Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kahvakuulan ostamiseen.

Vierailija
05.01.2022 |

Ostaisin itselleni elämäni ensimmäisen kahvakuulan ja ajattelin alkaa kotijumpata. Nyt siis kysyn tyhmiä. Tarvitaanko niitä 1 vai 2? Minkä painoinen on hyvä aloittelijalle? Löytyykö netistä ohjeita/videoita aloittelijalle?
Kiitos avusta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
2/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 riittää. Minulla aina ekat viikot 6kg on hyvä, mutta sitten tarttis jo siirtyä 8kg kuulaan, jota minulla ei ole. Ja sitten tuleekin turhautumisesta tauko ja 6kk päästä voi taas aloittaa sillä kuutosella. 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin ekaksi kuulaksi 16kg, mutta jo kuukauden päästä 24kg.

Vierailija
4/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kuulaa, 6kg ja 8kg. Yhden käden liikkeet teen 6 kilon kuulalla ja kahden käden liikkeet 8 kilon kuulalla. Mutta siis yksi kuula yhtä kokoa riittää.

Vierailija
5/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa kahvakuulatreeni, löytyy sekä youtube-videoita että kirjallisia ohjeita joka lähtöön.

Yhdellä kuulalla pääset alkuun mutta eri liikkeissä voi myös käyttää eri painoisia. Mutta ehkä en investoisi kovin moneen kuulaan ennen kuin olet todennut kuulatreenin mieluisaksi.

Vierailija
6/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta. Alkuinnostuksen jälkeen kahvakuulat unohtuvat jonnekin kaappiin. Ja ovat vaan tiellä sielläkin. Aika tympeetä treeniä pidemmän päälle!  

Vierailija
7/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan kokeilemaan liikkeitä eri painoisilla kuulilla ja otat se mikä tuntuu sopivalta.

Vierailija
8/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 8 kg kuula. On sopiva minulle. Olen 60 v.

Vierailija
9/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä osta. Alkuinnostuksen jälkeen kahvakuulat unohtuvat jonnekin kaappiin. Ja ovat vaan tiellä sielläkin. Aika tympeetä treeniä pidemmän päälle!  

Todella hyvä ostos, jolla voi treenata lähestulkoon kaikkea.

Vierailija
10/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä paino riippuu siitä, millaisia liikkeitä aiot tehdä. Jos teet isoja heilautuksia ja koko kehoa haastavia liikkeitä, 8kg on minimi.

Vierailija
11/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvä kotitreeneihin. Mahdollistaa monipuolisen treenin.

Vierailija
12/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on käteviä ovenpönkkinä ja teltan pingotusnarujen pidikkeinä. Ei tartte hakata vaarnoja kallioon.

Vierailija
13/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan lähtötasostasi. Täällä suositellaan isoja kuulia, mutta jos ei ole harrastanut liikuntaa ollenkaan ostaisin sekä 4 kg:n ja 6 kg:n kuulat. Jos on punttitreeniä takana, niin sitten painavampia kuulia. Hyvä olla joka tapauksessa muutamaa eri kokoa. Kannattaa aloittaa maltillisesti jokainen harrastus. Youtubesta löytyy treenivideoita. 

Vierailija
14/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eka kahvakuula oli 8kg, olin silloin alipainoinen ja liikuntaa välttelevä ruipelo. Koko kehon liikkeisiin tuo oli mulle passeli, mutta muihin liian raskas :D Ostin sitten lisäksi 6kg.

Aika äkkiä kuulan heiluttelu kävi tylsäksi, mutta onneksi sain siitä kuitenkin sysäyksen liikkumiseen. Kuulat on nykyään jossain kaapin perukoilla pölyttymässä.

Vierailija
15/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet aloittelija, 6-8kg riittänee.

Vierailija
16/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista

Vierailija
17/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan oletko mies/nainen, minkä kokoinen, onko aikisempaa lihaskuntotreeniä taustalla. Itse kävin kokeilemassa kaupassa ja 8kg vaikutti sopivalta, olen ollut vuosikausia tekemättä mitään, ja 50kg ja 170 cm pitkä n.

Vierailija
18/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmone minkä jaksaa kotiin kantaa.

Vierailija
19/19 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan lähtötasostasi. Täällä suositellaan isoja kuulia, mutta jos ei ole harrastanut liikuntaa ollenkaan ostaisin sekä 4 kg:n ja 6 kg:n kuulat. Jos on punttitreeniä takana, niin sitten painavampia kuulia. Hyvä olla joka tapauksessa muutamaa eri kokoa. Kannattaa aloittaa maltillisesti jokainen harrastus. Youtubesta löytyy treenivideoita. 

Ei jollain nelosella tee juuri mitään, ja olen itse siimakäsi. Ehkä ostaisin vain kutosen ensin voimatasosta riippuen tai jopa kasin. Sitten voi ostaa yhden lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi