Saan ihottumaa ilmaisusta "Huone kylpee valossa"... Kerro ilmaisu, joka aiheuttaa ihottumaa tai vähintään lievää kutinaa sinulle
Kommentit (2280)
Täräyttää tai pamauttaa joku muka suorasanainen ja kauhean epäsovinnainen hirmu rohkea mielipide, joka ei koskaan ole sellainen, vaan ihan tavallinen kommentti muiden joukossa.
Osaaminen. Tämä on ärsyttänyt niin kauan kuin muistan.
”En ehkä kestä”.Niiiiiin typerä lause!
Sankari
Kaunotar
Komistus
Noiden liioiteltu ylikäyttö otsikoissa.
Suoraan otsikoista: "Jyrähtää".
Jos joku ei tykkää jostain asiasta, hän "jyrähtää". Kuulostaa niin hölmöltä, kuin joku entisajan piirros vihaisesta Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
”En ehkä kestä”.Niiiiiin typerä lause!
Saisko tähän kontekstia? Ei ole mulle tuttu sanonta ollenkaan.
Kaikki bisneskieli.
Tahtotila, jumpataan, otetaan koppia, benchmarkataan, mennään asiakasrajapintaan jne.
Erikoisena inhokkina "muutosvastarinta". Eli kun tehdään jatkuvasti uusia turhia uudistuksia, niin ihme ja kumma, jotkut eivät tykkää siitä vaan haluaisivat tehdä työtä entiseen malliin. Sellaiseen malliin, joka on ennenkin toiminut.
TK-421 kirjoitti:
Urheiluotsikot tyyliin "Laitahyökkääjä nönnönnöö RÄJÄYTTI pankin!", kun ilmaistaan esim tehneen ratkaisevan voittomaalin jääkiekossa/jalkapallossa.
Olen joskus pelästynyt otsikkoa tyyliin "Saksa löylytti Ruotsia rajusti" tms. Ja sitten tajunnut, että tämähän olikin urheiluotsikko. Siellä löylytetään ja murskataan ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, ollaan sukulaissieluja. Mulle tulee oireita ilmaisusta "valo tulvii sisään [esim. suurista ikkunoista]". Voisiko se valo tulla jollain muulla tavalla vaihteeksi kuin tulvimalla? Samoin inhoan sisustuksista puheen ollen sitä kun "jokainen yksityiskohta on tarkkaan harkittu". Kenellä on aikaa miettiä joka hiivatin patalappua?
Selkeästikään et ole sisustustyyppiä, joten miksi luet/katsot aiheeseen liittyviä lehtiä, ohjelmia jne.?
Miten itse ilmaisisit esim. asunnon myynti-ilmoitukseen mahdollisimman vetävästi sen, että suurten ikkunoiden ansioista asunto/huone on erittäin valoisa? Myyntihän on mielikuvilla markkinointia.
Ja vielä tuohon hiivatin patalappuun. Meitä on kyllä aika monia, jotka miettivät myös patalappuja. Muutenhan niitä olisi myytävänä vain esim. ruskeasta tikkikankaasta ommeltuja.
Musta on tosi kummallista, että joku ärtyy itseään kiinnostamattoman aihepiirin sanonnoista tms. Olen itse ajokortiton, eikä mikään moottoriurheilu kiinnosta millään tapaa, joten en koskaan lue sen aiheisia uutisia jne. Voisin hyvin kuvitella, että ärsyttäisi joku "moottorin murahtelu" tms. ilmaisu, mutta eipä ärsytä, kun en käytä aikaani itseäni kiinnostamattomiin asioihin.
Sä sekoitat nyt asioita. Aiheena olivat huonot, tyhjät ja mielikuvituksettomat ilmaisut.
Mielikuvamainonta on juuri tuota ylläolevaa. Toistellaan sitä sanaa "ihana" sisustuksen pienistä mutta harkituista yksityiskohdista. Mikä sitten sisustamisessa niin itsessään ärsyttää - hyvä kysymys. Itselleni se edustaa pinnallisuutta. Se että jaetaan sitä kaunista kuvaa jostain ostetusta asiasta ja käytetään siitä vielä jotain teennäisen mahtipontisia ilmauksia jotta asia paranisi... pidän tätä ihan vaan tyhmänä. Puuttuu sisältö tästä koristelusta, mutta sitä koitetaan luoda erilaisin ilmauksin.
Eikö ihmiset ajattele mitään sitä kuvaa katsoessaan, tai miksi sitä mielikuvaa ja tunnetta haetaan kuvien lisäksi kököllä tekstillä? Kauniit asiat ovat kivoja, mutta toisaalta en halua tuhlata luonnonvaroja vain siksi että minulla olisi vuodenaikaan sopivat kynttilänjalat.
Tykkään ajattelusta, ja sisustaminen edustaa jotenkin sen vastakohtaa.
Niin ja moottoriurheilu myös, vaikka mies olenkin.
Miten niin sekoitan, kommentoin lainaamani viestin asioita, jotka toki olivat kaksi ihan eri; ilmaisut ja se, että jonkun mielestä kukaan ei muka mieti patalappuja.
En myöskään ymmärrä, mitä kökköä on ilmaisussa "tulvii valoa"? Tuohan on englannin kielestä tullut "flooded with light", jonka varmasti kaikki sisustuksesta kiinnostuneet ovat kuulleet jostain jenkkiohjelmasta tms. Noita on ihan hirveän paljon muitakin, vielä huomattavasti "kökömpiäkin".
Todella ylimielistä yhdistää sisustaminen tyhmyyteen, kertoo omasta rajoittuneisuudestasi. Olet ilmeisesti juuri sitä pinnallista tyyppiä, jonka mielestä esim. kaunis nainen = bimbo, rumat ne vaatteilla koreilee jne.
Et halua tuhlata luonnonvaroja, mutta voin pistää vaikka pääni pantiksi, että harrastat/elämäntavassasi on jotain luonnonvaroja tuhoavaa toimintaa, joka sopii tuohon hyvesignalointiisi.
Ihminen on kautta aikojen hakenut kauneutta elämäänsä, on sitten kyse musiikista, kuvataiteesta, kauniista esineistä. Mikä sinä olet tuomitsemaan yhden laatuisen kauneuden tavoittelun pinnalliseksi ja sitä harrastavat tai jopa elantonsa siitä saavat tyhjäpäiksi?
Ot enkä ole hän, jolle vastaat.
Vastineesi on epälooginen. Väität kirjoittajan kirjoittaneen sellaista, mitä hän ei kirjoittanut, oletat hänestä asioita, esität yleisen tason totuuksia oletustesi tueksi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asiakaslähtöisyys", jokaisen yrityksen nettisivuilla.
Toki myös ammattitaitoinen henkilöstö on yrityksemme tärkein voimavara.
Etsimme dynaamista tiimipeluria, jolta löytyy rautainen ammattitaito ja heittäytymisen kykyä. Uskallat lähetä omalta mukavuusalueelta ja ajatella laatikon ulkopuolelta. Vastaa heti ja varmista paikkasi huippuosaajien joukossa näköalapaikalla.
Palkkaus 10 e/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tästähän ei saa puhua", kun ollaan juuri puhumassa asiasta ja siitä on kirjoitettu lehdissä, puhuttu A-studiossa, kailotettu somessa jne. jne. jne.
"Tätähän ei saisi enää sanoa"
"Eihän nykyään saa olla enää miehiä ja naisia"
"Tästäkin joku varmasti loukkaantuu"
jne.
Näissä ärsyttää eniten se, jos kukaan ei ole edes loukkaantunut. Olen nähnyt esim. Fingerporin ymmärtäjät-ryhmässä paljon tuollaisia "hah haa, tästäpä tosikot vielä loukkaantuvat"-kommentteja. Noloa minusta kommentoida tuolla tavalla etukäteen, oikein innostuneena että jospa joku nyt loukkaantuisi ja saataisiin vähän draamaa peliin. Ja monesti juuri ne stripit eivät ärsytäkään ketään.
Vierailija kirjoitti:
*Huutonaurua*
Some räjähti asiasta x.
Kun tv- tai radiojuontaja kuvailee jonkin asian olevan mieletöntä, huikeaa tai hei ihan mahtavaa.
Vielä pahempi: "päräyttävää".
Likettää-sanaa en ollut kuullutkaan, sen sijaan kyllä ruotsalaisen version laika, laikar samasta asiasta. Oma inhokkini: iltapäästöjen jutussa kerrotaan jostain julkkiksesta ja seuralaistaan kutsutaan rakkaaksi, esim. Maija-rakas. Eipä tule paljoa noita lehtiä luettuakaan em + monen muun täällä jo mainitun ilmauksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää maskia ja muistakaa turvavälit. Tuo joka kerta mieleen Orwellin romaanin 1984.
No miten nuo asiat sitten pitäisi ilmaista, ettei ärsyttäisi?
Kuulostaa siltä, että sua ei ärsytä nuo sanonnat, vaan sisältö.
X aiheuttaa ihottumaa on itsessään ilmaus, jota en käyttäisi. Kuulostaa ikiteinimamman ilmaisulta.
Ruokaohjeissa sujauttaminen ja valuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää maskia ja muistakaa turvavälit. Tuo joka kerta mieleen Orwellin romaanin 1984.
Correctomundo amigo!
Huvittava ketju.
Voi vaan todeta, että kukin voi puhua aivan justiin sillä lailla kuin itse haluaa - tai kirjoittaa - koska kaikkia ei vaan voi miellyttää. Tässä ketjussa on lueteltu henkilökohtaisia ärsyttävyyksiä niin laidasta laitaan, että sanot mitä sanot, varmasti jostain joku löytyy se jota sanomisesi ärsyttää.
Kukkahattutäti.
Vai olisko se jo unohdettu ja nyt puhutaan vain mielensäpahoittajista?
Joka tapauksessa oli ärsyttävää, kun mua sanottiin 25-vuotiaana kukkahattutädiksi, vain siksi että halusin ihmisten keräävän koirankakat kadulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Correctomundo amigo!
No tuo jos mikä on jo ärsyttävää kieltä, englannin ja espanjan sekoitusta.
En ihmettele, kun mielipiteesikin on selvästi suoraan USA:n oikeistolta lainattu.
OT
Myös minä olen käsittänyt tuon "kantaa itsensä" upeasti (tms) sillai, että kun mitään positiivista ei ulkonäöstä keksitä, niin sanotaan noin. Että vaikka on 30 kg ylipainoa, niin kuitenkin "kantaa itsensä upeasti".
Aiheeseen: "persoonallisen näköinen" Kun ulkonäköä halutaan kommentoida, muttei mitään myönteistä keksitä.