Miksi pelkäätte kuolemaa?
Eihän se mitenkään voi olla pahempi vaihtoehto kuin elämä.
Kommentit (72)
Eihän tuntematonta voi peljätä. Kaiken tutun ja turvallisen menettäminen kyllä pelottaa.
Hrmittaa tuollaiset oletuksen sisältävät kysymyksenasettelut. Miksi ap olet 5 pennin homohuora?
Ei tuolla tavalla esitetä kysymyksiä, jos ei tiedetä ihmisistä mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:06"]Helpottava ajatus on kyllä se että kuolleena et tiedä mistään mitään. Et kuule, näe, ajattele, tunne mitään. Et tiedä olevasi kuollut. Miettikää sitä kun nukutte. Ette tiedä nukkuessanne mitä sormea olet ehkä liikuttanut. Oletko puhunut. Missä asennossa olit nukkuessasi.
Sama juttu silloinkin kuin olet kuollut. Et yksinkertaisesti ole olemassa edes omassa päässäsi.
Tämä ajatus toimii tosin vain ateisteilla.
[/quote]
Minua ahdistaa kuolemassa juuri tuo eniten. Ettei ole enää olemassa, edes omassa päässään. Missä sitten on?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 00:06"]Helpottava ajatus on kyllä se että kuolleena et tiedä mistään mitään. Et kuule, näe, ajattele, tunne mitään. Et tiedä olevasi kuollut. Miettikää sitä kun nukutte. Ette tiedä nukkuessanne mitä sormea olet ehkä liikuttanut. Oletko puhunut. Missä asennossa olit nukkuessasi. Sama juttu silloinkin kuin olet kuollut. Et yksinkertaisesti ole olemassa edes omassa päässäsi. Tämä ajatus toimii tosin vain ateisteilla. [/quote] Minua ahdistaa kuolemassa juuri tuo eniten. Ettei ole enää olemassa, edes omassa päässään. Missä sitten on?
[/quote]
Sielussa ollaan sitten olemassa. Iso osa on universumin massasta on vielä löytämätöntä pimeää ainetta. Ihmiset on kyllä niin pimeitä, että eiköhän ole päät ja sielut ihan täynnä juuri tuota ainetta. Ei vaan fyysikot ymmärrä etsiä.
Kyllä se aika juuri ennen sitä pelittaa ja se, mukä iankaikkisuus toisella puolella odottaa.
Kuoleminen voi olla kamalampaa kuin synnyttäminen. Synnyttäneet kertovat kauhukokemuksiaan, mutta kuolleet eivät tule kertomaa.
Karmeaa on ajatella ettei kuolisi koskaan vaan joutuisi elää ikuisesti. Sen pahempaa painajaista en tiedä.
Mun mielestä tämä elämä on tylsää.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:24"]
[/quote]
Pitäiskö sun tehdä asialle jotain?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 12:24"]
[/quote]
Pitäiskö sun tehdä asialle jotain?
[/quote]
Odotan kuolemaa. Jos toisella puolella olis kivempaa.
Miks pelätä? Ihan sama kuin jos alkais pelätä missähän sitä oli ennen syntymää.
Ja eipähän tarvii miettiä laskuja sitten enää.
Pelkään kuolemaa, koska vihdoinkin elämäni on löytänyt merkityksen ja koen jokaisen tulevan päivän mahdollisuutena parempaan.
Silloin kun olin masennukseni pahimmassa vaiheessa, silloin en tosiaankaan pelännyt. Ainoa mikä esti tekemästä mitään lopullista oli se, etten kestänyt ajatusta että vanhempani joutuisivat hautaamaan oman lapsensa.
Aloin pelätä kuolemaa vasta kun sain lapseni.
En pelkää kuolemaa, vaan toisinaan jopa toivon sitä. Ahdistaa usein jatkuvalla soitolla. t. bipo
En ole kuitenkaan ollut asiassa aloitteellinen, ja tällä hetkellä haluan elää :) sillä...
Kun elää vielä hetken, niin aina tulee joku kiva yllätys "nurkan takaa". Silloin iloitsee, että eli tämänkin hetken. Se voi olla pienikin asia. Näkee vaikka jotain kivaa luonnossa tai kaupungilla. Tai on jotain mukavaa tekemistä jonkun ihmisen kanssa. Jos ei mitään ilmaannu, niin elää vielä seuraavan hetken. Sitten se tulee :)
Etappi kerrallaan siis. Ehtii sitä kuolla sitten joskus, kun sen aika tulee.
Ei mua kuolema sinänsä pelota. Se pelottaa jos joutuu kitumaan ennen kuolemaa.
Kyllähän se kieltämättä pelottaa mutta enemmän niin, että pelkää läheistein ja lemmikkien kuolemaa kuin omaa kuolemaa.