Työttömistä naisista voisi nopeasti saada lisäkäsiä terveydenhuollon tehtäviin
Aamulehden yleisönosastolta löytyy ratkaisu nuorten naisten työttömyyteen ;)
Kommentit (130)
Pelkkään siivoustyöhönkin tarvitaan nykyään koulutusta, koska pitää ymmärtää esim. miten sairaalabakteerien leviäminen estetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, a) miksi naisista eikä ylipäätään vain työttömistä? B) kuka sen maksaisi vai palkatonta työtäkö tässä tehtäisiin? C) eivät sairaanhoitajat tee noita mainittuja hommia, vaan niihin on palkattu ihan omat työntekijät. Olin sappirakontulehduksen vuoksi pari kk sitten sairaalassa ja ei siellä hoitsut kuviin kuskanneet tai lakanoita vaihdelleet vaan siihen oli ihan erikseen palkattua henkilökuntaa. Heidänkö palkkaansa tässä nyt havitellaan pois?
Kyllä viimeksi keskussairaalassa me saikutkin teimme tuota. Lääkintävaksi ei ollut aina saatavilla.
Meilahdessa noita kuskeja oli ainakin riittävästi ainakin potilaan näkökulmasta, ei tarvinnut kauaa odotella ja hoitajat eivät kuskanneet eivätkä vaihdelleet lakanoita.
Matti on asian ytimessä, työttömistä olisi apua työmaalla - terveydenhuollossa kuin muuallakin. Matin pitäisi jakaa tämä mainio huomio myös työnantajille. Saataisiin samalla työttömät tienaamaan palkkaa, eikä tarvitsisi enää yhteiskunnan tukia hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoito oli vähän erilaista silloin kun lähinnä sidottiin haavat ja yritettiin saada potilas puhdistettua ja syötettyä. Nykyään sairaalassa pitää tietää ja osata kaikenlaista lääkkeiden jakeluun ja tekniikkaan liittyen, ja virheistä napsahtaa syytteet niskaan.
Voisi olla muutama koulutettu lääkejakelija ja tekniikkaekspertti ja sitten loput olisivat työttömiä jotka tekisivät perustyöt.
Mitkä ihmeen perustyöt? Kaikki muuko on helppoa?
Hoitologistikkoja ja vastaavia lisää jotta hoitajien aika ei mene tarvike- ja ruokatilauksiin ja kaappien täyttelyyn.
Vaipanvaihdot, ulkoiluttamiset, syöttämiset ja muut oppii tekemään lyhyen perehdytyksen jälkeen. Siihen ei tarvita vuosien koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoito oli vähän erilaista silloin kun lähinnä sidottiin haavat ja yritettiin saada potilas puhdistettua ja syötettyä. Nykyään sairaalassa pitää tietää ja osata kaikenlaista lääkkeiden jakeluun ja tekniikkaan liittyen, ja virheistä napsahtaa syytteet niskaan.
Terveydenhoito? Ihanko oikeadti kuvittelet, että joku työtön , jolka ei ole alalle mitään koukutusta vosii mennä sairaalaan töihin? Tekemään mitä. Ajattelitko vaikkaoa sydänvalbontaa tai leikkaussalia?Sidottiin haavat- oletko syntynyt 1800- luvulla?
Päiväkotiin joo, vanhusten hoitotyöhön auttamasn ruokailussa yms piebellä koumutuksella.
Miksei työttömät aaaarabimiehet lähde hoitotyöhön?
Ihan yhtä hyvin sopii työttömllke miehelle, kuin työttömälke naisellekin. Työn on fyysisesti yhtä raskasta, kuin raksatyö, joten vielä paremmin miehille.
Hoiva- avustajan koulutus on lyhyt, sillä voi tehdä monenlaisia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoito? Ihanko oikeadti kuvittelet, että joku työtön , jolka ei ole alalle mitään koukutusta vosii mennä sairaalaan töihin? Tekemään mitä. Ajattelitko vaikkaoa sydänvalbontaa tai leikkaussalia?Sidottiin haavat- oletko syntynyt 1800- luvulla?
Päiväkotiin joo, vanhusten hoitotyöhön auttamasn ruokailussa yms piebellä koumutuksella.
Tästä näkee alan arvostuksen. Tuohon työhön ei kaikki pysty. Kuormittavaa fyysisesti ja henkisesti.
Olen tehnyt ko työtä. Olin osastolla jossa vuodepotilaita (vanhoja kykenemättömiä tekemään mitään). Makoilivat tai joskus istuivat. Valittivat itsekseen.
Ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Miksei työttömät aaaarabimiehet lähde hoitotyöhön?
Mikset itse lähde? Et ole töissä. Teidän palstan miesten mielestä hoitajan työ on käsienheiluttajan hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvin sopii työttömllke miehelle, kuin työttömälke naisellekin. Työn on fyysisesti yhtä raskasta, kuin raksatyö, joten vielä paremmin miehille.
Hoiva- avustajan koulutus on lyhyt, sillä voi tehdä monenlaisia töitä.
Miehille sopii hyvin.
Eli kun minä ja työkaverini Pekka jäätiin työttömiksi metallialalta, niin vain minä kelpaisin tuonne? Miksi? Ihan sama koulutus kuin Pekalla. Pekka on vahvempikin ja jaksaa mummoja nostella. Vai estääkö Pekan peenis tuon työn teon.
N30
Onko naisilla joku terveydenhuollon geeni, jonka avulla osaa terveydenhuollon työn opiskelematta?
Ihan mielenkiinnosta kysyn. En ole työtön, mutta toisen ammattialan edustajana ja naisena voin kertoa, että en osaa mitään tervydenhuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Siksi koska ne ovat naisten töitä. Miehillä on omat vastaavat työt joissa ei naisia näe.
Kaikenlaisia typeryksiä sitä onkin. Mitähän ne työt mahtavat olla, jossa roikkuvien munien puute estää työn tekemisen tai toisin päin ne vehkeet estää työnteon?
Oletko noin tyhmä? Palomiehet lähes kaikki miehiä, poliiseista suurinosa, ammattisotilaista suurinosa, montako hävittälentäjänaista tiedät? Matkustajalentokoneen kapteenit miehiä, laivojen kapteenit miehiä, että menkää vain te naiset niihin hoitajien hommiin kun ette kykene vaativiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun minä ja työkaverini Pekka jäätiin työttömiksi metallialalta, niin vain minä kelpaisin tuonne? Miksi? Ihan sama koulutus kuin Pekalla. Pekka on vahvempikin ja jaksaa mummoja nostella. Vai estääkö Pekan peenis tuon työn teon.
N30
Olet jokseenkin ytimessä kysymykselläsi. Palkkaa maksetaan peenikselle. Ne joilla ei ole killutinta jalkojen välissä tekee tietenkin raskasta ja kuluttavaa työtä 9e/pvä kulukorvauksella. Koska jokainen nainen tietenkin sukupuolensa edustajana haluaa hoivata, raataa ja uhrautua. Mieluiten ilmaiseksi. Vain miehelle maksetaan reilua palkkaa ja työtkin on perinteisillä miesten aloilla mielekkäämpiä.
Terv. sähköinssi, joka on koko uransa kuullut tytöttelyä ja vähättelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Siksi koska ne ovat naisten töitä. Miehillä on omat vastaavat työt joissa ei naisia näe.
Nämä on kyllä kaikkien töitä. Ei ole mitään sellaista estettä, etteikö mieskin selviytyisi
Miksei naiset kouluttaudu miehisille aloille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Kaikenlaisia typeryksiä sitä onkin. Mitähän ne työt mahtavat olla, jossa roikkuvien munien puute estää työn tekemisen tai toisin päin ne vehkeet estää työnteon?
Oletko noin tyhmä? Palomiehet lähes kaikki miehiä, poliiseista suurinosa, ammattisotilaista suurinosa, montako hävittälentäjänaista tiedät? Matkustajalentokoneen kapteenit miehiä, laivojen kapteenit miehiä, että menkää vain te naiset niihin hoitajien hommiin kun ette kykene vaativiin töihin.
Kaikilla noilla ammattialoilla on myös naisia, joten todistit juuri sen pointin, että myös miehet voivat mennä perinteisille naisaloille ihan yhtä lailla. Kykenette kyllä.
Kai ne katsoo sopivuuden? Esim. itselläni on persoonallisuushäiriö, jonka vuoksi olen todella vaarallinen. Mutta en ole siis sairas eli ei sairaslomaa tai eläkettä. Jos satun jotain satuttamaan tai t¤ppamaan niin se on rikos, vaikka on tämä persoonallisuushäiriö. Meitä on sitten paljon ihan vapaina. Omani on perua rankasta kiusaamisesta ja saatan mennä siis yhtäkkiä psykoosiin ja hädissäni tehdä jotain, että pääsen pois tilanteesta. Esim. sytytän tulipalon sairaalan varastossa, jotta pääsen pois paikalta ahdistavasta tilanteesta(olen näin tehnyt, mutta paikka ei sairaala). Ja vaikka kaiken olen kertonut lääkäreille en ole sairas. Minulla on vain häiriö ja olen vaarallinen. Pitäisi vaan yrittää rauhoittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Nämä on kyllä kaikkien töitä. Ei ole mitään sellaista estettä, etteikö mieskin selviytyisi
Miksei naiset kouluttaudu miehisille aloille?
Kouluttautuvat kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehistä?
Kaikilla noilla ammattialoilla on myös naisia, joten todistit juuri sen pointin, että myös miehet voivat mennä perinteisille naisaloille ihan yhtä lailla. Kykenette kyllä.
Voi olla yksi tuhannesta paitsi poliiseja on enempi..
Kyllä viimeksi keskussairaalassa me saikutkin teimme tuota. Lääkintävaksi ei ollut aina saatavilla.