Olin vielä vuonna 2020 absolutisti. Viime vuonna aloin ottaa paukun muutamana iltana. Nyt teen niin joka ilta.
Syynä siihen on koko ajan yhä enemmän stressaava työelämä. Olen yrittänyt vaihtaa henkisesti vähemmän kuormittaviin työpaikkoihin, mutta sekään ei auta. Sellaisia työpaikkoja ei vain enää tahdo olla oikein missään. Tänä iltana otan viskipaukun. Se rentouttaa todella paljon.
Kommentit (20)
Ymmärrän sinua hyvin. Tämän päivän työelämä on todella raadollista. Sen takia ihmettelenkin, miksi päättäjät eivät tätä ymmärrä. He vain kuvittelevat, että eläkeikää voidaan jatkuvasti korottaa. Tarkoitus on kai loppujen lopuksi se, että töihin menehdytään.
Suoneni suorastaan huutavat paukkua! M55, jolla on vielä ainakin 10 vuotta eläkkeellepääsyyn.
Whiskey on hyvää mutta siitä tulee karmea olo jos sitä juo liikaa.
Kunnon alkoholistin puhetta: juon, koska työ/vaimo/asunto/perhe/korona/joku muu paitsi minä itse kaataa sitä viinaa kurkkuuni.
Hyvää alamäkeä elämääsi! Tästä se lähtee.
Selityksiähän löytyy. Itse valitsin ennemmin työttömyyden ja uudelleenkouluttautumisen kuin jatkamisen terveyden tuhoavassa työssä. Absolutisti olin vielä työt aloittaessa mutta puolessa vuodessa alkoholinkäyttö oli taas päivittäistä. Seurakunnan hommissa! Nyt raittiina 9 kk.
Pääseekö töistä kuinka helposti sairauslomalle sen takia, kun ei vaan jaksa?
Mikäs ongelma siinä on jos vapalla juo eikä töissä?
Lopeta heti. Ihan oikeasti. Korvaa alkoholi vaikka moctaileilla, tai jätä kerrasta pois.
Mun isä alkoi tehdä tuota, kun yrityksellään oli huonot ajat. FFW 10 vuotta, niin ei ollut enää vaimoa, yritystä, eikä terveyttä. Ei ikinä uskoisi, että hänelle olisi käynyt niin ja varsinkaan, miten nopeasti kaikki lopulta tapahtui.
Olisi ehkä viisasta päästä eroon tuosta tavasta nyt kun se on vielä suhteellisen alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä viisasta päästä eroon tuosta tavasta nyt kun se on vielä suhteellisen alkuvaiheessa.
Olisi ehkä firmojen viisasta olla repimästä työntekijöistään irti kaikkia mehuja.
Tää korona-aika voi pahentaa joidenkin ihmisten alkoholiongelmaa. Stressiä pystyy kuitenkin lievittämään muutenkin kuin alkoholilla. Esim. luonnossa kävelyllä. Työlle täytyy laittaa rajat. Vaikka se voi olla todella vaikeaa.
Viina tykkää siitä, että sitä juodaan!
Vierailija kirjoitti:
Viina tykkää siitä, että sitä juodaan!
No näin!
Pörssiyhtiöissä ei ainakaan ole tiedossa helpotusta tilanteeseen.
Ap, joko tämän päivän paukku on nautittu?
7 annosta viskiä max illan aikana,muuten on paha mieli aamulla
Kunhan muistat korjata aamulla gin + mustapippuri!
Itse otan kuusi kaljaa illassa, rentouttaa mukavasti.
Sulla saattaa olla jo riippuvuus ja pahoinvointi tuleekin aineesta eikä työstä.