sota syttyy.
[/quote]
Luulisi siinä nousevan myös arvostus ja kunnioitus jos huolikin.
Tuskinpa ainakaan suomalaista miestä kohtaan. Viime sotien aikana maamme naisilla oli kova hinku antaa saksalaisille aseveljille, osa jopa muutti heidän perässään Saksaan. Käsittämätöntä kyllä jopa venäläisille sotavangeille tarjosivat pilluaan nämä meidän sota-ajan ah niin urheat ja uhrautuvat naiset.
Nykyään sodan sattuessa asiat olisivat vielä räikeämmin näin, koska suomalaisten naisten ulkomaalaisen kyrvän himo on vain kasvanut, tai ainakaan sitä ei peitellä samalla lailla kuin 2. ms aikana. Ensimmäiset NATO -sotilaat (isäntämaasopimus) todennäköisesti nääntyisivät heti kättelyssä fyysisen väsymyksen vuoksi taistelukyvyttömiksi kaikesta panemisesta mihin Suomessa joutuisivat. Sen verran kun tuntee suomalaisia naisia, tämä ei ole liioittelua sanoa.
Ei kai kukaan täysjärkinen arvosta itsenäisyyttä omaa henkeänsä korkeammalle? Siis onko näin vanhanaikaisesti ajattelevia vielä?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:24"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:19"]Minäpä taas luulen, että naisten huoli kasvaa ystäviä ja läheisiä kohtaan jos sota syttyy. [/quote] Luulisi siinä nousevan myös arvostus ja kunnioitus jos huolikin.
[/quote]
Arvostus? Pakolla siellä ollaan, ei vapaaehtoisesti. Jälkimmäisessä tapauksessa ymmärtäisin, että arvostus nousisi.
Huoli olisi totta kai suuri.
Olen ihmetellyt, että miksi naisille ei järjestetä jonkinlaista vaikka muutaman viikon tai kuukauden lottakurssia, jossa opetellaan naisen sodan ajan tehtäviä. Opetellaan sairaanhoitoa, kotitalouden hoitamista yms. Kaikille nuorille naisille tuollaiset asiat eivät todellakaan ole itsestäänselvyyksiä, varsinkin jos sitä kodinhoitoa tai pahasti loukkaantuneita pitää hoitaa ilman sähköä. Menisi aika monella sormi suuhun, ettei kynnet katkea.
No jos sota tulee niin työnjako on selvä. Reserviläiset lähtevät rintamalle, naiset jäävät hoitamaan kotia ja sivarit pitävät huolta siitä että naisilla on hyvä olla.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:44"]
Olen ihmetellyt, että miksi naisille ei järjestetä jonkinlaista vaikka muutaman viikon tai kuukauden lottakurssia, jossa opetellaan naisen sodan ajan tehtäviä. Opetellaan sairaanhoitoa, kotitalouden hoitamista yms. Kaikille nuorille naisille tuollaiset asiat eivät todellakaan ole itsestäänselvyyksiä, varsinkin jos sitä kodinhoitoa tai pahasti loukkaantuneita pitää hoitaa ilman sähköä. Menisi aika monella sormi suuhun, ettei kynnet katkea.
[/quote]
Sanoisin, että moinen kurssi olisi hyödyksi sekä miehille että naisille. Tuntuu, ettei moni nykyajan mieskään ole perillä, miten toimia jos vaikka ne sähköt menevät poikki useammaksi päiväksi (ja tästä on kokemusta sen Tapaninpäivän myrskyn osalta). Jos sen saisi vaikka peruskouluun (tyyliin ysiluokkalaisille) pakolliseksi aineeksi. Moiseen tuskin rahoja riittäisi mutta voihan asiaa miettiä.
Noin muutoin olen sitä mieltä, että intti on tasa-arvon vastainen ja se pitäisi olla vapaaehtoinen myös miehille.
Kuule 12, nykysodassa se menisi niin, että nuoret naiset rintamalle ja vanhemmat naiset hoitavat lapset ja vanhukset. Sairaanhoitajat hoitavat haavoittuneet.
Älä luule, että saisit jatkaa hyvinvointivaltion mukaista löhöämistä kotonasi kotiäitimalliin.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:44"]
[/quote]
Sanoisin, että moinen kurssi olisi hyödyksi sekä miehille että naisille. Tuntuu, ettei moni nykyajan mieskään ole perillä, miten toimia jos vaikka ne sähköt menevät poikki useammaksi päiväksi (ja tästä on kokemusta sen Tapaninpäivän myrskyn osalta). Jos sen saisi vaikka peruskouluun (tyyliin ysiluokkalaisille) pakolliseksi aineeksi. Moiseen tuskin rahoja riittäisi mutta voihan asiaa miettiä.
Noin muutoin olen sitä mieltä, että intti on tasa-arvon vastainen ja se pitäisi olla vapaaehtoinen myös miehille.
[/quote]
Eipä siinä kerrostaloluukussa ole paljoa toimimista jos sähköt poikki useamman päivän. Kippaa pilaantuvat ruoat roskikseen ja avaa ikkunasta sälekaihtimet.
Riippuu sodan lopputuloksesta. Jos hävitään, niin miehet eivät ole antaneet kaikkeansa. Ei silloin voi muuta kuin halveksia.