Työttömistä naisista voisi nopeasti saada lisäkäsiä terveydenhuollon tehtäviin
Aamulehden yleisönosastolta löytyy ratkaisu nuorten naisten työttömyyteen ;)
Kommentit (130)
Tulen heti kun palkkaus on kohdillaan. Ilmaiseksi en lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mites se liksa?
Eikö muiden auttamisesta tuleva hyvä mieli ole riittävä korvaus? Ahneeksi on ihmiset menneet.
Sittenhän voit maksaa omasta palkastasi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työttömät naiset voisi laittaa bordelleihin töihin. Joe ei nappaa niin tuet pois
M45
Joo, mä otan sut ekaksi asiakkaaksi. Valitettavasti olen kouluttamaton alalle, joten saatan vahingossa purra jotain poikki. Haittaakse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työttömät naiset voisi laittaa bordelleihin töihin. Joe ei nappaa niin tuet pois
M45
Joo, mä otan sut ekaksi asiakkaaksi. Valitettavasti olen kouluttamaton alalle, joten saatan vahingossa purra jotain poikki. Haittaakse?
Ei ihme, että syntyvyys laskee, kun seksikään ei enää onnistu muilta kuin alan ammattilaisilta.
Vierailija kirjoitti:
M45
Myös sinun vaimosi ja tyttäresi ja äitisi?
Kuka tahansa voi jäädä työttömäksi.
Googlasin kirjoittajan, hän taitaa olla sellainen vanhempi mies ja paikallisten persuista eronneiden Sinisten kannattaja. Siltä se arvomaailma näyttääkin tasa-arvon kantilta ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Siksi koska ne ovat naisten töitä. Miehillä on omat vastaavat työt joissa ei naisia näe.
Kaikenlaisia typeryksiä sitä onkin. Mitähän ne työt mahtavat olla, jossa roikkuvien munien puute estää työn tekemisen tai toisin päin ne vehkeet estää työnteon?
Oletko noin tyhmä? Palomiehet lähes kaikki miehiä, poliiseista suurinosa, ammattisotilaista suurinosa, montako hävittälentäjänaista tiedät? Matkustajalentokoneen kapteenit miehiä, laivojen kapteenit miehiä, että menkää vain te naiset niihin hoitajien hommiin kun ette kykene vaativiin töihin.
Finskillä oli ainakin pari vuotta sitten kolmisenkymmentä naiskapteenia. Brittien merivoimilla on sota-aluksilla naisia komentajina ja Suomessakin on hävittäjälentäjänä ollut ainakin Inka Niskanen.
Niin mikäs sä olit ammatiltasi?
Luettelet jotain yksittäisiä tapauksia mutta kun katsot laivojen ja lentokoneiden määriä niin tuo naisten määrä kapteeneina on verrattavissa kärpäsenpaskaan.
Millä laivalla olet itse? Vai lennätkö? Ja miten tämä liittyy aloituksen aiheeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Siksi koska ne ovat naisten töitä. Miehillä on omat vastaavat työt joissa ei naisia näe.
Kaikenlaisia typeryksiä sitä onkin. Mitähän ne työt mahtavat olla, jossa roikkuvien munien puute estää työn tekemisen tai toisin päin ne vehkeet estää työnteon?
Oletko noin tyhmä? Palomiehet lähes kaikki miehiä, poliiseista suurinosa, ammattisotilaista suurinosa, montako hävittälentäjänaista tiedät? Matkustajalentokoneen kapteenit miehiä, laivojen kapteenit miehiä, että menkää vain te naiset niihin hoitajien hommiin kun ette kykene vaativiin töihin.
kykene? no ei vaan kiinosta tollaset paska työt 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45
Ei ihme, että syntyvyys laskee, kun seksikään ei enää onnistu muilta kuin alan ammattilaisilta.
Sinun lisääntymättömyytesi on varmasti luonnon kannalta hyvä asia, eikä juuri kiinnosta minua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä voin mennä jakelemaan ruokaa ja siivoilemaan, mikäs siinä. Vanhuksien ulkoilutus ja potilaiden saattaminen on jo liikaa vastuuta, entä jos mä kaadan potilaan ja hän loukkaantuu, kuka korvaa?
Joko aloitan huomenna? Paljonko palkka?Onpa kiva, että kerrankin työpaikka suosii naisia miesten sijaan 🤗
Eikä tarvitse edes mennä palkatta. Ota (vaikka sitten vaihteen kautta) yhteys sairaanhoitopiiriin tai kaupunkiin ja kysy siivoustyönjohtajaa/palveluesimiestä. Laitoshuoltajista on ihan järkyttävä pula (isot työnantajat eivät ilmoittele mollissa), ja koulutusvaatimuksista on tingitty jo vuosia, koska koulutetut eivät vaan riitä. PSHP:n molokin kita nielee täällä kaikki valmistuvat. Eri asia on, kannattaako juuri sinne työllistyä, vai katsookolaivan uppoamista rauhallisemmalta rannalta.
Työttömät naiset voisi mennä talkoilla auttamaan sairaanhoitajia ja näyttää isänmaallisuutta. Kyllä se lorvailun voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Finskillä oli ainakin pari vuotta sitten kolmisenkymmentä naiskapteenia. Brittien merivoimilla on sota-aluksilla naisia komentajina ja Suomessakin on hävittäjälentäjänä ollut ainakin Inka Niskanen.
Luettelet jotain yksittäisiä tapauksia mutta kun katsot laivojen ja lentokoneiden määriä niin tuo naisten määrä kapteeneina on verrattavissa kärpäsenpaskaan.
Minä vasta-argumentoin virheelliseen väitteeseesi, että naiset eivät pärjää noissa tehtävissä eikä heitä kys. tehtävistö löytyisi.
Sinä taas et vastannut kysymykseen ammatistasi. Eikö uskallus riitä? (ei pitäisi ruokkia trollia, mutta tämä on nyt aivan liian hauskaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoito oli vähän erilaista silloin kun lähinnä sidottiin haavat ja yritettiin saada potilas puhdistettua ja syötettyä. Nykyään sairaalassa pitää tietää ja osata kaikenlaista lääkkeiden jakeluun ja tekniikkaan liittyen, ja virheistä napsahtaa syytteet niskaan.
Voisi olla muutama koulutettu lääkejakelija ja tekniikkaekspertti ja sitten loput olisivat työttömiä jotka tekisivät perustyöt.
Mitkä ihmeen perustyöt? Kaikki muuko on helppoa?
Hoitologistikkoja ja vastaavia lisää jotta hoitajien aika ei mene tarvike- ja ruokatilauksiin ja kaappien täyttelyyn.
Vaipanvaihdot, ulkoiluttamiset, syöttämiset ja muut oppii tekemään lyhyen perehdytyksen jälkeen. Siihen ei tarvita vuosien koulutusta.
No kuule kiva juttu. Luuletko, että sairaalassa työ on kaksijakoisesti vain:
- Lääkejakelua ja tekniikkajuttuja(?)
- Ruuan tunkemista suuhun ja vaipanvaihtoa
Mikä into joillakuilla on kommentoida ammatteja ja asioita joista ei ole mitään kokemusta? Paitsi että kävin tos mummoa katsomassa ja siellä näyttivät istuvan kopissa ym. omaperäistä.
Mitä jos se kadulta repäisty ei osaakaan letkuruokintaa, ei huomaa nielemisvaikeuksia tai alkaa raahaamaan vessaan tyyppiä jolla on vasta puolipainovaraus? Vie delikassa olevan ulos? Huomaako.vaippaa vaihtaessaan makuuhaavan ja tajuaako mitä sille tehdään? Ja tämä ei siis ollut kuin 1 % siitä muusta mitä kakkahommien ja tekniikkahommien välillä pitää tajuta.
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkkään siivoustyöhönkin tarvitaan nykyään koulutusta, koska pitää ymmärtää esim. miten sairaalabakteerien leviäminen estetään.
Jos kouluttamaton pääsee siivoamaan, käy kuten mieheni työpaikalla terveyskeskuksessa. Siellä on joku suojatyöpaikkamatami siivoamassa, ja käyttää tolkuttomia määriä laimentamattomia aineita kaikkien pintojen pesun. Laimennussuhde niissä olisi 1:10, ja perussiivouksessa tk:ssakin suositellaan pitkälti pyyhkimistä nihkeällä mikrokuituliinalla (koska vaikka pinnat desinfioisi, ne ovat 20 minuutin päästä taas täynnä mikrobeja, joten on parempi siivota tarjoten niille mahdollisimman vähän kosteutta, jotta pysyvät lepotilassa).
Toistuvista sanomisista huolimatta tämä matami jatkaa virheellistä, haitallista ja kallista "siivoustaan". Eikä julkisella puolella ilmeisesti päästä hyödyttömistä eroon, että voisi palkata hyödyllisen tilalle.
Millä tavoin liialla pesuaineella siivoaminen on haitallista? Toki siinä menee pesuainetta hukkaan, mutta se nyt ei paljoa budjetissa tunnu. Paljon parempi on siivota niin kuin ei siivota lainkaan.
No, ensinnäkin siinä vaarantaa itsensä, jos käsittelee liian voimakkaita kemikaaleja. Toisekseen tulee tarpeetonta kemikaalikuormaa sekä ympäristölle, että tilassa oleville ihmisille. Neljännekseen noista laimentamattomista aineista jää pinnoille aikamoinen tahma, mihin sitten taas tarttuu kaikki uusi lika paljon nopeammin. Viidennekseen liian vahvat aineet voivat pilata pinnat, ihan vessanpytystä alkaen. Kuudennekseen, liian vahvoilla siivoustököteillä voi jopa pilata wc:n huuhtelumekanismin... Tästä minulle kertoi tuttu huoltomies, oli etsinyt vikaa isohätä-pikkuhätä -vessan huuhtelusta viikkoja, kunnes kävi ilmi että rouvansa siivosi aina jollain paksulla litkulla, jota valui sinne painonappien väliin, kuivettui ja jumitti mekanismin...
Lopuksi jos pinnoilta (tai vaikka ihmisen käsistä) yritetään poistaa kaikki mikrobit, käy yleensä niin että harmittomat/hyödylliset kyllä häviää, ja haitallisille tulee enemmän tilaa levitä.
Leikkaussali/puhdastilasiivous on sitten tietysti asia erikseen, mutta niitä siivoamaan ei päästetäkään kuin ammattilaisia.
Laitoshuoltajista on ihan järkyttävä pula (isot työnantajat eivät ilmoittele mollissa), ja koulutusvaatimuksista on tingitty jo vuosia, koska koulutetut eivät vaan riitä. PSHP:n molokin kita nielee täällä kaikki valmistuvat. Eri asia on, kannattaako juuri sinne työllistyä, vai katsookolaivan uppoamista rauhallisemmalta rannalta.[/quote]
Pula on kova, muttei kuitenkaan niin kova että vaivautuisivat julkaisemaan työvoimatarvettaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Nämä on kyllä kaikkien töitä. Ei ole mitään sellaista estettä, etteikö mieskin selviytyisi
Miksei naiset kouluttaudu miehisille aloille?
Ne miehet ei vaan osaa pitää naista tasavertaisena vaan kiusaa naisen pihalle ja parhaillaan harrastaa seksuaalista ahdistelua.
Varmasti olis miespuolisilla aloilla enemmän naisia, mutta kaikkien psyyke ei kestä sitä kiusaamista ja ehdottelua.
Mä olen puu- ja rakennusalalla ja kyllä siellä sitä alentavaa kohtelua ja muka hauskaa läppää saa kokea varsinkin ylemmiltä tahoilta. Pitää olla sisua olla välittämättä ja näyttää ammattitaitonsa ja paikkansa riveissä. Miehelle riittää, että saapuu paikalle ja tekee jotain sinnepäin, naisella ei ole varaa erheisiin.
Mulla meni kolmisen vuotta ennenkuin ukot alkoi pitää tasavertaisenaan ja hyväksyi sen että tää nainenhan osaa hommansa ja ehdottelu loppui kun en lähtenyt siihen mukaan ja olin vaan noteeraamatta.
Surullista sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Millä laivalla olet itse? Vai lennätkö? Ja miten tämä liittyy aloituksen aiheeseen?
Se liittyy sillä tavalla että naisilla on naisten työt ja miehillä miesten työt, miehet tekee fyysisempiä ja älykyyttä ja erikoisosaamista vaatia töitä, naiset tekee kevyitä, yksinkertaisia töitä jotka eivät vaadi älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
kykene? no ei vaan kiinosta tollaset paska työt 🤣
Mielummin siivoatte, istutte kaupankassalla ja hyllytätte sekä teette hoitajien töitä ja kaikenlisäksi paskalla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Laitoshuoltajista on ihan järkyttävä pula (isot työnantajat eivät ilmoittele mollissa), ja koulutusvaatimuksista on tingitty jo vuosia, koska koulutetut eivät vaan riitä. PSHP:n molokin kita nielee täällä kaikki valmistuvat. Eri asia on, kannattaako juuri sinne työllistyä, vai katsookolaivan uppoamista rauhallisemmalta rannalta.
Pula on kova, muttei kuitenkaan niin kova että vaivautuisivat julkaisemaan työvoimatarvettaan.
Usko pois, siellä helvetissä 17 vuotta venyneenä olen monesti ihmetellyt sitä itsekin. En tiedä, missä on ongelma, mutta kesäsijaiset on perinteisesti haettu ns. Juvenes -kioskin nurkalta, kaikenlaista katkokävelijää on nähty. "Jos vaan tiedät jonkun, joka voisi tulla, kerro".
Matti ei taida ihan muistaa, mitä miehet teki silloin kun naiset olivat lottina.
Minä menen tekemään ilmaista työtä sairaalaan heti, kun Matti on juoksuhaudassa ottamassa nikkeliä. Mieluiten silmien väliin, niin on yksi hoidettava vähemmän.